• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Östgöta GTG - officiell tråd!

Jag var där 1994 så det var inte mitt fel att de stängde... Men finns det inga andra krogar i Peking?

hahaha, du var pa den gamla goda tiden med andra ord... Joo det finns men dom e ju vardelosa.. Spelar bara samma musik du hor pa radion 13 ganger pa en dag, sa hor du latarna 3-4 ganger pa krogen ocksa..
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Linköping 2014-09-05. Trevligt värre och värt att upprepas snarast! :happyhappy:

LKP GTG 1.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Kan kanske kolla lite. Är det någon som har förslag på ställe där det går att boka lite avskilt? Har för mig att härlig pasta har en undervåning man kan boka. Fast kanske inte roligaste maten där?
 

Freddie L

Panerai
Jag tycker det vore väldigt trevligt med en GTG under hösten. Linköping eller Norrköping bör ju vara enklast för de flesta.

Annars kan jag ordna med trevliga lokaler i Vadstena, men kanske lite för avsides?
 

Freddie L

Panerai
Vadstena är trevligt, men skall diverse vuxendrycker konsumeras så lämpar väl sig någon ort utmed pendeln bäst... ;)

Precis vad jag tänker! Iofs kan jag kolla paketpris på käk och övernattning (och Spa?!?) på ett av ställena. ;)
Fast jag önskar helst också nåt snabbt och lätt utmed pendeln!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag är på under hösten & visst vore den enklast med nå't ställe hyfsat privat utmed pendeln. Mat är väl iofs sekundärt, men dricka måste ju finnas!

Nå´n orkar ta tag i arrangemanget... :cool:
 

LS

Panerai
2-Faktor
Ungefär hur många personer brukar det röra sig om på en GTG? Har ett gårdshus i min BRF (centrala Linköping, knappt 2km från stationen) som går att boka där det får plats ett 20-tal personer. Priset är en hundring så det är i princip gratis. Mat måste dock ordnas på annat håll då. Finns intresse är det nära att gå ut på stan före/efter och äta.

Vet inte om det är en bra idé, men nu vet ni att möjligheten finns i alla fall. :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Ungefär hur många personer brukar det röra sig om på en GTG? Har ett gårdshus i min BRF (centrala Linköping, knappt 2km från stationen) som går att boka där det får plats ett 20-tal personer. Priset är en hundring så det är i princip gratis. Mat måste dock ordnas på annat håll då. Finns intresse är det nära att gå ut på stan före/efter och äta.

Vet inte om det är en bra idé, men nu vet ni att möjligheten finns i alla fall. :)

Det är väl absolut en idé! Förra gången var vi ett 15-tal, men är 20 ett tak för lokalen, så är det ju bara sätta "först till kvarnen" vid anmälan.
BYOB (bring you own beer) & take away/gå ut & käka funkar ju oxå! Blir ju ett mycket enklare arrangemang att rodda för arrangören!

Se bara till att hålla location hemlig för icke inbjudna för nå´n slags säkerhetstänk...
 

LS

Panerai
2-Faktor
Det är väl absolut en idé! Förra gången var vi ett 15-tal, men är 20 ett tak för lokalen, så är det ju bara sätta "först till kvarnen" vid anmälan.
BYOB (bring you own beer) & take away/gå ut & käka funkar ju oxå! Blir ju ett mycket enklare arrangemang att rodda för arrangören!

Se bara till att hålla location hemlig för icke inbjudna för nå´n slags säkerhetstänk...

Absolut, vi kan ju försöka hålla datum och tid hyfsat internt också.

Det är inget hårt tak på hur många man får vara men jag kan tänka mig att fler än 20-25 blir trångt. Finns (ett litet) kök och porslin så take away fungerar fint. BYOB eller kan jag handla öl och sprit på förhand så delar vi kostnaden på antal deltagare och förutsätter att alla är lika törstiga. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Absolut, vi kan ju försöka hålla datum och tid hyfsat internt också.

Det är inget hårt tak på hur många man får vara men jag kan tänka mig att fler än 20-25 blir trångt. Finns (ett litet) kök och porslin så take away fungerar fint. BYOB eller kan jag handla öl och sprit på förhand så delar vi kostnaden på antal deltagare och förutsätter att alla är lika törstiga. :)
Att hålla datum hemligt kan innebära ett schemaplaneringsproblem för oss som försöker få ihop jobb och fritid med dagishämtningar och skjutsande till diverse aktiviteter... ;)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Att hålla datum hemligt kan innebära ett schemaplaneringsproblem för oss som försöker få ihop jobb och fritid med dagishämtningar och skjutsande till diverse aktiviteter... ;)
Då ber jag om att få upplysa min herre om att "internt" inte är detsamma som "hemligt" ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Då ber jag om att få upplysa min herre om att "internt" inte är detsamma som "hemligt" ;)
Du menar att inte sprida infon utanför detta googlingsbara forum? ;) Men visst, det går ju att administrera en anmälningsprocess där man får reda på plats, datum och tid efter att man har anmält sig. Risken är ju förstås att avanmälningarna ökar markant... Används den här processen så anmäler jag mig redan nu :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Du menar att inte sprida infon utanför detta googlingsbara forum? ;) Men visst, det går ju att administrera en anmälningsprocess där man får reda på plats, datum och tid efter att man har anmält sig. Risken är ju förstås att avanmälningarna ökar markant... Används den här processen så anmäler jag mig redan nu :)
Brukar vara att man anmäler sig här sen diskuteras tid plats i grupp pm.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Det var ett (missriktat?) försök att göra mig rolig! Jag är alltså mycket glad och imponerad att någon tar tag i det!

Jag bjöd ju in till Vadstena en handfull inlägg upp, och det var inte tomma ord. Men visst är det 100ggr smidigare att ta det i Lkpg!

No offence!
Missade din Vadstena-inbjudan! Hoppas vi ses på en kommande Östgöta-GTG!
 

Freddie L

Panerai
Och finns det något jag kan bidra med i nuvarande planer är det bara att PM:a! Min lokalkännedom om Lkpg är dock högst begränsad pga många års frånvaro från Östergötland.
 
Topp