Nä. I så fall är en OP för lik en Date, och en Date för lik en Datejust, och en datejust för lik en daydate, och en sub för lik en SD osv osv...Vore en modern tolkning av en 1019 för lik en oyster perpetual?
Vore grymt med en 1019 reissue
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä. I så fall är en OP för lik en Date, och en Date för lik en Datejust, och en datejust för lik en daydate, och en sub för lik en SD osv osv...Vore en modern tolkning av en 1019 för lik en oyster perpetual?
Vore en modern tolkning av en 1019 för lik en oyster perpetual?
Mycket bra.Den skulle onekligen bli ganska lik. Designen skulle ju i stort sett bli *en OP med en annan sekundvisare*. Det man kan laborera med är storleken. 1019 var på sin tid större än övriga modeller som var designmässigt lika. Det brukar ju spekuleras vilt varje år inför Basel och här är en sådan gissning. Visst är det snyggt.
![]()
Riktigt himla fin.Stort omtag i samlingen, Rolex nr 4 trillade in denna manad, fragan om ej den var den basta![]()
![]()
116400gv, tackar...Riktigt himla fin.
Nu vart jag sugen. Ref?
Den skulle onekligen bli ganska lik. Designen skulle ju i stort sett bli *en OP med en annan sekundvisare*. Det man kan laborera med är storleken. 1019 var på sin tid större än övriga modeller som var designmässigt lika. Det brukar ju spekuleras vilt varje år inför Basel och här är en sådan gissning. Visst är det snyggt.
![]()
Inte skiljer det sig 3,5h på sommar och vintertid?Vintertid
![]()
Sommartid
![]()
Inte skiljer det sig 3,5h på sommar och vintertid?![]()
![]()
Har låtit mattpolera min för att jag inte tycker blinget passar sig på en toolis.....![]()
![]()
Jag hade bestämt mig för att absolut bara köpa en klocka, och eventuellt byta ut den till annan klocka, dvs sälja gamla när nya inhandlats, men efter att ha letat bland olika modeller förstår jag att jag kommer hamna där de flesta av er andra är, nämligen att jag kommer köpa flera klockor. Förutom Omegan som jag har nu tror jag att Milgauss och 16710 blir de två nästa klockorna. Vilken ordning de kommer beror på vad jag hittar.
Uppdatera oss när gaussen är på plats!
Tycker du gör helt rätt med att satsa på flera stycken, välkommen in i träsket![]()
Har haft min blåa sen den kom 2014, den sitter säkert.Jag har haft min Milgauss i lite mer än ett år nu.
Har en med blå tavla och älskar den! Brukar tröttna rätt fort på mina klockor men denna är nog en keeper ändå.
Jag provade en på Nymans i Västerås för något år sedan. Den matta tavlan imponerade. Den tavlan ska upplevas i verkligheten för ingen bild ger den rättvisa. Jag har varit tvärsäker på att det är en vit med vitt RubberB jag ska ha, men vid den testen blev jag osäker och den känslan har följt mig i sökandet efter en vit.Ägde en precis när de kom.......sålde den rätt fort dock.......men återköpt en från 2010.......fick sig en uppfräschning i 10 års present......
![]()
Den vita är lurig.....Jag provade en på Nymans i Västerås för något år sedan. Den matta tavlan imponerade. Den tavlan ska upplevas i verkligheten för ingen bild ger den rättvisa. Jag har varit tvärsäker på att det är en vit med vitt RubberB jag ska ha, men vid den testen blev jag osäker och den känslan har följt mig i sökandet efter en vit.
Passar bra med en vit på mig, inte för att jag är lurig.Den vita är lurig.....
Satt och kollade första och sista sidan med inlägg och insåg att du bytt uppfattning sen 2015Såååå bra.![]()
Såååå bra.![]()
Har provat den till och från genom åren men det var först nu som vi klickade.Satt och kollade första och sista sidan med inlägg och insåg att du bytt uppfattning sen 2015när blev det nytt försök?
On topic: sekundvisaren är väldigt trevlig.
Det är den tid det tar. Normalt.Satt och kollade första och sista sidan med inlägg och insåg att du bytt uppfattning sen 2015när blev det nytt försök?
On topic: sekundvisaren är väldigt trevlig.
Så är det nog, jag har bara inte varit i klocksvängen på allvar såpass länge att jag hunnit med min första femårscykel, och speciellt inte i ett lite dyrare klocksegment.Det är den tid det tar. Normalt.