• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

DrDre

Patek
Vore en modern tolkning av en 1019 för lik en oyster perpetual?

Den skulle onekligen bli ganska lik. Designen skulle ju i stort sett bli *en OP med en annan sekundvisare*. Det man kan laborera med är storleken. 1019 var på sin tid större än övriga modeller som var designmässigt lika. Det brukar ju spekuleras vilt varje år inför Basel och här är en sådan gissning. Visst är det snyggt.

BF85970A-A8F8-446D-B0AB-C1C637F3679D.jpeg
 

Brenino

Omega
Jag tycker att både svarta och vita är snygg, men det gröna glaset faller mig inte i smaken.
Nu kan jag inte välja vilken kulör jag ska välja :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Den skulle onekligen bli ganska lik. Designen skulle ju i stort sett bli *en OP med en annan sekundvisare*. Det man kan laborera med är storleken. 1019 var på sin tid större än övriga modeller som var designmässigt lika. Det brukar ju spekuleras vilt varje år inför Basel och här är en sådan gissning. Visst är det snyggt.

BF85970A-A8F8-446D-B0AB-C1C637F3679D.jpeg
Mycket bra.
 
Den skulle onekligen bli ganska lik. Designen skulle ju i stort sett bli *en OP med en annan sekundvisare*. Det man kan laborera med är storleken. 1019 var på sin tid större än övriga modeller som var designmässigt lika. Det brukar ju spekuleras vilt varje år inför Basel och här är en sådan gissning. Visst är det snyggt.

BF85970A-A8F8-446D-B0AB-C1C637F3679D.jpeg

Släpps det något i stil med denna och med signaturminutvisaren så blir det ett köp!
Gärna också i pre maxi case!
 

Brenino

Omega
Jag hade bestämt mig för att absolut bara köpa en klocka, och eventuellt byta ut den till annan klocka, dvs sälja gamla när nya inhandlats, men efter att ha letat bland olika modeller förstår jag att jag kommer hamna där de flesta av er andra är, nämligen att jag kommer köpa flera klockor. Förutom Omegan som jag har nu tror jag att Milgauss och 16710 blir de två nästa klockorna. Vilken ordning de kommer beror på vad jag hittar.
 

Barsis10

Omega
Jag hade bestämt mig för att absolut bara köpa en klocka, och eventuellt byta ut den till annan klocka, dvs sälja gamla när nya inhandlats, men efter att ha letat bland olika modeller förstår jag att jag kommer hamna där de flesta av er andra är, nämligen att jag kommer köpa flera klockor. Förutom Omegan som jag har nu tror jag att Milgauss och 16710 blir de två nästa klockorna. Vilken ordning de kommer beror på vad jag hittar.

Uppdatera oss när gaussen är på plats!
Tycker du gör helt rätt med att satsa på flera stycken, välkommen in i träsket :)
 

Brenino

Omega
Uppdatera oss när gaussen är på plats!
Tycker du gör helt rätt med att satsa på flera stycken, välkommen in i träsket :)

Tackar för välkomsthälsningen till träsket. Jag har alla ingredienserna för klocknörderi:
* estet - intresserad av antikviteter och vintage prylar - allt från gamla hus till cyklar, kläder mm.
* teknikintresserad
* Vissa påfågeldrag sitter kvar sen tonåren
* Detaljnörd-personlighet :)
 

Fredde75

Omega
Jag har haft min Milgauss i lite mer än ett år nu.
Har en med blå tavla och älskar den! Brukar tröttna rätt fort på mina klockor men denna är nog en keeper ändå.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ägde en precis när de kom.......sålde den rätt fort dock.......men återköpt en från 2010.......fick sig en uppfräschning i 10 års present......
6561A879-DB77-45E7-9954-31C1E34B2D01.jpeg
Jag provade en på Nymans i Västerås för något år sedan. Den matta tavlan imponerade. Den tavlan ska upplevas i verkligheten för ingen bild ger den rättvisa. Jag har varit tvärsäker på att det är en vit med vitt RubberB jag ska ha, men vid den testen blev jag osäker och den känslan har följt mig i sökandet efter en vit.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag provade en på Nymans i Västerås för något år sedan. Den matta tavlan imponerade. Den tavlan ska upplevas i verkligheten för ingen bild ger den rättvisa. Jag har varit tvärsäker på att det är en vit med vitt RubberB jag ska ha, men vid den testen blev jag osäker och den känslan har följt mig i sökandet efter en vit.
Den vita är lurig.....
 
Topp