• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Supertrist att höra. Dessvärre har inte jag heller någon koll. Vet bara att gångreservern dras ganska friskt av att använda kronon. Hoppas det bara var det. Hur lång tid innan hade du vevat upp?
Hände mig en gång också men då hade jag glömt kronon på hela natten vilket förklarade saken.
Tror på att gångreserven var slut bara, men håller den tiden som vanligt om du vrider upp den idag ?
 
Har inte tillräckliga kunskaper för att kunna bidra med något här annat än mitt medlidande. Hoppas verkligen det inte är något allvarligt och att det löser sig bra!!

Supertrist att höra. Dessvärre har inte jag heller någon koll. Vet bara att gångreservern dras ganska friskt av att använda kronon. Hoppas det bara var det. Hur lång tid innan hade du vevat upp?

Tackar ödmjukast för medlidandet.
Jag hoppas att det är att jag helt enkelt glömt vrida upp henne på morgonen dagen efter jag haft en annan klocka (känner mig nästan otrogen). Chansen finns. Men att man kan "skaka ut" lite till från fjädern låter konstigt men ändå rimligt i guess?
 
image.jpeg

Återanvänder en bild från morgonens promenad. Snart fredag!
 
Hodinkee vägde lite klockor från redaktionen, bl.a. en Speedy och en Apple watch, som vägde ungefär lika mycket (speedy på strap, väger dubbelt med länkar). Tyckte det här citatet var lite gulligt.

The Apple Watch (Steel On Silicone): 76 Grams

11 OF 14

Or about the same as a Speedmaster on a strap, which means if you want to know what an Apple Watch feels like on the wrist without actually putting one on, just strap on your Speedy and shut your eyes.

https://www.hodinkee.com/articles/m...-watch-worn-in-the-hodinkee-office-in-one-day
 
Hej, efter att ha returnerat en Seamaster som det var tveksamheter om kring servicen, har jag nu ställt in siktet på en Speedmaster istället.

Antingen FOiS alternativt 32330404004001 (se bild)

FOis kostar 28k och 32330404004001 kostar 25k, så oväsentlig skillnad egentligen.

Jag gillar FOiS men ämnar köpa en annan klocka med svart urtavla till hösten/vintern. Den är också lite "vanlig" men självklart klassisk. 32330404004001 är lite annorlunda och cool, lite mer "varje dag-klocka" också. Har en IWC Mark XVIII "Le Petit Prince" som dressklocka under sommarhalvåret å klockan jag ska köpa till hösten/vintern kommer också vara en dressklocka. Så söker en klocka som funkar mer casual men samtidigt ej är fel till skjorta och kavaj.

Allt är förstås subjektivt men skulle vara kul att höra lite argument för/emot ovanstående modeller. Tack! :)
 

Bilagor

  • 32330404004001.png
    32330404004001.png
    104.6 KB · Visningar: 50
Hej, efter att ha returnerat en Seamaster som det var tveksamheter om kring servicen, har jag nu ställt in siktet på en Speedmaster istället.

Antingen FOiS alternativt 32330404004001 (se bild)

FOis kostar 28k och 32330404004001 kostar 25k, så oväsentlig skillnad egentligen.

Jag gillar FOiS men ämnar köpa en annan klocka med svart urtavla till hösten/vintern. Den är också lite "vanlig" men självklart klassisk. 32330404004001 är lite annorlunda och cool, lite mer "varje dag-klocka" också. Har en IWC Mark XVIII "Le Petit Prince" som dressklocka under sommarhalvåret å klockan jag ska köpa till hösten/vintern kommer också vara en dressklocka. Så söker en klocka som funkar mer casual men samtidigt ej är fel till skjorta och kavaj.

Allt är förstås subjektivt men skulle vara kul att höra lite argument för/emot ovanstående modeller. Tack! :)
Fois eller Pro är hugget som stucket säger jag, men 32330404004001 verkade riktigt söt. Tror inte den kommer fungera riktigt lika bra till uppklädd klädsel, men mycket bra till causual. En Fois/Pro funkar nog bättre till det uppklädda i så fall. Vill du ha manuell eller automat? Det är ju viss skillnad. Oavsett tror jag nog att du kommer bli nöjd!
 
Skönt att ha speedyn på armen igen.
Skulle säkert klarat det men under rivning fick hon ligga i säkerhet till fördel till mer robusta saker (g-shock och Skydiver efter ett tag, blev så omedvetet men den verkar också överlevt)
image.jpg
image.jpg

Måste ju se klockan också!!
 
Jag satt och läste lite på Göteborgspostens hemsida häromdagen och klickade på en artikel som handlade om 3 astronauter som var på väg ut till den internationella rymdstationen. Jag sneglade på bilderna och blicken drogs till deras handleder och där syntes något trevligt. Roligt att de fortfarande använder klockan i modern tid :)

Bilderna är tagna från GP:s hemsida
P7070077.jpg
sdltb3b890c-nh.jpg
sdltb3b899a-nh.jpg
 
Tänkte unna mig min första dyrare klocka köpt från en AD, och det blir en hesalite moonwatch (311.30.42.30.01.005). Frågan är bara, vilken AD i Stockholm är bäst/billigast på Omega?

Finns ju ett antal butiker som verkar helt ok. Varit inne på Robs och prövat en, men vet inte alls hur priser och service skiljer sig mellan dom, och andra.
 
Tänkte unna mig min första dyrare klocka köpt från en AD, och det blir en hesalite moonwatch (311.30.42.30.01.005). Frågan är bara, vilken AD i Stockholm är bäst/billigast på Omega?

Finns ju ett antal butiker som verkar helt ok. Varit inne på Robs och prövat en, men vet inte alls hur priser och service skiljer sig mellan dom, och andra.
Jag köpte min från Eriksons urhandel i Sundbyberg fick riktigt bra service och får det än idag, flera år senare.
 
Tillbaka
Topp