• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Jag tror att något spänner upp sig i klockan och kugghjulen självhämmar sig, låser sig alltså, när du vevar för hand.
Nåt är knas. Urmakaren är den som kan förklara vad.

Gissningsvis blir det inte samma förhållande när klockan drivs av fjädern och du får därför inte problemet. Det är ingen egenskap, det är något som inte stämmer.
Av en slump fick jag hjälp av urmakaren på Urbrev ikväll med ebbas mina Breitlings så Omegan fick åka med :) efter en snabb kontroll och enklare förklaring fick jag som svar att packningen vid kronan var så torr så den följde me bommen tror jag han sa de va. Så när man hade den ute i ställa tiden läget drog den me. Men han oljade detta och löste problemet direkt ;) helt underbart :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Av en slump fick jag hjälp av urmakaren på Urbrev ikväll med ebbas mina Breitlings så Omegan fick åka med :) efter en snabb kontroll och enklare förklaring fick jag som svar att packningen vid kronan var så torr så den följde me bommen tror jag han sa de va. Så när man hade den ute i ställa tiden läget drog den me. Men han oljade detta och löste problemet direkt ;) helt underbart :)
Vad roligt! Då kilades packningen fast alltså. Kul att det var så enkelt fixat!
 

Gmtmaster

Cartier
Avslutar speedy tisdag med gamlingen
19349ECA-BC1C-4EA6-8A81-5B412083B6E1.jpeg
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Förvillande likt OEM nylon va? Om än kanske blankare yta/struktur? Är det för 18mm viklås?
Osäker men ja det är nog ganska likt 🧐
Sök på artemstraps på insta så finns det bättre bilder när de sitter på en speedy. Gillar som tusan!

Ja det är 18mm viklås. Antingen deras egna eller OEM. Jag har ett OEM liggandes som jag kommer köra med 😊👍
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Osäker men ja det är nog ganska likt 🧐
Sök på artemstraps på insta så finns det bättre bilder när de sitter på en speedy. Gillar som tusan!

Ja det är 18mm viklås. Antingen deras egna eller OEM. Jag har ett OEM liggandes som jag kommer köra med 😊👍
Kul! Jag tröttnade på att leta så har beställt OEM nylon men det är för 16mm (vilket jag har liggandes så det blir nog bra :)) Vi får jämföra livebilder framöver ;)
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Oj! Det där såg riktigt bra ut! Skulle vilja ha nåt nytt till min 005:a. Varifrån köper man lämpligtvis Artem eller måste man krångla med tull och skit?
Ja jag blev helt såld efter lite googlande och youtubande. Tyvärr direkt från atrem men det är inte krångligt så att du vet, bara lite tråkigt att betala mer :rolleyes:
 
Topp