RubberB köps enklast från tillverkaren. Kostar en slant men grymt bra kvalle!Passar grymt, vad heter bandet och vart kan man köpa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
RubberB köps enklast från tillverkaren. Kostar en slant men grymt bra kvalle!Passar grymt, vad heter bandet och vart kan man köpa?
”mänskliga”?!Jag är möjligen den på forumet som är allra minst intresserad av Rolex. Skulle jag få en Submariner skulle jag sälja den och skaffa något annat. Milgauss är däremot undantaget. Jag tycker det är en otroligt läcker klocka som lyckas vara både stram och stilren (index, bezel, polering) men samtidigt också sportig och lekfull (sunburst, blixten, färgkombinationerna). Den dualiteten ger en kontrast som jag tycker är väldigt tilltalande, både rent estetiskt och i det mänskliga med det.
Vad är det för ref. på denna? Riktigt snygg och bandet sitter fint!Den här sitter på armen idag.
![]()
Håller med ovanstående, den var riktigt nice!Den här sitter på armen idag.
![]()
Vad är det för ref. på denna? Riktigt snygg och bandet sitter fint!![]()
Gillade färgkombinationen och de orange:a detaljerna. Sedan är den blå med grönt glas magisk. Tack för input!Tack. Det är en 16400. De kom med vit eller svart tavla. Den var också den första att utgå ur deras sortiment för ett par år sedan. Om du funderar på en Oyster Perpetual, så kan ju en svart Milgauss vara ett lite kryddigare alternativ. Mitt intryck är att den svarta är den billigaste begagnad av Milgaussens olika varianter. Annars är den blå med grönt glas är jäkligt cool. Liknar inget annat.
116400*Tack. Det är en 16400. De kom med vit eller svart tavla. Den var också den första att utgå ur deras sortiment för ett par år sedan. Om du funderar på en Oyster Perpetual, så kan ju en svart Milgauss vara ett lite kryddigare alternativ. Mitt intryck är att den svarta är den billigaste begagnad av Milgaussens olika varianter. Annars är den blå med grönt glas är jäkligt cool. Liknar inget annat.
Min favoritfärg på Milgauss. Gillar det krispigt vita mot det lite mer diskreta oranga. Det enda jag inte tycker är snyggt är länken. Vitt gummi är mumma på den där.![]()
Milgauss även här idag
Grattis! Ser ut att sitta bra.Grymt nöjd med att kunna bidra i tråden! Har länge varit på jakt och nu är den på plats, skam den som ger sig
![]()
Somrigt.
![]()
Funkar bra året runtVäldigt passande band till årstiden och jag har själv funderat på samma kombo. Hur väl tycker du Milgaussen funkar under andra tider på året (då på länk antar jag)?
Funkar bra året runt
Höst
![]()
Vinter
![]()
Tycker den funkar bra året runt, men för mig lever den på riktigt när den får direkt solljus på sig. Ingen annan klocka får mig så glad som att titta på milgaussens strålande färger i solljus!Väldigt passande band till årstiden och jag har själv funderat på samma kombo. Hur väl tycker du Milgaussen funkar under andra tider på året (då på länk antar jag)?
Har själv en Milgauss Z-blue, det är nog den bästa sommarklocka jag haft. Höst och vinter skulle jag dock gärna ha en med svart urtavla. Använder bara länkVäldigt passande band till årstiden och jag har själv funderat på samma kombo. Hur väl tycker du Milgaussen funkar under andra tider på året (då på länk antar jag)?
Tycker den funkar bra året runt, men för mig lever den på riktigt när den får direkt solljus på sig. Ingen annan klocka får mig så glad som att titta på milgaussens strålande färger i solljus!
Gummit sitter bara på under sommarmånaderna och under den perioden använder jag nästan exklusivt den klockan!
Har själv en Milgauss Z-blue, det är nog den bästa sommarklocka jag haft. Höst och vinter skulle jag dock gärna ha en med svart urtavla. Använder bara länk![]()
Sjukt bra den där. Det är speciellt den orangea sekundvisaren i kombination med den svarta tavlan som gör den så bra IMO.Köpte en idag. Roligaste rollen enligt mig.![]()