• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Prefab

Cartier
👍👍
Ja det ser sjukt bra ut. Jag tog expressfrakt så hoppas få det ganska snabbt iallafall. Lite svårt att vänta på saker 😬😅
Lägg ut bild så fort du får det! Du skulle köra OEM viktlås såg jag. Frågan är om det skulle vara värt att köpa till det, men en bild på din kombination kanske fäller avgörandet.
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Lägg ut bild så fort du får det! Du skulle köra OEM viktlås såg jag. Frågan är om det skulle vara värt att köpa till det, men en bild på din kombination kanske fäller avgörandet.
Det lovar jag 😊👍

Det jag förstått hittils är att OEM är bättre kvalité. Vilket inte är konstigt, men att deras egna håller hög klass ändå. Dock är OEM lite längre så det blir lite bekvämare då böjen på spännet blir lite snällare 😊
 

Stein

Cartier
Våren känns lite närmare nu när snön smält bort så det gröna bandet fick åka på idag. Trevlig helg på er!
20220204_135116.jpg
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Vet någon var jag kan hitta kvalitetsläder att passa till en omegaviklås? Helst inte som kostar skjortan. Tyvärr vet jag att dessa kriterier allt som oftast går hand i hand.
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Då är man med Speedmaster sedan någon vecka tillbaka och det känns väldigt trevligt.
Jag har ju kikat till och från på Speedmastern, men andra klockor har kommit före. Nu när den nya versionen kom med bättre urverk, snyggare länk och tunnare nedre del av kronografvisaren, landade det till slut i ett köp.
20220205_135003.jpg
 

GusH

Cartier
2-Faktor
  • serviceminded
  • snabb återkoppling
  • god kunskap
  • inhouse urmakare
- dom har inte Rolex 🙈
Bergströms är också bra jag vill inte snacka ner ngn men alla har sina för o nackdelar.
Bergströms:
+ har Rolex
Tack!
Då får det bli en vända till Jarl Sandin framöver! Alltid bra att höra vilka urmakare/butiker som uppskattas av KS:are :)
Har varit inne på bergströms med anledning av en Tudor, och hade inte mkt att klaga på förutom att det var lite "stram" stämning :)
 
  • Like
Reactions: DIR
Topp