• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_8150.JPG
Mmmm, en Speedy som "dressare", snygg combo :)
 
Är intresserad av att köpa ett OEM strap från omega till månklockan. Någon som har erfarenhet av deras alligator band? Även ett tillhörande buckle, är dock priset på 500$ befogat? Ser ju väldigt fräscht ut minst sagt!
image.jpeg

image.jpeg
Jag kör deployments med brunt läder (calf ej alligator) kvalitetsmässigt är det som man kan förvänta sig från Omega = väldigt hög.
Värt pengarna? Tja.. Den logiska delen i mig säger nej, men nu när jag har det tänker jag absolut inte göra mig av med det! Gillar det skarpt.
Ända nackdelen är att det är småbökigt att hitta band som passar om man vill byta.
Vissa kör på vanliga hirsch och det fungerar fint min den blir för kort för att det ska sitta bra på mig.
"Attans, måste köpa nytt orginalband... Stackars mig.."
 
Jag kör deployments med brunt läder (calf ej alligator) kvalitetsmässigt är det som man kan förvänta sig från Omega = väldigt hög.
Värt pengarna? Tja.. Den logiska delen i mig säger nej, men nu när jag har det tänker jag absolut inte göra mig av med det! Gillar det skarpt.
Ända nackdelen är att det är småbökigt att hitta band som passar om man vill byta.
Vissa kör på vanliga hirsch och det fungerar fint min den blir för kort för att det ska sitta bra på mig.
"Attans, måste köpa nytt orginalband... Stackars mig.."
Vet du om det är 16mm eller 18mm deployment bucklen jag ska ha om det är till senaste månklockan?
 
VARNING!! Köp inte en Speedmaster!
Om du inte följer mitt råd så kommer du att bli djupt olycklig. Som någon tidigare skrev så är Speedyn en fruktansvärd gökunge. Den tränger bort alla andra ur samlingen och påverkar din mentala status negativt; du kan snart inte välja själv vilken klocka du ska bära eftersom gökungen inte ger dig något val. Den ropar på dig varje morgon...Efter att ha gjort mig av med två fina ur köpta långt före Speedyn har jag bara kvar en kostymklocka som komplement, men jag känner att även den trängs undan och snart mött svältdöden... Hjälp!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    104.3 KB · Visningar: 62
VARNING!! Köp inte en Speedmaster!
Om du inte följer mitt råd så kommer du att bli djupt olycklig. Som någon tidigare skrev så är Speedyn en fruktansvärd gökunge. Den tränger bort alla andra ur samlingen och påverkar din mentala status negativt; du kan snart inte välja själv vilken klocka du ska bära eftersom gökungen inte ger dig något val. Den ropar på dig varje morgon...Efter att ha gjort mig av med två fina ur köpta långt före Speedyn har jag bara kvar en kostymklocka som komplement, men jag känner att även den trängs undan och snart mött svältdöden... Hjälp!
Fin den där. Saknar min! :(

Tisdag i morgon också.. Nä, det här går inte! :arghh:
 
Tillbaka
Topp