Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha, kommer ihåg jag gav den 3 månader när du köpte den. Nästa du köper ska jag gissa en månad på så är jag nog närmareMen vafan @Chuck! Redan dags alltså!?
Avslutad - ( Allt sålt )Tudor Black Bay 58 (925) - Speedmaster SÅLD - Cpt Willard Tillbakadragen
SÅLD Först ut en Speedy 005 uttagen 30 Mars 2021 från Svensk Omega AD. Således en av de sista Hesalit Speedys utplockade. Fullset med kassakvitto och i mint skick då klockan stort sett bara använts fredag och lördag kvällar. Ingår en del gott såsom flax nytt Natoband värde 1700kr, Samlarpenna...klocksnack.se
Jäklar vilken bra video! Det finns många som vill säga sitt, och det om samma sak. Men ingen jag sett hittills har fått ihop helheten och en trevlig uppsyn så som denne herre! Mycket bra!
2005 är inte ens semivintage. Har kunnat ana lite premium på tritiumvarianterna från 90-tal och bakåt men de senare med luminova bör inte ha något premium. Kan du ge något exempel på en 2005 som är dyrare än t.ex. en 2018Kan någon av er inbitna Speedmasterfrälsta bringa lite klarhet i prissättningen på begagnade Speedmasters? Har en Speedy Pro från 2005 som jag tänkte avyttra. Jag vet att prissättningen på Chrono24 är saltad. Det jag däremot inte förstår är hur prissättningen på Speedys från exempelvis 2005 och liknande kostar mer än relativt nya (läs begagnade) diton. Är "semivintage" premium eller vad är det jag inte förstår? Tacksam för svar.
Nu har jag inte koll på vad de går för på c24 men skulle spontant säga att en från -05 i fint skick bör ligga mellan 30 och 35k. Med ev justering för servicebehov och liknande.Kan någon av er inbitna Speedmasterfrälsta bringa lite klarhet i prissättningen på begagnade Speedmasters? Har en Speedy Pro från 2005 som jag tänkte avyttra. Jag vet att prissättningen på Chrono24 är saltad. Det jag däremot inte förstår är hur prissättningen på Speedys från exempelvis 2005 och liknande kostar mer än relativt nya (läs begagnade) diton. Är "semivintage" premium eller vad är det jag inte förstår? Tacksam för svar.
Nej något konkret exempel har jag inte så det kanske var lite taget ur luften. Däremot kostar de från 2005 inom EU mellan 4970-5901 dollar, vilket jag reagerade på som högt.2005 är inte ens semivintage. Har kunnat ana lite premium på tritiumvarianterna från 90-tal och bakåt men de senare med luminova bör inte ha något premium. Kan du ge något exempel på en 2005 som är dyrare än t.ex. en 2018
Ja, det är högt men förutsätter att de flesta är handlarpriser. Oavsett så borde det inte vara högre snittpris än motsvarande typ 2013-2018 modeller. Snarare tvärtom. Skick och service borde vara prisdrivande här, inte någon specifik årsmodell på så nya klockor.Nej något konkret exempel har jag inte så det kanske var lite taget ur luften. Däremot kostar de från 2005 inom EU mellan 4970-5901 dollar, vilket jag reagerade på som högt.
Ok. Tack för svar.Ja, det är högt men förutsätter att de flesta är handlarpriser. Oavsett så borde det inte vara högre snittpris än motsvarande typ 2013-2018 modeller. Snarare tvärtom. Skick och service borde vara prisdrivande här, inte någon specifik årsmodell på så nya klockor.
Ta det inte som någon absolut sanning. Man slutar aldrig förvånas i denna hobby vad som driver hype. Räcker med att en specific årsmodell omnämns på Hodinkee eller är med i nån film så ska det plötsligt vara premiumOk. Tack för svar.
