Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem kan gilla en urtavla som får en att tänka på ytan i en modern stekpanna. Inget jag tänker stå i kö för att köpa.Jag vet inte om jag är övertygad om "SuperRacing". Känns som att ett barn hittat på namnet.
Coolt med urverket och så, men varför 44 mm och tavla med massa plotter. Nää, inte min grej
Haha! Stekpanna var bra.Vem kan gilla en urtavla som får en att tänka på ytan i en modern stekpanna. Inget jag tänker stå i kö för att köpa.
137700 ser det ut somHaha! Stekpanna var bra.
Vad ska de lista? Säkert över 100
Dra åt helvete137700 ser det ut som
Bra med produktutveckling och nya varianter. Har länge tyckt att Omega skall nytta sin racinghistoria med Speedmastern mer. Men prisutvecklingen har helt tappat all rimlighet. Den skulle lista på 65 000 som med rabatt gick att få för 50 000. Det ger fortfarande teckningsbidrag för Omegas kostnader… nu, nej tack.137.700 SEK
Drygt 82k från 1 februariNoterar också att standard speedy listar 77 lax idag. När jag köpte min 2018 listade den 42000. Sjuk prisutveckling
Haha. Det är ett skämt. Mtp på inflationen och räntor måste ju försäljningen dippa snartDrygt 82k från 1 februari
Ärligt talat, vem fan är målgruppen i detta fall? De som eventuellt skulle tycka att den är snygg har inte råd med den och de som har råd med den tycker nog inte att den är särskilt snygg.137.700 SEK
Vadå? det är ju bara en skruv/nycklad skruv som man vrider åt ena eller andra hållet hur skulle det vara omöjligt för ngn annan att göra? Sen är det kanske svårt för ngn som inte är utbildad från Omega att faktiskt justera det så bra så att den hamnar i 0/+2 området.Speedmaster Super Racing. Imponerande.
Inte lika imponerande är att klockan (med största sannolikhet) kommer att behöva regleras med specialverktyg som endast Omega och ingen annan har tillgång till. Priset på servicen kommer ju såklart att bli därefter. Mer om detta här (Youtube-länk).
Vadå? det är ju bara en skruv/nycklad skruv som man vrider åt ena eller andra hållet hur skulle det vara omöjligt för ngn annan att göra? Sen är det kanske svårt för ngn som inte är utbildad från Omega att faktiskt justera det så bra så att den hamnar i 0/+2 området.
Locket på Rolex har väl varit patentskyddat sedan 60-talet, och jag har hört talas om urmakare som öppnar dem ändå.Spirate™ Systemet kommer att vara patentskyddat av Omega, likaså verktygen för justering.
Locket på Rolex har väl varit patentskyddat sedan 60-talet, och jag har hört talas om urmakare som öppnar dem ändå.
Däremot lär det bli problem med reservdelar.
Fast verktygen finns ju tydligen redan att köpa online om man söker lite så ser inte det som ett problem. Där i mot tror jag säkert att det krävs en viss kunskap för att lyckas justera in klockan till 0/+2 sek.Spirate™ Systemet kommer att vara patentskyddat av Omega, likaså verktygen för justering.
Ny spiral som medför en gångprecision á 0/+2 spd. Imponerande minst sagt!
This looks clean af!!
ThanksThis looks clean af!!