Nä... du e ju Mr:speedy... Vi kommer sakna dina grymma bilder på speedyn-Speedyn blev såld igår men du hittar säkert en
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä... du e ju Mr:speedy... Vi kommer sakna dina grymma bilder på speedyn-Speedyn blev såld igår men du hittar säkert en
why?-Speedyn blev såld igår men du hittar säkert en
Pro blir ju nästan alltid för stor, i alla fall för mig. Aldrig trivts med den i längden.
Fois eller Pro? Vad tycker folket?
Har en .005 og er lite sugen på å teste en Fois, men klarer inte bestämma mig for om jeg skal eller ikke
Storleken på Pro tycker jeg er bra, men tenker lite samme som deg ang länk. Jeg har andre klokker på länk og använder bare band på Speedyn og det var egentlig det som fikk meg til å fundere på en Fois.Pro blir ju nästan alltid för stor, i alla fall för mig. Aldrig trivts med den i längden.
Men i en tid där folk köper klocka baserat på länk, så är väl Pro rätt val för de flesta. Fois ser ju finast ut på band, helt klart.
Pro! Båda är snygga.
Har en .005 og er lite sugen på å teste en Fois, men klarer inte bestämma mig for om jeg skal eller ikke
Noo, kommer sakna dina fina bilder! Hoppas du kommer tillbaka snart!-Speedyn blev såld igår men du hittar säkert en
Hade valt FOIS om jag hade köpt nytt. Gillar storleken bättre. Det som talar emot den är safirglas.
Alltså, det är ju en stor klocka. Funkar, men precis som med andra klockor på 42mm och uppåt så är det väldigt mycket stål på mina 16,5cm handleder.Storleken på Pro tycker jeg er bra, men tenker lite samme som deg ang länk. Jeg har andre klokker på länk og använder bare band på Speedyn og det var egentlig det som fikk meg til å fundere på en Fois.
Jag har ju ett enormt bias, och detta är endast min egen åsikt, men något med en speedy utan kronskydd och mer symmetri gör att den ser helt enkelt mer smakfull ut på ens handled enligt mig, så min röst faller på FOIS
Jag föredrar absolut .005, ägt min i lite mer än två år och använder den mer eller mindre varje dag.
Välkommen till klubben, innan 2021 slut har du en hesalit på armen igen-Jag röstar på .005
Enligt mig ser FOIS för liten ut.
Finishen av luggarna på .005 är många nivåer bättre än på FOIS. Inte mycket som slår twisted lugs
Shit, det låter som att jag kommer ångra försäljningen av min .005:a
Tycker att båda boetterna har en tendens att se fulpolerade ut i dagsljus. Ingen vidare finish. Fois är ju bara blank liksom, svårt att klaga på det utöver att en snygg borstning ofta är snyggare.-Jag röstar på .005
Finishen av luggarna på .005 är många nivåer bättre än på FOIS. Inte mycket som slår twisted lugs
Tycker att båda boetterna har en tendens att se fulpolerade ut i dagsljus. Ingen vidare finish. Fois är ju bara blank liksom, svårt att klaga på det utöver att en snygg borstning ofta är snyggare.
Yttre delen är ju likadan som på Fois. Blanka delen ser tyvärr aldrig riktigt bra ut i verkligheten.-Jag respekterar sin åsikt.
Men enligt mig är luggarna på .005:an oslagbara. Luggen har en imponerande tredimensionell finish som jag ser väldigt tydligt själv. Även den borstade profilen av boetten är väldigt väl finisherad
Bilder på luggar/luggsen av er klocka
”Luggsen” är “hornen” som går ut från boetten, där remmen sitter i mellan. Det finns många detaljer som man kan fastna för när det kommer till klockor. En av de detaljerna som jag är lite extra känslig för är luggsen. De kan se ut på många olika sätt beroende på typ av klocka och material. Jag...klocksnack.se
Yttre delen är ju likadan som på Fois. Blanka delen ser tyvärr aldrig riktigt bra ut i verkligheten.
