• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Richie

Audemars
2-Faktor
Den utgick för ett par år sedan. Det var, om jag minns rätt, den första som rök (och efter det den vita).
Den svarta slutade tillverkas 2013/2014 och var den modell som var kortast tid i produktion. Den vita slutade tillverkas 2016.
Den vita är också trevlig! Har lite svårt för det gröna glaset på den nuvarande varianten,men bör kanske upplevas irl innan man dömer ut det helt :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hade faktiskt varit nice...
Screenshot_20190210_114404.jpg
 

DrDre

Patek
Det finns en äldre och en nyare svart alltså?!
Den nya svarta har det svarta glaset.
A8C66BC5-AD58-4616-A1E3-6F5F4C9B90E1.jpeg

När Milgauss först kom (ca 10-12år sedan?) så fanns det en vit, en svart med klart glas och en svart med grönt glas (och lite mer oranga inslag på urtavlan). Många var i början övertygade om att den grönglasade skulle bli en samlarmodell och det ryktades om Ltd Ed/kort produktion,/jubileums version, så den handlades med en rätt rejäl premium.
 

ChumpTime

Panerai
När Milgauss först kom (ca 10-12år sedan?) så fanns det en vit, en svart med klart glas och en svart med grönt glas (och lite mer oranga inslag på urtavlan). Många var i början övertygade om att den grönglasade skulle bli en samlarmodell och det ryktades om Ltd Ed/kort produktion,/jubileums version, så den handlades med en rätt rejäl premium.

Vilket säkert var vad som gjorde att den gröna sålde bäst och följdakligen fick Rolex att fortsätta tillverka just den gröna. Heh.

Känner igen det från Deepsea D-blue.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Det finns en äldre och en nyare svart alltså?!
Den nya svarta har det svarta glaset.
När nya Milgauss presenterades på Basel 2007 fanns tre modeller. 116400 med svart eller vit tavla och klart glas och 116400GV med svart tavla och grönt glas.
Notera att tavlan på 116400GV har orange timmarkeringar på 3, 6 & 9 och orange siffror längst ut. 116400GV Z-Blue kom först 2014.
Rolex Milgauss 116400 & 116400GV.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Väldigt snygg! Den skulle nog tilltala många och säkert sälja bättre än de nuvande blixtmodeller, MEN, den bli ganska lik en OP. Många skulle nog resonera *15 - 20 000 kr extra för en röd spets på sekundvisaren och en rad röd text på tavlan? (Och en insida jag inte bryr mig så mkt om)?*
60EDB5E5-EAB4-490E-BF06-D2B28FFA9D4A.jpeg
Har du rätt i! Har svibdålig koll på moderna Rolex då jag tycker det är supertrist ärligt talat... Men tyckte bara denna såg kul ut :) märkligt nog mkt roligare än OP.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Är det nån som har både en milgauss och en gmt2 som skulle kunna se om det funkar att byta länkar mellan dem? Alltså om ändlankarna från ena passar i andra? Skulle vara kul om man gick tag i nya gmt2 blnr med Jubilee och om man då kunde byta länk mellan den och milgaussens oyster.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det nån som har både en milgauss och en gmt2 som skulle kunna se om det funkar att byta länkar mellan dem? Alltså om ändlankarna från ena passar i andra? Skulle vara kul om man gick tag i nya gmt2 blnr med Jubilee och om man då kunde byta länk mellan den och milgaussens oyster.
Frågade Nymans när jag köpte min om man kunde kunde köpa till en Jubilee.
Icke, blev svaret!
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Frågade Nymans när jag köpte min om man kunde kunde köpa till en Jubilee.
Icke, blev svaret!
Frågade hos AD här i Göteborg och fick då svaret att "det får man inte göra". Så det kan vara ett svar de kan ha blivit tillsagda av rolex att ge eftersom de inte gillar att man mixar delar från olika klockor. Därför skulle jag uppskatta om någon fysiskt faktiskt försökt.
 
Frågade hos AD här i Göteborg och fick då svaret att "det får man inte göra". Så det kan vara ett svar de kan ha blivit tillsagda av rolex att ge eftersom de inte gillar att man mixar delar från olika klockor. Därför skulle jag uppskatta om någon fysiskt faktiskt försökt.
Jag är intresserad av samma sak. Bra att veta om tex en milgausslänk faktiskt går att slänga på de nya GMT:erna

Mvh
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Det hade varit kul att se en uppdaterad Milgauss under Baselworld som är inspirerad av 6541. Gärna med röda blixtvisare och honeycombtavla. Med eller utan rotating bezel.

Jag gillar Milgaussen för att den känns rätt udda i Rolex kollektion. Den är ganska lekfull och utstickande och det känns uppfriskande från ett varumärke som många endast förknippar med lyx. Däremot när det nu finns GMT Master-II med meteroittavla och Pepsi-bezel känns väl det också rätt partaj iofs.
 

AGRIF

Omega
2-Faktor
Det hade varit kul att se en uppdaterad Milgauss under Baselworld som är inspirerad av 6541. Gärna med röda blixtvisare och honeycombtavla. Med eller utan rotating bezel.

Jag gillar Milgaussen för att den känns rätt udda i Rolex kollektion. Den är ganska lekfull och utstickande och det känns uppfriskande från ett varumärke som många endast förknippar med lyx. Däremot när det nu finns GMT Master-II med meteroittavla och Pepsi-bezel känns väl det också rätt partaj iofs.

Jo, hade verkligen hoppats på en ny milgauss :/ lite besviken på att de inte blev nått. Men o andra sidan finns ju fortfarande den blå så :)
 
Topp