• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Man blir så glad av detta i höstmörkret.
443E3A7C-B268-4BEB-A54A-2271A9BDB4D6.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Intressant att Rolex väljer att inte pantentsäkra det gröna glaset.
0A76E11F-61A1-4392-BF9D-1A531AF95E2C.jpeg


Saxat från hemsidan:
GRÖNT SAFIRKRISTALLGLAS
En unik klockkristall av grön safir som 2007 utvecklades av Rolex. Reptålig, blekningsbeständigt som bara finns på Milgauss. Dess ljusgröna nyans, som tonats helt igenom kristallen, blir nästan självlysande vid de fasade kanterna. Det är resultatet av en hemlig process som krävt flera års utveckling att bemästra och som tar flera veckor att tillverka. Eftersom det är så svårt att tillverka att ingen annan ens skulle våga försöka, är det inte patenterat.
 

Erikd

Cartier
Intressant att Rolex väljer att inte pantentsäkra det gröna glaset.
0A76E11F-61A1-4392-BF9D-1A531AF95E2C.jpeg


Saxat från hemsidan:
GRÖNT SAFIRKRISTALLGLAS
En unik klockkristall av grön safir som 2007 utvecklades av Rolex. Reptålig, blekningsbeständigt som bara finns på Milgauss. Dess ljusgröna nyans, som tonats helt igenom kristallen, blir nästan självlysande vid de fasade kanterna. Det är resultatet av en hemlig process som krävt flera års utveckling att bemästra och som tar flera veckor att tillverka. Eftersom det är så svårt att tillverka att ingen annan ens skulle våga försöka, är det inte patenterat.

Då man söker patent och det sedan registreras blir handlingarna offentliga. Genom att inte söka patent kan de hemlighålla allt kring hur de tillverkar glaset. Det kan vara en anledning.
 
Vadå, är de här klockorna påväg att sluta produceras..?
Såg hur som helst både en vit (nästan säker) och en blå häromdagen i Västerås.

Mvh
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vadå, är de här klockorna påväg att sluta produceras..?
Såg hur som helst både en vit (nästan säker) och en blå häromdagen i Västerås.

Mvh
Den vita tillverkas inte längre. De andra säljs fortfarande. Den vita efterfrågas minst så såg du den, hör den till ett restlager. Det finns inga nya att beställa från Rolex.
 
Senast ändrad:

sneJe

Omega
Det är nog med en liknande logik som jag känner mig trygg i duschen med mitt 1000 meters dykarur.
Jag har klockar som är vattentäta mellan 150-300m och det känns ju betryggande när man badar även om jag inte fridyker på dem djupen!
Skulle man däremot hålla på med dykning kanske det är betryggande att ha en klocka som man vet att man kan använda till det, tänkte då om det fanns liknande fenomen här, att vissa faktiskt har arbeten eller utför aktiviteter på magnetiska områden. Självklart finns "vill-ha"- känslan i många saker, det är lite som att ha en ferrari på gatorna i Sverige, både obekvämt och oanvändbart men ändock, vem vill inte ha en Ferrari?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har klockar som är vattentäta mellan 150-300m och det känns ju betryggande när man badar även om jag inte fridyker på dem djupen!
Skulle man däremot hålla på med dykning kanske det är betryggande att ha en klocka som man vet att man kan använda till det, tänkte då om det fanns liknande fenomen här, att vissa faktiskt har arbeten eller utför aktiviteter på magnetiska områden. Självklart finns "vill-ha"- känslan i många saker, det är lite som att ha en ferrari på gatorna i Sverige, både obekvämt och oanvändbart men ändock, vem vill inte ha en Ferrari?
Det ska bli kul att följa och se om du får någon som svarar att de köpt en Milgauss för att den behövs i tjänsten.
 

DrDre

Patek
Den vita tillverkas inte längre. De andra säljs fortfarande. Den vita efterfrågas minst så såg du den, hör den till ett restlager. Det finns inga nya att beställa från Rolex.

Jo, det stämmer. Först utgick den svarta (med vanligt glas) och sedan den vita. Så nu är det bara de två varianter med grönt glas som finns kvar i sortimentet (och osålda ex ute hos handlarna).
 
Topp