• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Då har man blivit med Speedmaster! 😍
845F2DD4-44F0-4DEB-8D99-D34F4B484754.jpeg
Vackert! Första safirmackan på forumet? Eller?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Hmm vet inte, tror inte jag har sett den här tidigare. Hesalite-versionen känns väl mer populär bland forumanvändarna (vilket jag kan förstå på sätt och vis), men jag tycker att urverket är så jäkla snyggt så jag vill kunna se det! 😍
Ja, själv är man ju varm förespråkare av hesalite. Så säger ingenting om det.

Men. Med det sagt, objektivt sett så är ju kanske inte skillnaden dem emellan astronomiska.. 😂

Bra köp oavsett!
 

kbw

Omega
2-Faktor
Någon som vet om det finns någon sida som säljer OEM Omega-tillbehör? Är på jakt efter ett folding clasp till min Grey Side of the Moon, och AD tar rejält betalt. Begagnat OK.
 

Olpes

Cartier
Ja jag kikade där, men det finns inga (så vitt jag kan se) av rätt material, dvs keramik eller vad det är...
Hittar denna iaf. Kanske ett par tusenlappar billigare än hos AD iaf. Antar att den ligger runt 7000 ny från AD?
 

kbw

Omega
2-Faktor
Hittar denna iaf. Kanske ett par tusenlappar billigare än hos AD iaf. Antar att den ligger runt 7000 ny från AD?

Ja jag såg den, fel färg dock, får fortsätta spana. Men ja precis, de är galet dyra, tror att i området 8k kan stämma för en ny.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Lite oklart hur man ska formulera den här frågan för att inte glida in på diskussion om vattentäthet (som diskuterats 1000ggr redan) men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt badar med klockan.

Alltså: bortsett från den gamla wr-diskussionen - nu när sommaren närmar sig, hur många kör ett trycktest och sen hoppar i plurret?

61757609-2435-4F51-B6E7-E8C0840FF3E8.jpeg


edit: inte min bild
 
Senast ändrad:

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Lite oklart hur man ska formulera den här frågan för att inte glida in på diskussion om vattentäthet (som diskuterats 1000ggr redan) men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt badar med klockan.

Alltså: bortsett från den gamla wr-diskussionen - nu när sommaren närmar sig, hur många kör ett trycktest och sen hoppar i plurret?

61757609-2435-4F51-B6E7-E8C0840FF3E8.jpeg
Kanske klarar den bad, men skulle aldrig göra det med en Speedy. Ser inte poängen - ner med en G-Shock eller något liknande i väskan bara.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kanske klarar den bad, men skulle aldrig göra det med en Speedy. Ser inte poängen - ner med en G-Shock eller något liknande i väskan bara.
Absolut men jag tänkte att vi för en gångs skull inte skulle diskutera huruvida vissa tycker det är vettigt och vissa inte utan jag undrar helt enkelt om folk faktiskt gör det?
 

Mono

Breitling
Lite oklart hur man ska formulera den här frågan för att inte glida in på diskussion om vattentäthet (som diskuterats 1000ggr redan) men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt badar med klockan.

Alltså: bortsett från den gamla wr-diskussionen - nu när sommaren närmar sig, hur många kör ett trycktest och sen hoppar i plurret?

61757609-2435-4F51-B6E7-E8C0840FF3E8.jpeg
Då risk-reward ration är kraftigt förskjuten åt risk får min gott stanna på land.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Lite oklart hur man ska formulera den här frågan för att inte glida in på diskussion om vattentäthet (som diskuterats 1000ggr redan) men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt badar med klockan.

Alltså: bortsett från den gamla wr-diskussionen - nu när sommaren närmar sig, hur många kör ett trycktest och sen hoppar i plurret?

61757609-2435-4F51-B6E7-E8C0840FF3E8.jpeg
Nä, inget bad för min heller.

I och med att det finns dedikerade klockor i lådan för just detta ändamål, blir det nog aldrig aktuellt heller. De andra måste ju få chansen också. 🙂

Skulle inte ha något problem med en stilla simtur, inte mer än så dock.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Lite oklart hur man ska formulera den här frågan för att inte glida in på diskussion om vattentäthet (som diskuterats 1000ggr redan) men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt badar med klockan.

Alltså: bortsett från den gamla wr-diskussionen - nu när sommaren närmar sig, hur många kör ett trycktest och sen hoppar i plurret?

61757609-2435-4F51-B6E7-E8C0840FF3E8.jpeg
Nu är min gamling diskvalificerad från allt vattennära utöver att tvätta händerna, men hade nog ändå inte badat med en ny.
Dels är marginalerna lite tunna, men framförallt passar stilmässigt en dykare bättre till Speedos tycker jag.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
7314EF1D-F503-410E-AA2A-7C7EE533247E.jpeg

Börjat sakna min Speedy lite för mycket nu så om det är någon som funderar på att lämna tråden så är det bara att skicka PM 🙂

Hur ser det ut med nya modellerna? Väntar folk fortfarande på dom eller finns dom hos AD nu?
 
7314EF1D-F503-410E-AA2A-7C7EE533247E.jpeg

Börjat sakna min Speedy lite för mycket nu så om det är någon som funderar på att lämna tråden så är det bara att skicka PM 🙂

Hur ser det ut med nya modellerna? Väntar folk fortfarande på dom eller finns dom hos AD nu?
Jag blev erbjuden en onsdag förra veckan, tackade av någon dum anledning nej, skrev till AD i torsdags att jag ångrade mig och ville ha en trots allt och fick den dagen efter. Hade dock bett att få stå kvar på listan så vet inte om det var därför, men verkade inte supersvårt att få tag i den då iaf (var sapphire sandwhich ska tilläggas, kan vara att hesalite är svårare).
 

JohanRe

Cartier
Hur ser prisbilden ut på de nya. Är det list som gäller första tiden här eller upplever folk att det finns förhandlingsutrymme?
 
Topp