Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När det kommer till dyrare klockor så föredrar jag att hålla det original rakt igenom. Därför skulle jag välja en omega 1171 (med sina brister) över en US1171. Men omega länken är objektivt bättre och mer robust än US1450 skulle jag säga. Om den är värd pengarna är dock upp till var och en att avgöra.Hur är 1450 vs original länken? Tackar för input
Tack @WatchMNär det kommer till dyrare klockor så föredrar jag att hålla det original rakt igenom. Därför skulle jag välja en omega 1171 (med sina brister) över en US1171. Men omega länken är objektivt bättre och mer robust än US1450 skulle jag säga. Om den är värd pengarna är dock upp till var och en att avgöra.
Haha du vinner och grattis! Jag kommer tillbaka 2022Finally I’m back again Speedmasters
Det här är Mr Speedy 006 dvs min 6e Speedy…Herre Gud man kan inte hålla sig borta från den här tråden, sinnessjukt om ni frågar mig
Börjar närma mig @Chuck
Glad ST till alla Speedy lovers
Någon som vet storleken på klockarmbandet till en omega speedmaster reduced?
19 har jag för mig
Jag är däremot rätt säker på att det ska vara 18 mm. Om inte jag misstar mig helt så är länkarna som passar 1469/811 till 3510.50 och 1471/815 till 3539.50 och dessa ska vara 18 mm.Stämmer!
Förlåt, det är ju FOIS som har 19mm, Reduced har 18mm.Jag är däremot rätt säker på att det ska vara 18 mm. Om inte jag misstar mig helt så är länkarna som passar 1469/811 till 3510.50 och 1471/815 till 3539.50 och dessa ska vara 18 mm.
Har nämligen själv letat efter ett original till min Reduced i evigheter utan lycka (till rimligt pris dvs). Fick nästan en chock när jag såg inlägget och insåg att jag kanske tittat på fel band, så var tvungen att dubbel-googla.Förlåt, det är ju FOIS som har 19mm, Reduced har 18mm.
Har nämligen själv letat efter ett original till min Reduced i evigheter utan lycka (till rimligt pris dvs). Fick nästan en chock när jag såg inlägget och insåg att jag kanske tittat på fel band, så var tvungen att dubbel-googla.
Om inte jag misstar mig helt så tror jag att kostnaden på en sådan landar på runt SEK 7000 (vilket börjar närma sig hälften av vad jag gav för klockan). Kanske ett rimligt pris, men snåljåpen i mig vägrar betala. Såg en på Tradera som gick för 1500 för några månader sen, men missade att buda pga slarv. Ligger en ute för 4500 just nu så ska försöka pruta ner den.Haha sorry!
Går det inte att köpa originallänk hos AD?
Såpass alltså, bättre att invänta en begagnad.Om inte jag misstar mig helt så tror jag att kostnaden på en sådan landar på runt SEK 7000 (vilket börjar närma sig hälften av vad jag gav för klockan). Kanske ett rimligt pris, men snåljåpen i mig vägrar betala. Såg en på Tradera som gick för 1500 för några månader sen, men missade att buda pga slarv. Ligger en ute för 4500 just nu så ska försöka pruta ner den.
Tror Gripenbro.se har en länk till Reduced uteJag är däremot rätt säker på att det ska vara 18 mm. Om inte jag misstar mig helt så är länkarna som passar 1469/811 till 3510.50 och 1471/815 till 3539.50 och dessa ska vara 18 mm.
Tror Gripenbro.se har en länk till Reduced ute
Lite olika bud här… Omega skriver 18mm
Speedmaster Stahl Chronograph Uhr 3539.50.00 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Speedmaster 39 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 3539.50.00!www.omegawatches.com
Se där! Tack för tips. Märkligt dock att även de har skrivit fel och angett 19 mm.Tror Gripenbro.se har en länk till Reduced ute