Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Diskret och slinker lätt under skjortmanchetten va?Alaska project!
Alaska project!
Perfekt på min 17cm handledDiskret och slinker lätt under skjortmanchetten va?![]()
När handleden sitter på klockan och inte tvärt omPerfekt på min 17cm handled
![]()
![]()
Perfekt på min 17cm handled
![]()
![]()
Får man se et kort eller två uten røde «temperaturskyddet»?Perfekt på min 17cm handled
![]()
![]()
Två gamla foton, sorry för repostFår man se et kort eller två uten røde «temperaturskyddet»?![]()
Tack, det är riktigt skönt faktiskt. Jag är inte 100 men jag tror det var strapjunkie.Snyggt! Ser härligt knarrigt ut!
vart kommer det ifrån?
Tack! Jag kollar upp det! Ser finfint ut iaf!Tack, det är riktigt skönt faktiskt. Jag är inte 100 men jag tror det var strapjunkie.
Du vill att boett, bakboett, tavla, visare, bezel och förstås verk är korrekt och ursprungliga. Det är en fördel om krona och pushers är original men utgör ingen större värdeminskning om det är servicedelar. Glas är i regel bytta och spelar väldigt lite roll på värdet.Hej, jag har lite frågor kring Speedmaster 105.012
- Vilka delar bör vara original, dvs inte utbytta vid service eller renovering?
- Är det ok att det är nya delar om dessa är tidsenliga?
- Anses klockan vara "värdelös" om det inte är tidsenliga delar?
- Hur mycket påverkas priset om det är nya tidsenliga delar jämfört med en där allt är original?
Jag har tittat runt lite och sett att det är väldigt olika kring vad som är utbytt på olika 105.012. Det vanligaste verkar vara att kronan. bezel, pushers, glas eller att visare är utbytta.
Galet bra kombo!-Sista arbetsdagen innan julledighetenHa en en härlig Speedytuesday alla
(Speedmaster Professional .005 på MN från @tidochting.se )
![]()
Det är viktigt med rätt delar för värdet av klockan, men det beror vad klockan kostar och skicket på den. Vanligt är att tryckknappar, krona och glas är bytt. Jag bryr mig inte om glaset är bytt men tryckknappar och krona är fortfarande viktigt för mig. Anledningen att de ofta är bytta är för att säkra vattentäthet. Krona och tryckknappar som är tidsenliga går att få tag på i efterhand. Krona ca 5k och ett par tryckknappar ca 5k. Men om de andra delarna är ”fel” drar det iväg.Hej, jag har lite frågor kring Speedmaster 105.012
- Vilka delar bör vara original, dvs inte utbytta vid service eller renovering?
- Är det ok att det är nya delar om dessa är tidsenliga?
- Anses klockan vara "värdelös" om det inte är tidsenliga delar?
- Hur mycket påverkas priset om det är nya tidsenliga delar jämfört med en där allt är original?
Jag har tittat runt lite och sett att det är väldigt olika kring vad som är utbytt på olika 105.012. Det vanligaste verkar vara att kronan. bezel, pushers, glas eller att visare är utbytta.
Snyggt! Är länken från uncle seiko?Till och med Barbapapa gillar Speedy på BoR
![]()
/ P