• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Ni som lagt upp massa fina bilder i den här tråden, har ni kvar eran Milgauss? Trivs ni fortfarande lika bra?
Väljer mellan 116400GV med blå tavla och nya DJ41 126300 med blå tavla och jubilee. Vad tycker ni? Kommer vara min enda klocka om det påverkar era råd
Har både blåa Milgauss och DJ41, båda år super.
Inne på fjärde året med Millen, den kommer nog aldrig att lämna, blir alltid glad när jag får den på handleden.
 
Fantastisk fin klocka enligt mig, tänkte först låta den bli min första klocka men tyvärr fick sekundvisaren mig att avstå.
 

AE41500

Panerai
En bland rätt få Rollar som jag kan tänka mig. Sekundvisaren fick mig att bli intresserad en gång i tiden, den sticker ut!
Tänk ur tudelat tycket kan vara, fantastiskt...
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hade z-blue.. den var stört bra. Någon dag ska jag äga den igen
Det tog inte lång tid....

Forgive me father, because I have sinned _sweat_smile__sweat_smile__sweat_smile_.jpg
 

D.Trump

Cartier
Riktigt nöjd med min.
En klocka jag kollat på många gånger men köpt annat istället. Men nu så! Tycker den är cool och kaxig!

IMG_1368.JPG
Den tavlan är ju magisk, har själv funderat på köp men en fråga, tavlan och det gröna glaset, sekundvisaren och den polerade mittlänken blir det nån bling känsla kanske vad du ville ha men jag är rädd det blir to mutch för mej men på bild är den fantastisk stort grattis. @Fixxxer
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Finns det ingen som har en vit liggandes?
Jag kan tyvärr inte hjäpa dig mer exakt, men kolla runt på lite olika ställen så kommer den säkert upp! Min lokala Rolex AD hade faktiskt den vita referensen på lager för bara några månader sedan, trots att modellen är nedlagd sedan länge. Den var då inplastad, med all dokumentation i ordning så jag antar att det var någon form av NOS?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag kan tyvärr inte hjäpa dig mer exakt, men kolla runt på lite olika ställen så kommer den säkert upp! Min lokala Rolex AD hade faktiskt den vita referensen på lager för bara några månader sedan, trots att modellen är nedlagd sedan länge. Den var då inplastad, med all dokumentation i ordning så jag antar att det var någon form av NOS?
Tack, men det är inga problem att få tag i den. Problemet är att hitta en till ett pris som inte faller som en gråsten. En vit Milgauss får man mindre för än för de andra modellerna. Synd att jag inte nappade för ett par år sedan när jag fick erbjudande om att köpa en vit för 30000 kr. Det dubbla kommer jag aldrig att lägga så jag får väl vara utan.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tack, men det är inga problem att få tag i den. Problemet är att hitta en till ett pris som inte faller som en gråsten. En vit Milgauss får man mindre för än för de andra modellerna. Synd att jag inte nappade för ett par år sedan när jag fick erbjudande om att köpa en vit för 30000 kr. Det dubbla kommer jag aldrig att lägga så jag får väl vara utan.
Haha jag kan bara tänka mig hur det var på "den gamla goda tiden" när man kunde få Rolex till en relativ spottstyver jämfört med idag.;)
Gjorde en snabb sökning på Chrono24 och det verkade som om man kunde få en vit Milgauss i bra skick för runt 50' inom EU. Så det är väl antingen det eller kolla runt på så många forum som möjligt gissar jag tyvärr.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ska inte vara sån - men en Omega AT med 8xxx-verk är ju långt mycket mer beständig mot magnetism...
Inte långt.
Tål betydligt mer än 1000 gauss idag. Namnet hänger dock givetvis kvar.

Dock köpte jag den inte för dess resistens mot magnetfält ;)
 
Senast ändrad:

marw

Panerai
2-Faktor
Ägde en med svart tavla och gillade den men har kroniskt svårt för polerade mittlänkar. Kan inte komma över det. Allt glans ihop med den blåa tavlan blir lite för mycket för min del. Lite som en polerad Breitling med för lång länk. Tycker den vita är härlig, kanske en vit med borstad länk till sommaren...
 

DrDre

Patek
Ägde en med svart tavla och gillade den men har kroniskt svårt för polerade mittlänkar. Kan inte komma över det. Allt glans ihop med den blåa tavlan blir lite för mycket för min del. Lite som en polerad Breitling med för lång länk. Tycker den vita är härlig, kanske en vit med borstad länk till sommaren...

Den blir snygg borstad i borstad finish. Vet dock inte om det går att, med gott resultat, återfå originalet eller hur det påverkar andrahandsvärdet.

BB131EB6-F112-450F-AEC6-A442693FA58F.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Man lämnar inte länken till vemsomhelst för att få den helt borstad. Vem kan sånt för jag gissar att det är aj aj för en AD. Vad kan man få betala för ett perfekt jobb?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Man lämnar inte länken till vemsomhelst för att få den helt borstad. Vem kan sånt för jag gissar att det är aj aj för en AD. Vad kan man få betala för ett perfekt jobb?
Flera på forumet som fått mittlänkarna borstade hos AD. Ingen aning om kostnad men lär ju inte vara några stora summor. Ägde jag en vit och lämnade in den på service skulle jag lätt be dem borsta länken. Blir en grym klocka, börjar bli sugen.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Flera på forumet som fått mittlänkarna borstade hos AD. Ingen aning om kostnad men lär ju inte vara några stora summor. Ägde jag en vit och lämnade in den på service skulle jag lätt be dem borsta länken. Blir en grym klocka, börjar bli sugen.
Vad jag vet finns det bara en ny vit kvar. Vet du var? Vem hinner först? Du eller jag? Jag är så sugen på en vit så det gör ont i kroppen, men hittills har förnuftet? segrat.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Den blir snygg borstad i borstad finish. Vet dock inte om det går att, med gott resultat, återfå originalet eller hur det påverkar andrahandsvärdet.

BB131EB6-F112-450F-AEC6-A442693FA58F.jpeg
Kul att se något nytt på en Milgauss! Tyvärr hade jag nog passat på en helborstad länk, PCL är något jag kan tycka ser rätt trevligt ut om man vill ha en klocka mer som sport-dress.
 
Topp