Jag tar alla inputs jag kan få. Känns som att beg.priser på Omega överlag dragit iväg prismässigt senaste åren.Ta det inte som någon absolut sanning. Man slutar aldrig förvånas i denna hobby vad som driver hype. Räcker med att en specific årsmodell omnämns på Hodinkee eller är med i nån film så ska det plötsligt vara premium
Nu är jag ju vintagestörd men för samma peng hade jag lätt köpt en fin 105.003 på länk. Vill man inte ha gammalt så är det en fin re-issue de har gjort. Kan vara svårt att få tag på en dock.Hej, vad tycker ni alla om Speedmaster 311.30.40.30.01.001 (den "nya" med 321) nu när det har gått ett tag?
Tycker ni den är för dyr?
Vet någon om det går att få tag på en för retail?
Har någon provat den? Om ja hur var den?
Tack för svar.
Är du inte lite mer rädd att ha på dig en vintage jämfört med en ny?Nu är jag ju vintagestörd men för samma peng hade jag lätt köpt en fin 105.003 på länk. Vill man inte ha gammalt så är det en fin re-issue de har gjort. Kan vara svårt att få tag på en dock.
Se @perhog s inlägg en sida tillbaka i tråden så får du en någorlunda bild av tillgängligheten på 321:an för retail.Hej, vad tycker ni alla om Speedmaster 311.30.40.30.01.001 (den "nya" med 321) nu när det har gått ett tag?
Tycker ni den är för dyr?
Vet någon om det går att få tag på en för retail?
Har någon provat den? Om ja hur var den?
Tack för svar.
Med tanke på att Omega bara tillverkar 1000-1500 Ca 321.or per år och det finns 2500 omega AD i välden. Med tanke på att Sverige är ett litet land så kanske det kommer en 321.a vart annat år hit
Det är klart man är lite försiktig, har den inte på stranden eller i skogen vid vandring, skidåkning eller mtb t.ex. men har inga problem med att bära vintageklockor till vardags. Det där är mycket en inställningsfråga. Tycker överlag folk ofta ser på vintage som något superskört som går sönder så fort man nuddar vid det. Tvärtom är detta klockor som är gjorda för användning, t.o.m. i rymden.Är du inte lite mer rädd att ha på dig en vintage jämfört med en ny?
Välkommen tillbaka! Inte så otippat...-Äntligen med Speedmaster igen!!
Jag har verkligen saknat både Speedmastern och även att hänga i den här härliga tråden
Många gånger i livet kan man ta saker för givet bara för att man äger dem. Men det är först när man har gjort sig kvitt dem som man inser vad dessa saker betyder för en
Tusen tack till bästa @Chuck för möjligheten att köpa (igen) mitt livs viktigaste klocka och ett mycket trevligt F2F
Tisdag imorgon! Dags att värma upp
-Äntligen med Speedmaster igen!!
Jag har verkligen saknat både Speedmastern och även att hänga i den här härliga tråden
Många gånger i livet kan man ta saker för givet bara för att man äger dem. Men det är först när man har gjort sig kvitt dem som man inser vad dessa saker betyder för en
Tusen tack till bästa @Chuck för möjligheten att köpa (igen) mitt livs viktigaste klocka och ett mycket trevligt F2F
Tack själv för ett grymt möte och skönt speedyn kom i rätt händer-Äntligen med Speedmaster igen!!
Wow, trodde inte det skulle vara så svårt att få tag på en då de finns listade på chrono för 20-30k mer än retail. Samt en på blocket för 35k mer än retail.Se @perhog s inlägg en sida tillbaka i tråden så får du en någorlunda bild av tillgängligheten på 321:an för retail.
Om du går förbi en AD och ställer frågan så får du säkert ställa dig i kö (till skillnad från vissa andra märken..), men var beredd på en rejäl väntetid.
Den är inte svår att få tag på. Bara att beställa från närmaste AD tex @ERIKSON URHANDEL. Grejen är att Omega bara gör 1000-1500 per år så det kan ta lite tid innan den dyker upp men till skillnad från andra märken går den att beställa och den kommer att dyka uppWow, trodde inte det skulle vara så svårt att få tag på en då de finns listade på chrono för 20-30k mer än retail. Samt en på blocket för 35k mer än retail.
Välkommen tillbaka!-Äntligen med Speedmaster igen!!
Stig in i värmen och stort grattis!-Äntligen med Speedmaster igen!!
Så nu är @Chuck utan igen?-Äntligen med Speedmaster igen!!