• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

1644182498794.png

Speedmaster med datum?!

Ser fin ut, väntar spänt på bilder när det sitter på klockan! Lång leveranstid?
Landade i Sverige på 3-4 dagar, men tullen behöll den i över en vecka innan dom släppte den.

Insåg nu att istället för att ha 2 skruvar per länk(vilket gör att det nästan behövs 3 händer för att ställa in skiten) så är det endast 1 skruv per länk på nya, vilket lyx!
Återkommer med bilder när det är gjort :)

• Like
Reactions: JGP
Landade i Sverige på 3-4 dagar, men tullen behöll den i över en vecka innan dom släppte den.

Insåg nu att istället för att ha 2 skruvar per länk(vilket gör att det nästan behövs 3 händer för att ställa in skiten) så är det endast 1 skruv per länk på nya, vilket lyx!
Återkommer med bilder när det är gjort :)
👍🏻! Är lite sugen på en beställning från dem, helt okej leveranstid tycker jag…

Då va "flat link 2.0" från Forstners installerat och vilken skillnad jämfört med originalet!

Det nya verkligen skriker kvalitet, tyngden, spännet och hela processen med att få det till rätt längd är år och dagar bättre än originalet!

Okej, det är inte samma "vintagerassel" som orginalet, men enligt mig väger det upp för detta mångfalt!

IMG20220207144641.jpg

IMG20220207144647.jpg
IMG20220207144651.jpg

Senast ändrad:
Då va "flat link 2.0" från Forstners installerat och vilken skillnad jämfört med originalet!

Det nya verkligen skriker kvalitet, tyngden, spännet och hela processen med att få det till rätt längd är år och dagar bättre än originalet!

Okej, det är inte samma "vintagerassel" som orginalet, men enligt mig väger det upp för detta mångfalt!

IMG20220207144641.jpg

IMG20220207144647.jpg
IMG20220207144651.jpg
Blev riktigt bra, snyggt!

Tackar så mycket! jag är sjukt nöjd själv :)
Tack för recensionen! Blir själv sugen... Vad tror du, och ni andra här, om möjligheterna att byta ut låset mot lämpligt original från Omega? Vet att frågan har varit uppe här och på andra forum men jag blir inte riktigt klok på det. Många mer eller mindre hacklösningar som jag i dagsläget inte känner mig redo att ge mig på.

IMG20220207144641.jpg

IMG20220207144647.jpg
IMG20220207144651.jpg
Till vilken modell är det den länken är tänkt? Är det FOIS? Eller är den även tänkt till Professional?

Glad Speedy Tuesday till alla.
Passar på att ställa en fråga - jag köpte min Speedy Reduced utan papper eller box, vore det värt att ordna en "Extract from the achrives" från Omega för den? Och om man ska göra det, kan man då göra det hos en AD eller det är endast via Omegas hemsida?
1644308797508.png

Tillbaka
Topp