• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vilken dag passar bättre att köpa en Speedy än Speedy Tuesday! :)

image.jpeg
 
Är det så att ditt nya projekt är att bygga Saturn V modellen på bilderna i bakgrunden? Hade en Saturn V när jag var liten, googlade nu och hittade att Revell säljer modellen i bakgrundsbilderna, blir ganska så sugen på att köpa den och återuppta modellbyggandet så här på äldre dar :)

Det stämmer! Ska försöka få den färdig till 16 Juli. :)

Har inte byggt någon modell sedan flera år bakåt. Har påbörjat rymdfärjan Atlantis , men det bygget har stått still rätt länge. Saturn V känns lite roligare och enklare. :D
 
Jäklar, jag är verkligen sugen på en Speedmaster nu. Funderat på "First Omega in Space"-varianten men hittade nu den här (bild) som jag tycker såg riktigt schysst ut.

Referens: 32330404004001

Nån som har den eller har nån input/info?
 

Bilagor

  • 32330404004001.png
    32330404004001.png
    104.6 KB · Visningar: 53
Det stämmer! Ska försöka få den färdig till 16 Juli. :)

Har inte byggt någon modell sedan flera år bakåt. Har påbörjat rymdfärjan Atlantis , men det bygget har stått still rätt länge. Saturn V känns lite roligare och enklare. :D
Låter kul! Hoppas du hinner klart till det datum raketen sköts upp, är tanken att du låter oss följa framåtskridandet i ditt byggande? Antar att det är PK att göra det i den här tråden om du har din Speedy med på bilderna :) I annat fall så finns ju "Lifestyle" forumet här på KS. Lycka till med ditt projekt!
 
Låter kul! Hoppas du hinner klart till det datum raketen sköts upp, är tanken att du låter oss följa framåtskridandet i ditt byggande? Antar att det är PK att göra det i den här tråden om du har din Speedy med på bilderna :) I annat fall så finns ju "Lifestyle" forumet här på KS. Lycka till med ditt projekt!

Jag tänkte köra en uppdatering under Tisdagen som är kvar. Sedan posta den färdiga versionen med klockan den 16 Juli på mitt IG konto. Passformen på delarna är inte den bästa och detaljrikedomen är låg. Jag har iaf börjat på modellen och första steget blir nog klar idag. :)
IMG_8606.JPG
 
Jag tänkte köra en uppdatering under Tisdagen som är kvar. Sedan posta den färdiga versionen med klockan den 16 Juli på mitt IG konto. Passformen på delarna är inte den bästa och detaljrikedomen är låg. Jag har iaf börjat på modellen och första steget blir nog klar idag.

Eftersom detta är KS är modellens eventuella tillkortakommanden bara en bisak sålänge en speedy finns med i bild! ;)

Men dålig passform är irriterande. Lycka till med bygget!
 
Jag tänkte köra en uppdatering under Tisdagen som är kvar. Sedan posta den färdiga versionen med klockan den 16 Juli på mitt IG konto. Passformen på delarna är inte den bästa och detaljrikedomen är låg. Jag har iaf börjat på modellen och första steget blir nog klar idag. :)
IMG_8606.JPG
Snyggt jobbat :) Med tanke på vad som syns i bakgrunden så verkar du komma ihåg hur man bygger modeller :) Kanske PM:ar dig om tips framåt hösten om jag kommer igång med mitt byggande! Ser fram emot uppdateringar från dig :)
 
Fick hjärtat ibhalsgropen igår.. Skulle ta tid på en sak och när jag kollade ner efter en stund stod allt still!! Cronon, sekunderna allt!!

I panik ryckte jag till med handleden och då tickade det igång igen.

Nu är så frågan:

1. Gångreserven va typ slut och jag lyckades skaka ut det sista? Nån annan som upplevt detta?

2. Vi har allvarliga problem.

Vågar inte prova att låte gångreserven ta slut ifall det skulle visa sig va alt. 2 :(:(:arghh:
Tror ju att det är alt. 1 aldrig upplever något problem tidigare..
 
Senast ändrad:
Fick hjärtat ibhalsgropen igår.. Skulle ta tid på en sak och när jag kollade ner efter en stund stod allt still!! Cronon, sekunderna allt!!

I panik ryckte jag till med handleden och då tickade det igång igen.

Nu är så frågan:

1. Gångreserven va typ slut och jag lyckades skaka ut det sista? Nån annan som upplevt detta?

2. Vi har allvarliga problem.

Vågar inte prova att låte gångreserven ta slut ifall det skulle visa sig va alt. 2 :(:(:arghh:
Tror ju att det är alt. 1 aldrig upplever något problem tidigare..

Har inte tillräckliga kunskaper för att kunna bidra med något här annat än mitt medlidande. Hoppas verkligen det inte är något allvarligt och att det löser sig bra!!
 
Fick hjärtat ibhalsgropen igår.. Skulle ta tid på en sak och när jag kollade ner efter en stund stod allt still!! Cronon, sekunderna allt!!

I panik ryckte jag till med handleden och då tickade det igång igen.

Nu är så frågan:

1. Gångreserven va typ slut och jag lyckades skaka ut det sista? Nån annan som upplevt detta?

2. Vi har allvarliga problem.

Vågar inte prova att låte gångreserven ta slut ifall det skulle visa sig va alt. 2 :(:(:arghh:
Tror ju att det är alt. 1 aldrig upplever något problem tidigare..
Supertrist att höra. Dessvärre har inte jag heller någon koll. Vet bara att gångreservern dras ganska friskt av att använda kronon. Hoppas det bara var det. Hur lång tid innan hade du vevat upp?
 
Tillbaka
Topp