• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Speedy i stark lunchbelysning
D62A6B3B-C912-4A4C-AD54-CB44F007453C.jpeg
 
Jag kontaktade erikson urhandel gällande det nya spännet för att se om det går att köpa in separat och montera på min speedy 3861 från 2021. De ska undersöka frågan och återkommer när jag fått svar. Håller givetvis er uppdaterade :)
Jag var inne hos en annan AD häromdagen, men de hade ingen aning om detta. De hade inte heller fått in någon leverans med adjustable monterat i original. En tidsfråga antar jag, men just nu är kunskapen om detta inte riktigt där.

Enligt Fratello, https://www.fratellowatches.com/updated-bracelet-for-the-omega-speedmaster-professional-3861/ , verkar det ju smidigt och till ett pris runt 200€. Gissar på runt 2500 kr här.

Ska bli kul att se vad de svarar dig när de undersökt närmare!
 
Fick svar från @ERIKSON URHANDEL och det ser ut att landa någonstans runt 3000kr för det nya spännet och 1000kr för ytterligare en del som behövs för det hela ska gå ihop.

Lite för dyrt skulle jag säga, men vi får se vad Omega säger. Kan bli dyrare :)
 
Fick svar från @ERIKSON URHANDEL och det ser ut att landa någonstans runt 3000kr för det nya spännet och 1000kr för ytterligare en del som behövs för det hela ska gå ihop.

Lite för dyrt skulle jag säga, men vi får se vad Omega säger. Kan bli dyrare :)
Jag skulle säga att det är rätt magstarkt med 4000 för en del som i verkligheten är en fix av en detalj på en nylanserad produkt som var så problematisk att man tvingas uppdatera den relativt kort efter lansering. Det hade varit snyggt av Omega att åtminstone erbjuda kunder som köpt deras halvgenomtänkta produkt att få uppdateringen till självkostnadspris inledningsvis.
 
Älskar inte 2 registers speedys. Modellerna är jättesnygga, jag har två olika, men urtavlorna känns aldrig helt rätt. Hoppas de lyckas peta in det där i manuella 3orna också 🤞
 
Älskar inte 2 registers speedys. Modellerna är jättesnygga, jag har två olika, men urtavlorna känns aldrig helt rätt. Hoppas de lyckas peta in det där i manuella 3orna också 🤞
Man skulle nästan önska att Omega inte klämde in i stort sett alla kronografer under Speedmaster-linjen. Skulle göra att de kunde ta ut lite mer svängar i olika andra designriktningar samtidigt som man bibehöll grundvärdet i Speedmastern bättre.
 
Material: Stainless steel
Diameter: 44mm
Lug width: 21mm
Thickness: 14,9mm
Water resistance: 5 Bar | 50 m
Movement: Omega 9920
Complications: Date, chronograph, METAS certification, time zone function
Lite tunnare än de andra 44mm automatarna iaf. Spännande med nya urverket ändå.
Utöver det känns det lite mellanmjölk.

Edit: Väldigt dyr mellanmjölk
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp