Ingen fara. Kanske själv ska be om ursäkt för att försöka göra en lustighet av ett felinlägg. Sådant händer oss allaBer om ursäkt för felposten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen fara. Kanske själv ska be om ursäkt för att försöka göra en lustighet av ett felinlägg. Sådant händer oss allaBer om ursäkt för felposten
Fick ett gott skratt ingen fara!!Ingen fara. Kanske själv ska be om ursäkt för att försöka göra en lustighet av ett felinlägg. Sådant händer oss alla
Av en slump fick jag hjälp av urmakaren på Urbrev ikväll med ebbas mina Breitlings så Omegan fick åka med efter en snabb kontroll och enklare förklaring fick jag som svar att packningen vid kronan var så torr så den följde me bommen tror jag han sa de va. Så när man hade den ute i ställa tiden läget drog den me. Men han oljade detta och löste problemet direkt helt underbartJag tror att något spänner upp sig i klockan och kugghjulen självhämmar sig, låser sig alltså, när du vevar för hand.
Nåt är knas. Urmakaren är den som kan förklara vad.
Gissningsvis blir det inte samma förhållande när klockan drivs av fjädern och du får därför inte problemet. Det är ingen egenskap, det är något som inte stämmer.
Vad roligt! Då kilades packningen fast alltså. Kul att det var så enkelt fixat!Av en slump fick jag hjälp av urmakaren på Urbrev ikväll med ebbas mina Breitlings så Omegan fick åka med efter en snabb kontroll och enklare förklaring fick jag som svar att packningen vid kronan var så torr så den följde me bommen tror jag han sa de va. Så när man hade den ute i ställa tiden läget drog den me. Men han oljade detta och löste problemet direkt helt underbart
Den där är 100% rätt tycker jagAvslutar speedy tisdag med gamlingen
Tack!Den där är 100% rätt tycker jag
Det är en -68? En 1039 eller 1116 skulle sitta fint! Mycket fin speedy!Tack!
Drömmen är att hitta en länk av rätt modell till den och kunna växla med.
men jag tycker den passar bra på strutsbandet också.
Absolut inte fel att variera mellan en länkTack!
Drömmen är att hitta en länk av rätt modell till den och kunna växla med.
men jag tycker den passar bra på strutsbandet också.
Det är en 145.012-67.Det är en -68? En 1039 eller 1116 skulle sitta fint! Mycket fin speedy!
Vad ligger ett sådant spänne påSpännet har landat, då väntar jag bara på Hirschbandet. Ska bli riktigt nice att testa speedyn på alligator.
Såg svaret precisVad ligger ett sådant spänne på
Och vart köpte du det
Om man får fråga
Riktigt snyggt! pluspoäng för quick-release också som inte OEM harGrymt nöjd med bandet! Hirsch London + Omega 94511602 spänne. 2599 för bandet och 500 kr för spännet om någon letar ett schysst alternativ till OEM-alligator.
Lädret är mjukt och följsamt direkt, och smalnar av från 20-16 vilket jag tycker blir mer elegant
Förvillande likt OEM nylon va? Om än kanske blankare yta/struktur? Är det för 18mm viklås?Kunde inte låta bli. Verkar vara hur nice som helst!
Osäker men ja det är nog ganska liktFörvillande likt OEM nylon va? Om än kanske blankare yta/struktur? Är det för 18mm viklås?
Kul! Jag tröttnade på att leta så har beställt OEM nylon men det är för 16mm (vilket jag har liggandes så det blir nog bra ) Vi får jämföra livebilder framöverOsäker men ja det är nog ganska likt
Sök på artemstraps på insta så finns det bättre bilder när de sitter på en speedy. Gillar som tusan!
Ja det är 18mm viklås. Antingen deras egna eller OEM. Jag har ett OEM liggandes som jag kommer köra med
Ser mycket bra ut!Grymt nöjd med bandet! Hirsch London + Omega 94511602 spänne. 2599 för bandet och 500 kr för spännet om någon letar ett schysst alternativ till OEM-alligator.
Lädret är mjukt och följsamt direkt, och smalnar av från 20-16 vilket jag tycker blir mer elegant
Ah nice .Kul! Jag tröttnade på att leta så har beställt OEM nylon men det är för 16mm (vilket jag har liggandes så det blir nog bra ) Vi får jämföra livebilder framöver
Oj! Det där såg riktigt bra ut! Skulle vilja ha nåt nytt till min 005:a. Varifrån köper man lämpligtvis Artem eller måste man krångla med tull och skit?Kunde inte låta bli. Verkar vara hur nice som helst!
Ja jag blev helt såld efter lite googlande och youtubande. Tyvärr direkt från atrem men det är inte krångligt så att du vet, bara lite tråkigt att betala merOj! Det där såg riktigt bra ut! Skulle vilja ha nåt nytt till min 005:a. Varifrån köper man lämpligtvis Artem eller måste man krångla med tull och skit?
Nej det kan det ju vara värt! Stort tack för tipset! Äntligen ett band som ser ut precis som man önskar.Ja jag blev helt såld efter lite googlande och youtubande. Tyvärr direkt från atrem men det är inte krångligt så att du vet, bara lite tråkigt att betala mer
Nej det kan det ju vara värt! Stort tack för tipset! Äntligen ett band som ser ut precis som man önskar.
Ser riktigt bra ut du!Idag har jag äntligen hämtat ut mitt nya band till speedyn, långt innan jag köpt klockan så hade jag bestämt mig, detta band ska jag ha.
Stort tack till Erikssons ur som hjälp mig med detta.