• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Knallade in på Nymans för att testa en Cartier Drive och köpa en länkbit till en Santos. Slutade med att jag lade handpenning på en sådan här.

7C5E2C7B-FCE2-444B-B5C5-D803B7304970.jpeg
Snyggt! Hade de inte en till hands så du kunde gå hem med skönheten direkt?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Snyggt! Hade de inte en till hands så du kunde gå hem med skönheten direkt?
Jodå, det fanns ju en kvar. Men eftersom det inte riktigt var tanken att spendera sådana här pengar så satt de inte på rätt ställe sas.
Åker ner på fredag eller lördag för att göra klart affären. De kunde såklart skicka den men jag föredrar att köpa den på plats. :)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Tack snälla!
Börjar bli sugen på ett RubberB och gärna med ett riktigt viklås. Någon som har en sådan kombo på sin Milgauss?
Är det den orangea som du funderar på? Har varit sugen på den länge!

Grattis och välkommen till ku ben, nu börjar denna bli en dussinklocka:)
Har haft rubber b med blå rand och viklås till min.
Här är en dålig bild, hittar inte fler.
22A1FF26-6F57-469E-A925-39B11EF871B9.jpeg
Måste man ha ett band som är specialgjord till milgauss eller funkar det att köpa en som är gjord för nån annan modell typ sub eller gmt? Har hört att bandstifthålen kan sitta på lite annorlunda ställen på de olika modellerna nämligen.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Är det den orangea som du funderar på? Har varit sugen på den länge!


Måste man ha ett band som är specialgjord till milgauss eller funkar det att köpa en som är gjord för nån annan modell typ sub eller gmt? Har hört att bandstifthålen kan sitta på lite annorlunda ställen på de olika modellerna nämligen.
Finns modeller till just Milgauss.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det är synd att de har slutat sälja rubber b med vanliga spännet. Åtminstone till milgauss, därav min fråga om man kan använda band avsedda för andra modeller. I teorin gillar jag viklåsbandet men det är så sjukt meckigt att få av viklåset från gummit när man ska byta tillbaka att jag hellre hade tagit ett band med vanligt spänne. En av skruvarna på viklåset som fästs i bandet går inte att putta ut från baksidan, vilket gör det väldigt svårt att få ut då det fastnar i gummit. Åtminstone på min explorer 2.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Inte alls efterfrågat men här är bilder på när jag hade min på ett vattentåligt Hirsch, postar mest för jag saknar den


86071534-464A-4C78-8ED6-823F4F87688B.jpeg
2E82095F-3B9A-4031-8E0B-2F801CCB0E32.jpeg
5BF6E043-75F8-4D8B-BFDA-EA609A7F2804.jpeg
Gillar RubberB just för att det fyller ut så snyggt mot boetten. Men det där var ju ett trevligt alternativ som dessutom kan vara någon krona billigare. :)
Vet inte om det är till så mkt hjälp iom att min har en annan färg men här kommer en bild.
16FA9E81-5C6C-4DC9-BD72-7CE1916842B5.jpeg
Den svarta ser väl egentligen bättre ut än den blå om man kör svart RubberB.
Är det den orangea som du funderar på? Har varit sugen på den länge!


Måste man ha ett band som är specialgjord till milgauss eller funkar det att köpa en som är gjord för nån annan modell typ sub eller gmt? Har hört att bandstifthålen kan sitta på lite annorlunda ställen på de olika modellerna nämligen.
Det oranga är ju skoj men inget alternativ för mig om jag ska köpa nytt.

Jag tycker det är synd att de har slutat sälja rubber b med vanliga spännet. Åtminstone till milgauss, därav min fråga om man kan använda band avsedda för andra modeller. I teorin gillar jag viklåsbandet men det är så sjukt meckigt att få av viklåset från gummit när man ska byta tillbaka att jag hellre hade tagit ett band med vanligt spänne. En av skruvarna på viklåset som fästs i bandet går inte att putta ut från baksidan, vilket gör det väldigt svårt att få ut då det fastnar i gummit. Åtminstone på min explorer 2.
Så om jag beställer ett band så kommer det inte att fungera annat än med viklås? Vad kostar ett sådant om man vill ha orginal Rolex?
 

DrDre

Patek
Gillar RubberB just för att det fyller ut så snyggt mot boetten. Men det där var ju ett trevligt alternativ som dessutom kan vara någon krona billigare. :)

Den svarta ser väl egentligen bättre ut än den blå om man kör svart RubberB.

Det oranga är ju skoj men inget alternativ för mig om jag ska köpa nytt.


Så om jag beställer ett band så kommer det inte att fungera annat än med viklås? Vad kostar ett sådant om man vill ha orginal Rolex?

Man kan flytta över viklåset från länken till RubberB:et. Det är kanske olika konstruktioner på spännet och/eller bandet men för mig var det busenkelt att flytta över spännet från länken till RubberB och senare tillbaka. Mao, jag är inte säker på att du behöver budgetera för ett nytt viklås. (Det går ju att köpa aftermarket viklås utan logo och namn också vilket kanske inte gör så mycket när ändå bandet är aftermarket?).
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Man kan flytta över viklåset från länken till RubberB:et. Det är kanske olika konstruktioner på spännet och/eller bandet men för mig var det busenkelt att flytta över spännet från länken till RubberB och senare tillbaka. Mao, jag är inte säker på att du behöver budgetera för ett nytt viklås. (Det går ju att köpa aftermarket viklås utan logo och namn också vilket kanske inte gör så mycket när ändå bandet är aftermarket?).
För tydlighets skull så är det så jag gör också med min Explorer 2. Använder länkens lås. Tänkte inte på att det kunde misstas för ett annat viklås. Fast för mig har det som sagt varit krångligt att byta pga just den skruven. Låset kanske är annorlunda på Explorer 2 då den har en sån fliplock? Får kolla när jag kommer hem.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Man kan flytta över viklåset från länken till RubberB:et. Det är kanske olika konstruktioner på spännet och/eller bandet men för mig var det busenkelt att flytta över spännet från länken till RubberB och senare tillbaka. Mao, jag är inte säker på att du behöver budgetera för ett nytt viklås. (Det går ju att köpa aftermarket viklås utan logo och namn också vilket kanske inte gör så mycket när ändå bandet är aftermarket?).
Jo det är klart, är ju inga konstigheter att flytta över orginalet. Får väl bli så istället :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tack!
Det här var ju riktigt skoj!
Så vad tror ni? Kommer det en ny Milgauss på Basel?
Verkar som ALLA på Instagram tror det.

637A21D1-AFE2-4AAD-BEF5-71A61B7BDF42.jpeg
Jag vet inte hur det har sett ut historiskt, men med tanke på hur mycket Rolex har pushat Milgauss på Instagram de senaste veckorna skulle jag absolut inte hålla det för otroligt. Det hade varit kul att se en uppdaterad Milgauss och jag är absolut spekulant på en Milgauss oavsett om det kommer en ny iår eller i framtiden!
 
Topp