Jag blev riktigt sugen att föreslå en bytesaffär först. Men sedan tänkte jag efter. Det jag gillar med 005:an är dels att det finns en bra originallänk, att alla visare är vita samt modellens proveniens. Men jag har ändå stått i butik och valt mellan dessa två och tagit ett beslut till FOIS fördel. Älskar caset på FOIS, passar mina taniga (16,5 cm) handleder lite bättre. Det enda negativa med FOIS är avsaknad av en riktig länk (hade 1171 länk men den matchar inte riktigt klockans finish) och att visarna är silvriga. Tycker även att sekundvisaren kunde varit roligare. Men min slutsats blev nog att det finns utrymme för båda modellerna i en samling
Jeg har gjort exakt samme vid två tilfeller, men motsatt. Begge gangene har jeg gått til en AD og tenkt kjøpe en Fois, men ångrat mig når jeg står der og gått ut med en .005 på handen.Jag blev riktigt sugen att föreslå en bytesaffär först. Men sedan tänkte jag efter. Det jag gillar med 005:an är dels att det finns en bra originallänk, att alla visare är vita samt modellens proveniens. Men jag har ändå stått i butik och valt mellan dessa två och tagit ett beslut till FOIS fördel. Älskar caset på FOIS, passar mina taniga (16,5 cm) handleder lite bättre. Det enda negativa med FOIS är avsaknad av en riktig länk (hade 1171 länk men den matchar inte riktigt klockans finish) och att visarna är silvriga. Tycker även att sekundvisaren kunde varit roligare. Men min slutsats blev nog att det finns utrymme för båda modellerna i en samling
Bildet på Fois er lånad från google så ikke min hand, men holder med i det du sier.-Jag röstar på .005
Jag blev riktigt sugen att föreslå en bytesaffär först. Men sedan tänkte jag efter. Det jag gillar med 005:an är dels att det finns en bra originallänk, att alla visare är vita samt modellens proveniens. Men jag har ändå stått i butik och valt mellan dessa två och tagit ett beslut till FOIS fördel. Älskar caset på FOIS, passar mina taniga (16,5 cm) handleder lite bättre. Det enda negativa med FOIS är avsaknad av en riktig länk (hade 1171 länk men den matchar inte riktigt klockans finish) och att visarna är silvriga. Tycker även att sekundvisaren kunde varit roligare. Men min slutsats blev nog att det finns utrymme för båda modellerna i en samling
Kör bägge parallellt ett tag och se vilken du trivs bäst med.Jeg har gjort exakt samme vid två tilfeller, men motsatt. Begge gangene har jeg gått til en AD og tenkt kjøpe en Fois, men ångrat mig når jeg står der og gått ut med en .005 på handen.
Egentlig derfor jeg er litt usikker på om jeg virkelig vil bytte ut min .005 og er litt redd for at jeg kommer angre om jeg gjør det. Svåra val
Det finns en del altetnativ med omegas länkar. Här är en bra sammanställning från OF.Önskar verkligen att Omega hade tillverkat en länk till FOISen! Men men, man får nöja sig med Forstner, de är faktist överraskande bra. Dock så har jag lite svårt för aftermarket grejer.
Blir riktigt bra bilder med en lightbox och en telefon
Omegas 1125/617 är snyggt och inte aftermarket men lite för smäckigt och rassligt för min smak, listpris ett dåligt skämt dessutomÖnskar verkligen att Omega hade tillverkat en länk till FOISen! Men men, man får nöja sig med Forstner, de är faktist överraskande bra. Dock så har jag lite svårt för aftermarket grejer.
Vad går den på?Omegas 1125/617 är snyggt och inte aftermarket men lite för smäckigt och rassligt för min smak, listpris ett dåligt skämt dessutom