Under alla år som klocknöörr-eller jag menar entusiast har jag alltid velat ha en Speedmaster.
Eftersom jag blev förstagångsförälder för lite drygt en månad sedan har jag tänkt köpa en klocka för att fira detta. Självklart kom Speedmastern in i tanken igen.
Jag har testat 005 flera gånger förr och insett att den "kanske" går med mina smala handleder, men inte riktigt vågat ta steget eftersom jag innerst inne vet att den nog är för stor.
Nu när den nya speedyn kom säger alla att den sitter mycket bättre på smala handleder och jag var såklart tvungen att undersöka detta närmare. Så jag tog kontakt med Erikson som såklart stod till hands!
Både gamla och nya var på plats.
Nya Safir-mackan.
Gamla plastic fantastic.
Det framgår tydligt att 005 inte fungerar på länk och jag tyckte även att den boetten upplevdes större än den nya.
Den nya länken sitter mycket bättre och den följer handleden mer osv, men...
Helt ärligt nu. Kan jag ha en speedmaster med mina smala(15-16cm) och platta handleder?
Eller ska jag åter igen lunka iväg med svansen mellan benen och fortsätta drömma?
Alternativet är en DJ36 i dagsläget, men är rädd att den liknar min Explorer lite för mycket.