Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har en lite ovanlig utflykt framför mig.
Min länk till Speedyn hade ett märkligt märke på sig som fanns när den var flång ny. Upptäckte det först när jag var hemma, men det var inga konstigheter. Detta ska Omega fixa, fick jag höra.
Så nu finns det en länk åt mig på Service centret i Sthlm city. Ska ta mig dit så får de svinga länken jag har.
Vi får se om det går att kombinera med ett besök i verkstaden. Hoppas det.
Tror inte det blir så här. Jag tror att det blir ett byte rakt av. Hela armbandet bort, ett annat dit.Se till att få tillbaka utbytta delar vid service..
Jag vet inte hur gammal länken är. Köpte den begagnad. Länken är lite rasslig, men den är lätt, bekväm och i mitt tycke snyggare än originallänken till 005.Är det en modern 1171? Kan du dela fler bilder på länken?
Jag tänker göra samma dock med solida ändlänkar till US 1450 .Jag vet inte hur gammal länken är. Köpte den begagnad. Länken är lite rasslig, men den är lätt, bekväm och i mitt tycke snyggare än originallänken till 005.
Jag var dock inte helt nöjd med 633-ändlänkarna som följde med, som hade filats ner för att passa 005-boetten. De satt okej, men det blev ändå en glipa ibland. Jag valde därför att beställa Uncle Seikos US1171-ändlänkar som matchade boetten och OEM-länken kanonbra. Mejlade Uncle Seiko innan och frågade om deras ändlänkar passade på min länk, fick svar snabbt att de passar och la då en beställning.
Här kommer några bilder
Grymt! Solida ändlänkar är ju helt klart bäst.Jag tänker göra samma dock med solida ändlänkar till US 1450 .
Finns det skillnad i finish mellan länken och ändlänkarna?
Frankentisdag lite sent omsider så här!
(det är fan svårt att inte kära ned sig i plexi)
Man blir ju lite sugen på att sätta nya länken på 005, ser ju kanon ut Fortfarande nöjd med den?
Galet nöjd!
Den har inte åkt av sedan den åkte på. De enda nackdelarna är mikrojusteringen samt det lilla, lilla avståndet som blir gentemot bandhornens längd. Kan fortfarande störa mig på mikrojusteringen, men det är mer av karaktären "Hur fan lyckades de inte med en snyggare lösning". I realiteten syns den ju knappt i "långa" läget. Skillnaden mot bandhornen är verkligen inte någon biggie, och den visste jag ju dessutom om innan köp - det är heller inget som direkt inverkar negativt rent estetiskt enligt mig, mer att den finns där.
Har du några bilder på just glipan vid bandhornen och mot boetten? Behövde du fila och ha dig eller funkade det ändå?
Det låter ju lovande Ja mikrojusteringen är väl inte det snyggaste kanske men som du säger så är det inte direkt något man ser om man nu skulle behöva använda den. Tack för inputGalet nöjd!
Den har inte åkt av sedan den åkte på. De enda nackdelarna är mikrojusteringen samt det lilla, lilla avståndet som blir gentemot bandhornens längd. Kan fortfarande störa mig på mikrojusteringen, men det är mer av karaktären "Hur fan lyckades de inte med en snyggare lösning". I realiteten syns den ju knappt i "långa" läget. Skillnaden mot bandhornen är verkligen inte någon biggie, och den visste jag ju dessutom om innan köp - det är heller inget som direkt inverkar negativt rent estetiskt enligt mig, mer att den finns där.
Ja en modern 1450 hade nog blivit kanonGillar den nya speedmaster länken men känner att en modern 1450 eller en mer solid 1171 som avsmalnar från 20 till 14 hade varit riktigt fin.
De tog istället inspiration från 1479. De flesta moderna länkar till både speedmaster och seamaster är så pass komplicerade att klockan inte längre är i fokus.
forstner släpper väl en sån variant snart?Ja en modern 1450 hade nog blivit kanon
Ja en modern 1450 hade nog blivit kanon
forstner släpper väl en sån variant snart?
Det låter ju lovande Ja mikrojusteringen är väl inte det snyggaste kanske men som du säger så är det inte direkt något man ser om man nu skulle behöva använda den. Tack för input
Varför anti? Uppdateringarna som kom tycker jag personligen lyfte klockan på alla plan. Förövrigt ser den ut att passa din handled väldigt bra.
Var lite anti på den nya 3861 först, men blir nöjdare för varje dag jag har den nu.
Jag vet att det inte är renlärighet, men ge mig datum, automat och 100m vattenklassning så har vi kanske den perfekta klockan.
EDIT: Ja, jag vet - 329.30.44.51.01.001 är ganska nära allt jag önskade ovan, men den är lite för stor för att kännas månklocka.
Svårt att säga. Jag tyckte det kändes som en onödig uppdatering enda fram tills jag provade den. Armbandet är väldigt bekvämt, precis som de flesta säger. Jag har stora händer och handleder, men den sitter som en smäck.Varför anti? Uppdateringarna som kom tycker jag personligen lyfte klockan på alla plan. Förövrigt ser den ut att passa din handled väldigt bra.
Tycker den ser ut att passa dig bra. Finns flera referenser på Speedys med de specs du efterfrågar men enligt mig slår ingen av dem månklockan i utseende.
Var lite anti på den nya 3861 först, men blir nöjdare för varje dag jag har den nu.
Jag vet att det inte är renlärighet, men ge mig datum, automat och 100m vattenklassning så har vi kanske den perfekta klockan.
EDIT: Ja, jag vet - 329.30.44.51.01.001 är ganska nära allt jag önskade ovan, men den är lite för stor för att kännas månklocka.
Tack, den har jag Med modern tänkte jag att Omega kunde släppa en lite uppdaterad utan pressad clasp osvUncle Seiko har en!
US1450 Lincoln Bracelet (Omega Speedmaster 19/20mm)
Uncle's notes It's been called the "Holy Grail" of all Speedmaster bracelets, and once you try it on you understand why. Not only are they hard to find, but if you do find one you will have to cough up 1/2 the price of what you paid for the watch to buy it. Can a bracelet really be that great...www.uncleseiko.com
Tack, den har jag Med modern tänkte jag att Omega kunde släppa en lite uppdaterad utan pressad clasp osv
Missade det, dra gärna en bild på Omega loggan under kl12Min är safir, eller missförstod jag frågan?