• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

D

Deleted member 4412

Guest
Tycker själv att den vita känns rätt så underskattad även om den med gröna glaset är den snyggaste (GV)
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Milgauss is the shit.

IMG_0042.JPG
IMG_0044.JPG
IMG_0059.JPG
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Provade den svarta med grönt glas förra veckan, är sugen. Gillar den skarpt. Vill prova blå tavla innan jag beslutar helt. "Problemet" jag har är att jag äger redan en svart explorer 2 med orange visare, 2 rolex med svart tavla och orange visare kanske inte är så mångsidigt så jag är nyfiken på den blå.
 

Ginor

Omega
@thewallin
Som ägare av en Milgauss med grönt glas och en svart Exp ll och kan ge mitt modesta utlåtande om att de skiljer sig starkt från varandra. Det gröna glaset ger verkligen klockan ett helt annat intryck, enligt min egna subjektiva bedömning. Men jag förstår ditt dilemma och att prova själv är alltid bäst, förslagsvis med någon av dina rolex bredvid :)
Lycka till!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
@thewallin
Som ägare av en Milgauss med grönt glas och en svart Exp ll och kan ge mitt modesta utlåtande om att de skiljer sig starkt från varandra. Det gröna glaset ger verkligen klockan ett helt annat intryck, enligt min egna subjektiva bedömning. Men jag förstår ditt dilemma och att prova själv är alltid bäst, förslagsvis med någon av dina rolex bredvid :)
Lycka till!

Tack för din input och snygg tråd upplivning, detta har hänt sedan inlägget...
1 Svart Omega planet ocean Chrono, 1 Jaeger Master Calendar och sist men inte minst i Februari blev det blå Milgauss med grönt glas... och Explorer 2 hänger med än :)
IMG_1589.JPG
 

Ginor

Omega
Tack för din input och snygg tråd upplivning, detta har hänt sedan inlägget...
1 Svart Omega planet ocean Chrono, 1 Jaeger Master Calendar och sist men inte minst i Februari blev det blå Milgauss med grönt glas... och Explorer 2 hänger med än :)
IMG_1589.JPG
Inga problem, är en hyfsat ny ägare av en grönglsad milgauss så det är alltid trevligt att diskutera den ;)
Stort grattis till Mlgaussen! Hoppas du är lika nöjd som jag.
Upplever du en markant skillnad av gaussen till dina andra svartfärgade klockor?
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Inga problem, är en hyfsat ny ägare av en grönglsad milgauss så det är alltid trevligt att diskutera den ;)
Stort grattis till Mlgaussen! Hoppas du är lika nöjd som jag.
Upplever du en markant skillnad av gaussen till dina andra svartfärgade klockor?

Absolut stor skillnad, nu köpte jag den med blå tavla så den är ju ännu mer annorlunda mot de svarta tavlorna. Svart Milgauss mot svart Explorer 2 hade funkat bra precis som du säger, helt olika klockor när man väl jämför.

Är enorm nöjd med Milgauss och jag fattar inte att jag väntande så länge innan jag slog till.
 

Ginor

Omega
Absolut stor skillnad, nu köpte jag den med blå tavla så den är ju ännu mer annorlunda mot de svarta tavlorna. Svart Milgauss mot svart Explorer 2 hade funkat bra precis som du säger, helt olika klockor när man väl jämför.

Är enorm nöjd med Milgauss och jag fattar inte att jag väntande så länge innan jag slog till.
Ah, jag blev tillfälligt färgblind i extas... Men det speciella glaset gör ju sitt.
Härligt! Jag hoppas att du även känner dig väl utrustad mot potentiell elektromagnetisk strålning ;)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Inte så att man inte blir sugen när du skriver så...
IMG_0007.JPG

Menar det verkligen, provade Milgauss svart tidigt i november förra året men tvekade då jag var nyfiken på blå. Blev inget då, köpte en Jaeger, köpte en Omega sen köpte jag den blå Milgaussen och tycker den är helt underbar, sportig och dressing på samma gång och dessutom en lite mer udda Rolex och det gillar jag.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Menar det verkligen, provade Milgauss svart tidigt i november förra året men tvekade då jag var nyfiken på blå. Blev inget då, köpte en Jaeger, köpte en Omega sen köpte jag den blå Milgaussen och tycker den är helt underbar, sportig och dressing på samma gång och dessutom en lite mer udda Rolex och det gillar jag.
Kul. Alltid kul med köp man är nöjd med.
Vad är det för ref?
 

DrDre

Patek
Finns milgauss med grönt glas fortfarande eller var det en LE?

Om jag minns rätt, så har väl båda modellerna med icke-grönt glas, dvs den vita och den svarta, utgått. Så Milgauss finns nu bara med grönt glas.

Dvs den modell man trodde skulle bli en ltd ed, och avslutas efter ett tagg blev en långkörare, och den man trodde skulle finnas kvar är nu nedlagd.
 

rotvold

Friends of KS
Ni som lagt upp massa fina bilder i den här tråden, har ni kvar eran Milgauss? Trivs ni fortfarande lika bra?
Väljer mellan 116400GV med blå tavla och nya DJ41 126300 med blå tavla och jubilee. Vad tycker ni? Kommer vara min enda klocka om det påverkar era råd
 

Ronnie

Rolex
Den vita är nog den näst snyggaste Rolexen jag har sett. Långt ifrån #1 -vitguldspepsin, men verkligen helt okej!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag gillar bara den vita. Tyvärr ligger den för högt i pris i förhållande till efterfrågan om man vill sälja den så det blir ett moment 22. Det som är motsägelsefullt är att ju längre man väntar på de som är "rätt" prissatta, desto dyrare blir de, annars är det den ultimata sommarklockan.
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Ni som lagt upp massa fina bilder i den här tråden, har ni kvar eran Milgauss? Trivs ni fortfarande lika bra?
Väljer mellan 116400GV med blå tavla och nya DJ41 126300 med blå tavla och jubilee. Vad tycker ni? Kommer vara min enda klocka om det påverkar era råd

Jag har kvar min Milgauss med klart, dvs icke-grönt glas. Bytte urtavla från vit till svart och jag använder den en hel del. Om man bara ska ha en (1) klocka så är nog DJ41 ett bättre val men en blå Milgauss lite roligare.
 
Topp