Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
18?!Förlåt, det är ju FOIS som har 19mm, Reduced har 18mm.
Riktigt stilig bild!Trevlig tisdag!
Börjar sjukt nog bli sugen på 3861:an, även om jag sa att jag aldrig skall byta 005:an. Får se om det håller, beställer kanske en 1450 från Forstner istället..
Underbart juDå är man med i detta gäng igen…5:e gången gillt sägs det juh Glad snabb tisdag på er.
Under rinnande vatten. Barntandborste och mild tvål, pushers nedåt .Hur rengör ni era Speedys?
Eller en ny sponsor?The rock verkar ha utvecklat bra smak i klockor!
Pushers neråt? Det är väl i hattens undersida som det kan komma in vatten och inte vid kontakten vid boetten? Borde de då inte skyddas bäst uppåt?Under rinnande vatten. Barntandborste och mild tvål, pushers nedåt .
Trodde inte Speedyn fanns i midsize...?The rock verkar ha utvecklat bra smak i klockor!
Min tanke var bara att vatten rinner ju inte uppåtPushers neråt? Det är väl i hattens undersida som det kan komma in vatten och inte vid kontakten vid boetten? Borde de då inte skyddas bäst uppåt?
Inte sett honom på några av Omegas reklambilder, så jag tror bara han är en lycklig ägare.Eller en ny sponsor?
Personligen hade jag valt vanliga Speedmaster Pro om det är just en "Speedmaster" du vill ha.Efter att ha införskaffat graal 1 så är nästa på önskelistan en Speedmaster. Men spannet är ju från 20-100 000+..?
Vad ska en enkel man som tänker sig spendera max 50 000 kr tänka på vid inköp? Automat eller manuell? Något annat?
Pro går ju att köpa andra hand för runt 50k. Den nya 3861:an går nog för lite över 50-strecket men den lite äldre 1861 (005:an) brukar gå att hitta för 40-45k.Efter att ha införskaffat graal 1 så är nästa på önskelistan en Speedmaster. Men spannet är ju från 20-100 000+..?
Vad ska en enkel man som tänker sig spendera max 50 000 kr tänka på vid inköp? Automat eller manuell? Något annat?
Hur rengör ni era Speedys?
Bjuder på ett par gamla bilder från rengöringHa en snabb tisdag vänner!
Glöm inte att tvätta era klockor
Okej en Speedmaster Pro låter ju som den jag ska kika på. Moonwatch professional?
Kriterierna är att den inte är för stor (smal handled), klassisk Speedmaster, inte tappar så värst mycket i värde om möjligt.
och hesalite glas
Under rinnande vatten. Barntandborste och mild tvål, pushers nedåt .
Pushers neråt? Det är väl i hattens undersida som det kan komma in vatten och inte vid kontakten vid boetten? Borde de då inte skyddas bäst uppåt?
Hej,
Idag kom tillslut Speedyn, woohooo!!!
Men vän av ordning har inte alls tänkt på hur man kortar länken är det med skruvmejsel, är det något särskilt jag ska tänka på för att inte sabba länken det första jag gör. Nya modellen av speedmastern är det som gäller
Skruvmejsel och världens minsta skruvar som har en förmåga att studsa iväg längs golvet och försvinna… håll dig på duk/handduk
Edit: en miniskruv på varje sida och en stav i mitten
Nej, du behöver bara än. Det är en skruv på varje sida och en pinne i mitten. Skruva ut båda skruvarna och använd sen något tunt för att trycka ut pinnen.Tyckte mig ha miniskruvmejsel men icke tillräckligt liten, sen gissar jag på att man behöver två också? En för att hålla emot med och en att skruva med?
Tyckte mig ha miniskruvmejsel men icke tillräckligt liten, sen gissar jag på att man behöver två också? En för att hålla emot med och en att skruva med?
Använd en bra skruvmejsel är regel nr 1. Helst en Bergeon i storlek 1,6mm (lila), eller motsvarande.Hej,
Idag kom tillslut Speedyn, woohooo!!!
Men vän av ordning har inte alls tänkt på hur man kortar länken är det med skruvmejsel, är det något särskilt jag ska tänka på för att inte sabba länken det första jag gör. Nya modellen av speedmastern är det som gäller
Ps: Frågar ju åt en kompis såklart
Har också funderat över varför ingen hugger den där. Schysst pris!Ingen koppling till säljaren men den här annonsen skriker ju @BJL
Att ingen klippt den än går bortom mitt förstånd. Jag hade köpt den om jag inte redan hade en.
Edit: länk https://klocksnack.se/threads/prisbump-till-51-9k-nya-modellen-omega-speedmaster-3861-2021.156500/