Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Speedmaster utan cert är ingen större risk enligt mig. Men undvik Tradera och håll dig till Klocksnack om du vill känna dig trygg.Godkväll alla Speedmaster ägare, ni som har lyckan att äga en, eller flera. Jag har äntligen fattat ett beslut, jag måste lägga vantarna på en. Då jag inte är så påläst och erfaren när det kommer till Omega, undrar jag om det finns många fake ute på marknaden? Kikar en del på tr*dera, och just nu finns det ganska många ute på auktion. Är dessa äkta? Vad innebär det för risker att köpa en klocka utan cert osv?
Helt rätt!Polera bort repor? Skulle inte tro det.
![]()
Snyggt! Är det quick release?Köpte ett grått mocka-band från Watchwear och är riktigt nöjd än så länge! Både med kvalitet och utseende
Svårt att fånga färgen när det konstant är mörkt ute, upplevs aningen ljusare irl.
![]()
Nope, vanliga bandstift som gällerSnyggt! Är det quick release?
Denna fråga är avhandlad många gånger här. Sök på "reduced" i tråden.Går i banorna att testa en speedmaster reduced, något jag bör tänka på eller akta mig för? Tack för input!
1. Ingen risk att du kommer polera glaset så många gånger så att det är orsaken till ett eventuellt byte behöver göras.Har efter några dagars fundering kommit fram till att det är nog Omega Speedmaster 005 jag vill ha. Har kollat lite klipp på youtube där folk polerar plexiglaset med polywash vilket verkar vara effektivt för att få bort repor. Har ingen omega ad i min stad så tänker köpa antingen via chrono24 eller uret.
1. Hur många gånger(ungefär) kan man polera plexiglaset innan det måste bytas?
2. Vart vänder jag mig när glaset ska bytas, om jag köpt via uret eller chrono24?
3. Iom att det kommer att vara den klart dyraste klocka jag köpt, och att modellen är såpass klassisk så kanske man får ett starkare band till den om man är första ägare? Rekommenderar ni att man köper den ny eller begagnad helt eneklt? Hade uppskattat om någon kunde ta en titt på chrono24 och guida mig i den uppsjö av utbud som finns. Handlar ändå om en del pengar så är orolig att få ett dåligt exemplar om man skulle köpa en begagnad.
Tack på förhand
Vad är de största skillnaderna mellan det nuvarande urverket i speedyn mot detta?Inget vet så mycket mer än att den mest troligt har det nya verket cal 3861.
Google us your friendVad är de största skillnaderna mellan det nuvarande urverket i speedyn mot detta?
https://www.chrono24.se/omega/omega-speedmaster-professional-moonwatch-005-2018--id16509769.htm Här är en 005 från godkänd handlare i Sverige, box och handlingar med, köpt hos svensk ad i bra skick. Verkar priset rimligt eller vad får man ge för en begagnad i nyskick? Uret.se tar 49 000 för en 005 ny.Denna fråga är avhandlad många gånger här. Sök på "reduced" i tråden.
1. Ingen risk att du kommer polera glaset så många gånger så att det är orsaken till ett eventuellt byte behöver göras.
2. Närmaste Omega AD, funkar också i många fall med en oberoende urmakare.
3. Är du osäker så köp nytt från AD eller från någon på KS med många goda referenser.
På tok för dyr.https://www.chrono24.se/omega/omega-speedmaster-professional-moonwatch-005-2018--id16509769.htm Här är en 005 från godkänd handlare i Sverige, box och handlingar med, köpt hos svensk ad i bra skick. Verkar priset rimligt eller vad får man ge för en begagnad i nyskick? Uret.se tar 49 000 för en 005 ny.
Hvorfor ikke kjöpe den som ligger ute på k&s. Et veldig bra pris med tanke på at både läder og lenke fölger med.https://www.chrono24.se/omega/omega-speedmaster-professional-moonwatch-005-2018--id16509769.htm Här är en 005 från godkänd handlare i Sverige, box och handlingar med, köpt hos svensk ad i bra skick. Verkar priset rimligt eller vad får man ge för en begagnad i nyskick? Uret.se tar 49 000 för en 005 ny.
Nja, vil han ha fra en handlare så er det nok ikke så lett å finne noe billigere så på tok for dyrt er det nok ikke.På tok för dyr.
Det är väl rimligt pris för en begagnad i nyskick från handlare kan jag tycka.https://www.chrono24.se/omega/omega-speedmaster-professional-moonwatch-005-2018--id16509769.htm Här är en 005 från godkänd handlare i Sverige, box och handlingar med, köpt hos svensk ad i bra skick. Verkar priset rimligt eller vad får man ge för en begagnad i nyskick? Uret.se tar 49 000 för en 005 ny.
Spelar ett par tusenlappar så stor roll verkligen när vi pratar om ett köp på 40k+? Om du känner dig osäker på hur gråhandel funkar kanske det är bäst att köp från en AD? Ring och fråga så får du säkert ett bra prisHedens Guld har listat olika pris för samma produkt. Vad är det säkraste alternativet (bytesrätt, frakt etc) att handla i det här fallet? Om det är chrono24 så kan man ju föreslå 42 000 på den annonsen vilket dom ju då bör acceptera. Någon med erfarenhet av den här butiken?
Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.005 | Chrono24
Köp Omega 311.30.42.30.01.005 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Ursäkta att jag postar så mycket här men skulle verkligen vilja ha den bästa möjliga deal. Tack på förhand
Hedens Guld har listat olika pris för samma produkt. Vad är det säkraste alternativet (bytesrätt, frakt etc) att handla i det här fallet? Om det är chrono24 så kan man ju föreslå 42 000 på den annonsen vilket dom ju då bör acceptera. Någon med erfarenhet av den här butiken?
Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.005 | Chrono24
Köp Omega 311.30.42.30.01.005 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Ursäkta att jag postar så mycket här men skulle verkligen vilja ha den bästa möjliga deal. Tack på förhand
nya edwhite med 321 har ju "samma" caseEfter rykten att denna ska sluta tillverkas... Vad tror ni om prisutvecklingen framöver?![]()
Bästa tipset hittills - ring till en AD och hör dig för. De kan säkert ge dig ett bra pris.Spelar ett par tusenlappar så stor roll verkligen när vi pratar om ett köp på 40k+? Om du känner dig osäker på hur gråhandel funkar kanske det är bäst att köp från en AD? Ring och fråga så får du säkert ett bra pris![]()