• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

-Speedytuesday!
3B287097-2F30-4B1C-B267-20C7B477C1F2.jpeg

Fortfarande ingen här som lyckats få tag på den senaste Snoopy-varianten? Väntar spänt på någon (då jag inte tror jag får tag på den trots att jag är uppsatt på otaliga listor) kommer med en presentation här på Klocksnack

Glad Speedy Tuesday på er

Tänkte jag skulle ta upp en sak som jag tror inte många vet.

Visste ni att det finns olikheter mellan åren på hesalite? Tror inte så många har koll på det men genom åren har Omega använt sig av lite olika Omega tecken på glasen. På så sätt kan man tex få en indikation på om klockan varit servad eller inte.

Här nedan kan ni se ett nytt glas och ett från 60-talet som kom med klockan från fabrik.

(Och nej man betalar generellt inte extra för ett korrekt hesalite)

Nytt
5155B3A9-2715-4179-9727-EACFE50F6778.jpeg

Hesalite från 60-talet.
5AAEA97E-BBB3-4B15-A25A-AFB773411AB4.jpeg

Glad Speedy Tuesday på er

Tänkte jag skulle ta upp en sak som jag tror inte många vet.

Visste ni att det finns olikheter mellan åren på hesalite? Tror inte så många har koll på det men genom åren har Omega använt sig av lite olika Omega tecken på glasen. På så sätt kan man tex få en indikation på om klockan varit servad eller inte.

Här nedan kan ni se ett nytt glas och ett från 60-talet som kom med klockan från fabrik.

(Och nej man betalar generellt inte extra för ett korrekt hesalite)

Nytt
5155B3A9-2715-4179-9727-EACFE50F6778.jpeg

Hesalite från 60-talet.
5AAEA97E-BBB3-4B15-A25A-AFB773411AB4.jpeg
Mycket bra inlägg. Inte läst om tidigare.

Tillbaka
Topp