Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den har kanske blivit magnetiserad?Jag köpte min första 005:a (begagnad) för ett par veckor sedan. Den är servad för drygt 2 år sedan men vid uppmätning visar den dryga -30sekunder/dag. Något som jag anser väldigt högt. Jag ska imorgon lämna in den till vår lokala urmakare för närmare analys.
Någon som har erfarenhet av så hög tidsavvikelser redan 2år efter service?
Kan det kanske räcka med en ruckning?
Kanske! Håller tummarna på något ”enkelt” fel. Förra ägaren la ner en hel del på förra servicen så lite bättre tidshållningen tycker jag man kan förvänta sigDen har kanske blivit magnetiserad?
Snyggt band! Vad är det för något?Glögg och speedy! Nytt band igen..
![]()
Tack! Köpte det på rea på watchgecko.Snyggt band! Vad är det för något?
BumpKöp Omega Speedmaster Date på Chrono24
Upptäck Omega Speedmaster Date-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Den här ser ut att vara i bra skick, godkänd handlare men vad är rimligt att betala för en i bra skick egentligen?
Ingen expert på prisläget för Date, men skicket verkar bra, box och papper samt ser ut att vara i riktigt bra skick.
Är det 'distressed brown' eller 'dark brown' du har? Alltid svårt med färgarna på nätet ...Tack! Köpte det på rea på watchgecko.
![]()
Dedworth Distresso Cowhide Quick Release Watch Strap
The Dedworth Distresso watch strap is made from genuine oiled cowhide leather, which has been given a timeworn distressed look and feel. The stitching around the outside of the strap is neat and tidy, and a hot-stamp line detail is embossed which refineswww.watchgecko.com
Distressed BrownÄr det 'distressed brown' eller 'dark brown' du har? Alltid svårt med färgarna på nätet ...
Allt är relativt, men den klocka från Omega som har bra andrahandsvärde är 005. Du får räkna med ett kännbart pristapp.Ett annat alternativ är ju den här https://www.uret.se/omega-speedmaster-chronograph-38mm-svart-stal-o38-mm-p-354872.html
Har ingen omega ad i min stad så att köpa i butik är uteslutet. Då återstår uret eller chrono24. Köpt en klocka på chrono24 som hade små repor i safirglaset med mera trots att det inte var angivet. Är lite försiktig med att köpa begagnat numera då jag är rädd att bli blåst.
Verkar priset på uret okej? Dyrt för en klocka men omega håller priset ganska bra va?
Måste den vara automatisk? Som @dream_theater_ skriver så håller 005 och 006 värdet bättre. Mycket bättre.Ett annat alternativ är ju den här https://www.uret.se/omega-speedmaster-chronograph-38mm-svart-stal-o38-mm-p-354872.html
Har ingen omega ad i min stad så att köpa i butik är uteslutet. Då återstår uret eller chrono24. Köpt en klocka på chrono24 som hade små repor i safirglaset med mera trots att det inte var angivet. Är lite försiktig med att köpa begagnat numera då jag är rädd att bli blåst.
Verkar priset på uret okej? Dyrt för en klocka men omega håller priset ganska bra va?
Även om det är kul med alla varianter och le av månklockan, så är det få som håller något vidare värde. Det finns undantagsfall såklart.Måste den vara automatisk? Som @dream_theater_ skriver så håller 005 och 006 värdet bättre. Mycket bättre.
Haha nej många tror ju att det bara är att knata in och få 20 procent mot list. Utvecklingen verkar snarare vara att Omega stryper det.
Mer än 20% är nog gränsfall idag. 80% av listpris blir 42 320 kr, vilket är ungefär vad många "nybegagnade" går för just nu.Givetvis varierar det. Med god relation till AD är 20% och mer mycket möjligt. Menar 005 nu
Så kan det vara men jag kan ju bara tala utifrån mina egna erfarenheter.. Visst har nybeggade blivit dyra men det följer ju listpriset som har pressats uppåt väldigt mycket.Mer än 20% är nog gränsfall idag. 80% av listpris blir 42 320 kr, vilket är ungefär vad många "nybegagnade" går för just nu.
Svårt att svara på, hur har efterfrågan varit historiskt? Känns det inte som att de kommer släppa någon ny liknande variant?Efter rykten att denna ska sluta tillverkas... Vad tror ni om prisutvecklingen framöver?![]()