• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Arcticreef

Panerai
2E9D12AC-D1C6-4883-A5A3-B36091672A25.jpeg
Fixade ett lite grönare Nato
 

Steinbok

Omega
Håller med, måste kolla på en i verkligheten. Ser inte så iögonfallande blank ut på bild men lite orolig för hur den ser ut irl.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Någon som har en Milgauss och kan skriva nått om den.
fördelar , nackdelar, egna tankar
börjar klia i fingrarna

mvh
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Någon som har en Milgauss och kan skriva nått om den.
fördelar , nackdelar, egna tankar
börjar klia i fingrarna

mvh
Jag köpte min för några månader sedan och den har bara lämnat armen när jag tränar.
Nu har jag tvingat mig själv att använda annat.
Det är en den klocka jag köpt som jag är mest nöjd med! Den är snygg, tung och med en bra närvaro på handleden. Trots tyngden så sitter den fantastiskt bra på handleden. Man brukar säga att klockan smeker handleden och här stämmer det verkligen!
Nackdelar då? Har ännu inte upplevt några sådana.
Jag älskar klockan och en stor fördel är att den fortfarande går att få tag i till listpris! :)

5B0711EE-85E4-4EEC-987E-7F81870CA642.jpeg
 

alexda

Omega
Någon som sitter inne på en äldre variant? Känns som man ser många vintage sub, GMT, DD osv. Men har aldrig stött på en 1019...
Wonder why?
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Jag köpte min för några månader sedan och den har bara lämnat armen när jag tränar.
Nu har jag tvingat mig själv att använda annat.
Det är en den klocka jag köpt som jag är mest nöjd med! Den är snygg, tung och med en bra närvaro på handleden. Trots tyngden så sitter den fantastiskt bra på handleden. Man brukar säga att klockan smeker handleden och här stämmer det verkligen!
Nackdelar då? Har ännu inte upplevt några sådana.
Jag älskar klockan och en stor fördel är att den fortfarande går att få tag i till listpris! :)

5B0711EE-85E4-4EEC-987E-7F81870CA642.jpeg
Nu blev jag ju ännu mer sugen!
Tack för svar
 

oscarabc

Omega
Riktigt cool klocka! Blå tavla med länk är grym. Men blev förvånad när jag själv provat den över storleken, var större, högre och tyngre än vad jag väntat mig faktiskt. Så vart lite besviken att det inte kändes helt rätt vid det tillfället. Kanske behöver vänja in mig lite. Har ca 17,5 cm handleder.
Lycka till i dina funderingar! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Rolex roligaste tavla?
Riktigt cool klocka! Blå tavla med länk är grym. Men blev förvånad när jag själv provat den över storleken, var större, högre och tyngre än vad jag väntat mig faktiskt. Så vart lite besviken att det inte kändes helt rätt vid det tillfället. Kanske behöver vänja in mig lite. Har ca 17,5 cm handleder.
Lycka till i dina funderingar! :)

Jag har mellan 17-17,5 cm handleder. Tycker det funkar. Men det är viktigt att få till längden på länken så att man inte får bilhandlarhäng.
BE6EC5EA-D2AE-4748-A0F3-DCFD63F05FFB.jpeg
 
Jag köpte min för några månader sedan och den har bara lämnat armen när jag tränar.
Nu har jag tvingat mig själv att använda annat.
Det är en den klocka jag köpt som jag är mest nöjd med! Den är snygg, tung och med en bra närvaro på handleden. Trots tyngden så sitter den fantastiskt bra på handleden. Man brukar säga att klockan smeker handleden och här stämmer det verkligen!
Nackdelar då? Har ännu inte upplevt några sådana.
Jag älskar klockan och en stor fördel är att den fortfarande går att få tag i till listpris! :)

5B0711EE-85E4-4EEC-987E-7F81870CA642.jpeg
Jag håller med till fullo.
Dessutom har jag (ev) en att sälja.
Svart tavla med grönt glas. Naturligtvis fullset och mint skick. Endast några få ytliga hårstrån på länk och spänne. Köpt i november 18.

Mvh
 
Topp