• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

keroro

Rolex
2-Faktor
Sen på bollen men fick du svar på när den nya ”LA” tavlan började tillverkas?
Bra bumpat! :)
Tyvärr inget svar, hardcore samlarna ägnar tyvärr inte många minuter åt att nagelfara alla skillnader i Milgauss tavlorna genom åren. Vi får nog vänta tills blåtavlade blir vintage, då kanske nån italiensk samlare plockar upp tråden...
 

Barsis10

Omega
Bra bumpat! :)
Tyvärr inget svar, hardcore samlarna ägnar tyvärr inte många minuter åt att nagelfara alla skillnader i Milgauss tavlorna genom åren. Vi får nog vänta tills blåtavlade blir vintage, då kanske nån italiensk samlare plockar upp tråden...

Haha sant! Nöjer mig med att dagligen njuta av den gamla EU-tavlan :cigar:
 

Cipover

Omega
Somrigt.

20200712_174756.jpg
Är det RubberB? Funderar att köpa ett liknande till min Air-King.
 

sir alex

Panerai
Gissar att Milgauss är den modell som har störst uppåtsida när det gäller en ev framtida värdeökning. Den har historia men samtidigt inte sönderälskad av svennebanan.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Varför så dryg? Det bads om åsikter. Eller ni kanske bara vill ha applåder, ja och ryggdunk?

Ursäkta att jag uppfattades som dryg.

Jag uppfattade det å andra sidan som att du läste ämnesraden och svarade på frågan utan att ta läsa eller ta hänsyn till de 13 sidor, 402 inlägg och 57 månader som har passerat i trådan sedan ämnesraden skrevs. Alltså att ditt inlägg var av väldigt lågt värde för oss andra medlemmar och rådande diskussioner i tråden om Milgauss.

Kanske du gjorde det i jakt på högre post count, men nu spekulerar jag bara.
 

Goflorp

Cartier
Ursäkta att jag uppfattades som dryg.

Jag uppfattade det å andra sidan som att du läste ämnesraden och svarade på frågan utan att ta läsa eller ta hänsyn till de 13 sidor, 402 inlägg och 57 månader som har passerat i trådan sedan ämnesraden skrevs. Alltså att ditt inlägg var av väldigt lågt värde för oss andra medlemmar och rådande diskussioner i tråden om Milgauss.

Kanske du gjorde det i jakt på högre post count, men nu spekulerar jag bara.

Nej, jag kom hit för att jag var genuint nyfiken på klockan som sådan.
Att då bli såpass drygt bemött och i andra svaret från dig dessutom ännu drygare
bli anklagad för att enbart skriva för att "få högre postcount" är ju lite magstarkt.

Inser att jag aldrig kommer platsa i Rolexgänget, om de är lika dig.
Lämnar här, önskar dig världens finaste dag.
 
Topp