• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Min första post i denna tråden :) Speedy 3573.50.
image.jpeg
Snygg entré in i tråden tillika klockan i sig :)

Ett skönt instagramkonto att följa, killen som enbart postar bilder på sin speedy: https://www.instagram.com/myspeedmaster/
Nu kanske det är så att detta redan varit i tråden tidigare. Blir inte heller förvånad om jag får ett svar/like från instakontots ägare här ;)
Upptäckte kontot genom Stiljournalens senaste podcast, har för mig att det var någon närstående till deras gäst. Trevlig podd att lyssna på i sommar.

Något jag upptäckte av att syna bilderna är att han verkar ofta köra med kronografen igång. Hur är det med det? Slits verket mer jämfört med att bara klicka igång funktionen ibland?

Hur upplevs den storleken på handleden? Dels generellt men främst höjdmässigt.
Skulle säga att den känns som en 42:a, verkligen inte som de 44,25mm som den faktiskt är.. Har en Exp II (42 mm) som jag tycker känns större, kan såklart vara färgerna som spelar ögat ett spratt men särskilt stor upplevs den inte. Förhållandevis hög med tanke på att det är ett kraftigt och välvt safir på både fram- och baksida. Boetten i sig är dock inte så tjock, så rent estetiskt upplevs den inte som så fet och den kan precis smita in under skjortmanschetten :)

Skulle säga att den känns som en 42:a, verkligen inte som de 44,25mm som den faktiskt är.. Har en Exp II (42 mm) som jag tycker känns större, kan såklart vara färgerna som spelar ögat ett spratt men särskilt stor upplevs den inte. Förhållandevis hög med tanke på att det är ett kraftigt och välvt safir på både fram- och baksida. Boetten i sig är dock inte så tjock, så rent estetiskt upplevs den inte som så fet och den kan precis smita in under skjortmanschetten :)
Positiv info!
Tänkte precis nämna att det är synd på storleken men kanske inte är så farligt då. Sjukt cool annars men synd de ändå inte gjorde den i 42 som "originalet".

Statue of liberty
Wall street
Central Park
Macys
SoHo
Meatpacking district
9/11 memorial
Times Square
och oändligt mycket mer, staden som har allt!
Tack men tänkte mer klockrelaterat! Varit i stan många ggr men då klockintresset är nytt för året har jag inte tänkt på staden ur klockaspekten förut.

Tack, den är väl relativt lätt också då den är av keramiskt material?

Tillbaka
Topp