• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

För idag är det tisdag!
67BCD451-1AD6-4451-86E0-830EB78E516C.jpeg

Glad och snabb tisdag och dan före dan före dan!
Hinner inte fota nytt mitt i julstöket så det blir en (opublicerad) från arkivet:
E1A6BA1B-D0AB-4B80-BA84-52057068E8C2.jpeg

Och tänk! Är det någon som behöver en sista minuten julklapp så rekommenderar jag ett besök på k&s 😉

Hej, jag har lite frågor kring Speedmaster 105.012

• Vilka delar bör vara original, dvs inte utbytta vid service eller renovering?
  • Är det ok att det är nya delar om dessa är tidsenliga?
  • Anses klockan vara "värdelös" om det inte är tidsenliga delar?
  • Hur mycket påverkas priset om det är nya tidsenliga delar jämfört med en där allt är original?

Jag har tittat runt lite och sett att det är väldigt olika kring vad som är utbytt på olika 105.012. Det vanligaste verkar vara att kronan. bezel, pushers, glas eller att visare är utbytta.
Tack för alla svar

Hej alla

vet inte om ni såg men i helgen dök det upp en speedmaster silver snoopy 50th (den med Snoopy i rymdkapsel flygande på baksidan) på C24 från en en Polsk handlare för 287 000. Den var borta innom en dag!
Galet, det är inte en LE. Tror inte heller Omega kommer hålla produktionen nere som Daytona tex. Men vi får se nästa år hur många som kommer ut till AD. Står själv på listan men tror jag kommer få vänta väldigt länge.

Dom gör inte många per år. Fick du någon indikation om det blir i under nästa år eller tar det längre tid? Funderar själv på en. Så vansinnigt snygg klocka.
Nej, men jag ska prata med dom snart då jag har en root beer inkomande nu till årskiftet för att själv fira 30 år på storföretaget 😙. Jag ska fråga hur kö / intresselista funkar för Omega. För Rolex är det ju helt obegripligt , och root beer är ändå min 3e Rolex hos dom.

jag uppdaterar här så fort jag hör något!

Senast ändrad:
Nej, men jag ska prata med dom snart då jag har en root beer inkomande nu till årskiftet för att själv fira 30 år på storföretaget 😙. Jag ska fråga hur kö / intresselista funkar för Omega. För Rolex är det ju helt obegripligt , och root beer är ändå min 3e Rolex på väg in. :-/

jag uppdaterar här så fort jag hör något!
Rolex är vansinne. Har ingen betydelse hur mycket man än köper det är ändå omöjligt att få något inom rimlig tid. Känns lite övervärderat just nu. Har hör att det kan ta allt mellan ett och tre år att få en Omega 321, beror kanske på hur många som står på kö i varje butik. Om det nu stämmer att dom bara gör ca 1000 per år som ska räcka till hela världen. Tror inte att varje butik så många per år. Ska besöka min AD i morgon och se hur det ligger till.

Rolex är vansinne. Har ingen betydelse hur mycket man än köper det är ändå omöjligt att få något inom rimlig tid. Känns lite övervärderat just nu. Har hör att det kan ta allt mellan ett och tre år att få en Omega 321, beror kanske på hur många som står på kö i varje butik. Om det nu stämmer att dom bara gör ca 1000 per år som ska räcka till hela världen. Tror inte att varje butik så många per år. Ska besöka min AD i morgon och se hur det ligger till.
Fråga samma sak om Snoopy 50th när du ändå är där och berätta!

Tillbaka
Topp