Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Viklåset ska väl vara antigen 20/16 eller 20/18 om det ska funka med band till speedyn. Tjockleken på banden spelar roll oxå eftersom det ska gå in under mellan låset så att säga.Glad tisdag!
Jag har en fråga till er som använder omegas viklås till era speedys. Om jag har förstått det rätt går det att montera med ett vanligt strap? Funkar det bra eller är måtten fel så att låset hamnar skevt?
Jag har ett gäng straps hemma i 20 mm som jag gärna skulle använda med viklås. Blandade tjocklekar. Det ser ut som att strapsen som är tillverkade för dessa viklås har 2 lika långa delar.Viklåset ska väl vara antigen 20/16 eller 20/18 om det ska funka med band till speedyn. Tjockleken på banden spelar roll oxå eftersom det ska gå in under mellan låset så att säga.
Vilka vanliga band är det du tänker på?
kan ju vara värt att prova iaf . Passar det o låset stänger/ låser sig så är det bara köra på tänker jagJag har ett gäng straps hemma i 20 mm som jag gärna skulle använda med viklås. Blandade tjocklekar. Det ser ut som att strapsen som är tillverkade för dessa viklås har 2 lika långa delar.
”Vanliga” straps är ju olika långa så jag undrar om det blir konstigt.
Många gånger hamnar viklåset lite åt sidan med ”vanliga” band men det kan funka ändå så värt att testa. Ett viklås som sitter fel är sjukt obekvämt.Jag har ett gäng straps hemma i 20 mm som jag gärna skulle använda med viklås. Blandade tjocklekar. Det ser ut som att strapsen som är tillverkade för dessa viklås har 2 lika långa delar.
”Vanliga” straps är ju olika långa så jag undrar om det blir konstigt.
Hej!Många gånger hamnar viklåset lite åt sidan med ”vanliga” band men det kan funka ändå så värt att testa. Ett viklås som sitter fel är sjukt obekvämt.
Värt att nämna är att den delen låset sitter på med ett vanligt band har hål för pinnen medan omegas band för viklås är hela iom att den delen hamnar ytterst. Bild nedan för jag inser att det var en usel förklaring.
Tyvärr inte Det var en bild från google för att visualisera infästningen av bandetHej!
Ser ut att vara ett snyggt armband, kan du inte visa en bild på klockan också.
Aha, trodde det var din klocka, hade varit snyggt med det bandet till en Speedmaster prof med patina.Tyvärr inte Det var en bild från google för att visualisera infästningen av bandet
edit: eller jo förresten, bilden kom härifrån https://www.millhandmade.com/watch-straps/convert-to-omega-deployant-style-straps. Aldrig sett modellen tidigare dock
Håller verkligen med! Och även om jag snurrat 8 speedys genom åren så har jag hittills inte testat patina så det kanske är på tidenAha, trodde det var din klocka, hade varit snyggt med det bandet till en Speedmaster prof med patina.
Är själv sugen på en speedy prof från tidigt 90-tal med tritium. Är ju fortfarande bra kurs på dem, ett tag till...Håller verkligen med! Och även om jag snurrat 8 speedys genom åren så har jag hittills inte testat patina så det kanske är på tiden
Gör det! bandet på bilden var ju relativ prisvärt så bara att köra påÄr själv sugen på en speedy prof från tidigt 90-tal med tritium. Är ju fortfarande bra kurs på dem, ett tag till...
Väldigt snygg Reduced det där
Ha en snabb lucia! (Nu kan jag äntligen också vara med inne i värmen )
Tack!Många gånger hamnar viklåset lite åt sidan med ”vanliga” band men det kan funka ändå så värt att testa. Ett viklås som sitter fel är sjukt obekvämt.
Värt att nämna är att den delen låset sitter på med ett vanligt band har hål för pinnen medan omegas band för viklås är hela iom att den delen hamnar ytterst. Bild nedan för jag inser att det var en usel förklaring.
Det kommer se lite konstigt ut med hällorna, de finns inte med på band för original clasp.Tack!
Jag fattar. Hålet för ”pinnen” kommer synas.
Här är OEM alligator för att förtydliga ytterligare. Varianten på deployant är dock ganska läcker med flärpen under så det blir väldigt seamlessTack!
Jag fattar. Hålet för ”pinnen” kommer synas.
Dags i morgon? Vågar vi hoppas på ett nytt samarbete med Swatch?Guld låter sannolikt, men jag hoppas på både stål och guld. Apollo 11 50th anniversary och Apollo 17 45th anniversary fanns i både stål och guld.
Enligt Fratello ska det inte släppas någon 50th Anniversary.Dags i morgon? Vågar vi hoppas på ett nytt samarbete med Swatch?