• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Inatt kl 02:47 blir det 16 år sedan Christer Fuglesang blev förste svensk i rymden, då han var med på Discovery STS-116 🚀
Det firar vi 🍾 med Omega Speedmaster X-33 gen 2 😍
Ber om ursäkt för lite halvkassa bilder, ser på fotbolls-VM i soffan…
E308BC46-7ECA-4E3A-A76D-4261526C2251.jpeg
354059F1-D924-4B8C-849F-B5B4F8C5B8C5.jpeg
59254ED6-CC5D-4B89-BD1B-F4EF3FBA71F1.jpeg
Ja, det får vi ju uppmärksamma men tror inte jag håller ut uppe ända till 2.47. Gen 1 detta, skillnad man ser är kronan… då man aldrig vrider på den utan bara trycker eller drar ur så är uppdateringen på Gen 2 helt logisk.
FD7DBAE9-107D-43A9-9015-86B5312F8E39.jpeg

Och denna sida dök upp idag, men ingen klocka ännu…

Känns kanske passande med moonshine gold till golden anniversary, samtidigt tråkigt om det är så eftersom priset då far åt pipsvängen. Kan man tänka sig 39.7mm samt cal 321? Iofs tar man inte ut svängarna då...

Känns kanske passande med moonshine gold till golden anniversary, samtidigt tråkigt om det är så eftersom priset då far åt pipsvängen. Kan man tänka sig 39.7mm samt cal 321? Iofs tar man inte ut svängarna då...
Guld låter sannolikt, men jag hoppas på både stål och guld. Apollo 11 50th anniversary och Apollo 17 45th anniversary fanns i både stål och guld.

Screenshot_20221210-090022.png

Screenshot_20221210-090504.png

Tjo! Närmar sig att köpa en Speedy - någon som vet vart man kan inhandla en pre-owned i Sthlm?
Här på KS om du inte vill betala överpris 😊

Både 3861 och .005 kommer regelbundet upp på köp och sälj. Runt 55k för den nya och 45k för den gamla med några k åt varje håll för tillbehör, skick osv.

Tillägg: klart värt mellanskillnaden imo pga otroligt mycket bättre länk, step dial och nya verket

Någon som kan tipsa om en bra boettöppnare som fungerar för Speedmaster Professional? (tidigt 80-tal med den vanliga baksidan med sex hack)? Gärna någon form av universalverktyg som även passar andra klockor. Några särskilda märken/modeller som är bra och några man ska undvika?

Någon som kan tipsa om en bra boettöppnare som fungerar för Speedmaster Professional? (tidigt 80-tal med den vanliga baksidan med sex hack)? Gärna någon form av universalverktyg som även passar andra klockor. Några särskilda märken/modeller som är bra och några man ska undvika?
Denna ska tydligen vara grym, men då passar den tyvärr inte andra klockor!

Denna ska tydligen vara grym, men då passar den tyvärr inte andra klockor!

Tack för svar! Har redan kikat lite på den, men känns som mycket pengar att betala för ett verktyg som endast fungerar på en klocka. Vill egentligen mest öppna för att få serienumret, men tänkte att en boettöppnare ändå är bra att ha rent allmänt. Har googlat runt lite mer nu och även kollat youtube. Kanske köper en såndär gummiboll, de verkar fungera på de flesta boetter utan att man riskerar repor.

Tack för svar! Har redan kikat lite på den, men känns som mycket pengar att betala för ett verktyg som endast fungerar på en klocka. Vill egentligen mest öppna för att få serienumret, men tänkte att en boettöppnare ändå är bra att ha rent allmänt. Har googlat runt lite mer nu och även kollat youtube. Kanske köper en såndär gummiboll, de verkar fungera på de flesta boetter utan att man riskerar repor.
Clas Ohlson har ett boettöppnarkit som funkar annars.
Den typen griper bra, och den Clas säljer håller helt ok kvalitet. Bättre än den jag köpte på Ebay för ett gäng år sedan åtminstone.

Kanske någon som är sugen? Finns en på auktion just nu...

Wow, den absolut bästa Speedy-varianten som finns i mitt tycke😍

Kanske någon som är sugen? Finns en på auktion just nu...

Såg det, synd att man inte slog till på en i början av förra året då jag blev erbjuden en för 100k. Verkar ha skenar iväg bra mycket sedan dess 🚀
Tur jag inte är Speedy-lös ändå😎
6E53925A-C452-47FE-87B5-E6DFEB790327.jpeg

Senast ändrad:
Och denna sida dök upp idag, men ingen klocka ännu…

Fortsatt skralt med info annat än storien, posterna på Instagram med tillbehörande youtube-klipp.

Gemensamma nämnare har varit #moonwatch, att klockan var 75h på månen, 105.003.

Kan det bli någon mixmatch med samma attribut som 105.003 men en pr på 75h för att reflektera tiden på månen?

Tillbaka
Topp