-Vi är inte kloka Grattis för åttonde gången
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vafan har @FilPro sålt IGEN?
Vafan har @FilPro sålt IGEN?
Vad är skillnaden mellan 7 o 8?
Vad är skillnaden mellan 7 o 8?
Skruvar upp den fullt varje morgon!Hur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
Skruvade alltid upp min tills det tog stopp, även om jag inte kom ihåg det varje dag så åtminstone varannan. Den stannade dock aldrig när jag gjorde så och jag kan inte påstå att jag märkte av någon direkt tidsavvikelse hellerHur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
Till det tar stopp varje morgon. Det är ett väldigt tydligt stopp när den är fullt uppdragen så ingen risk att dra för mycket (om man nu inte med flit vill ha sönder något).Hur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
Den gör sig så förbaskat bra på bild! Även i verkligheten också såklartSå var man nykär igen
Andra gången på en månad
Fasen vad fin den är!Så var man nykär igen
Andra gången på en månad
Jag var inne hos @ERIKSON URHANDEL idag. Passade på att titta på den där. Helt klart väldigt läcker, inte alls klossig. För övrigt i väldigt bra skick. Var väldigt nära att slå till på den. Men det är inte för sent att ändra sig ännuLite småsugen på denna rackare Erikson Urhandel har inne.
Någon som ägt en?
Överväger om den blir lite klossig?
Ok är lite sugen men va som sagt rädd för storleken.Jag var inne hos @ERIKSON URHANDEL idag. Passade på att titta på den där. Helt klart väldigt läcker, inte alls klossig. För övrigt i väldigt bra skick. Var väldigt nära att slå till på den. Men det är inte för sent att ändra sig ännu
Har 18 cm och på mig satt den perfekt.Ok är lite sugen men va som sagt rädd för storleken.
va några i en annan grupp som haft likadan med 20cm handled o tyckte den va stor.jag har 17,4.
Men tänker den är ju 46mm LL så borde ju bäras fint.
OkHar 18 cm och på mig satt den perfekt.
Storleken är helt beroende på vad man är van vid. Vist är den något större än en vanlig speedy men samtidigt är det maffigt med en regäl klocka som sitter bra
10/10 med läder.Höstläder på
Nu chansar jag vilt, men tror det kan vara @CarlE som bytt in den? Åtminstone har han ägt en och kan kanske svara på vad han tyckte om den och hur den bärsLite småsugen på denna rackare Erikson Urhandel har inne.
Någon som ägt en?
Överväger om den blir lite klossig?
Ok har kollat reviews halva dagen om den nuNu chansar jag vilt, men tror det kan vara @CarlE som bytt in den? Åtminstone har han ägt en och kan kanske svara på vad han tyckte om den och hur den bärs
Haha jag har gjort samma sak, lagt många timmar på både den moderna och vintage-varianten Nu har ju jag precis fått hem en vintage MK II men kan verkligen säga att jag blev positivt överraskad över hur bra den bärs. Visst är den lite bulkig och lär inte glida in under skjortärmen något vidare. Men den upplevs tunnare på handleden än vad måtten anger tycker jag. Kanske du kan ta dig till Erikson och testa?Ok har kollat reviews halva dagen om den nu
Nu verkar den vara borta från eriksons beg sida..Ok är lite sugen men va som sagt rädd för storleken.
va några i en annan grupp som haft likadan med 20cm handled o tyckte den va stor.jag har 17,4.
Men tänker den är ju 46mm LL så borde ju bäras fint.
Läckert ! AD ljusKorspostar från fredagstråden för att det var så jäkla bra ljus i toakön
Hade den i korgen över natten o nu när jag gick in va den borta,trodde du huggit denNu verkar den vara borta från eriksons beg sida..
Nää jag är oskylldig.. Har du ringt till erikson och kollat? Den kanske är reserverad eftersom du hadde den i korgenHade den i korgen över natten o nu när jag gick in va den borta,trodde du huggit den