• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Never ending story with "The greatest" 😁 Happy ST everyone :) 5197AC76-6C96-4E74-817D-9219CB5600D2.png
 
Senast ändrad:
Blir väl säkert bannad, men ingen som har lust att sälja en X-33 till mig eller byta kanske? Så få som läser köpesannoaserna. Kan tänka mig nyare och äldre, men lite beroende på skick och pris…
 
Speedy har fått vila till förmån för annat i ca 6 månader… men suget kom (inte helt oväntat) tillbaka!! Klickade hem ett gummistrap som kom hem lagom att hämta ut måndag kväll, och vips så var man hooked igen och tog tisdagen med storm! Glad Speedy Tuesday vänner!
4B5CC9BC-0ABE-44A7-8140-1D5C67E033A6.jpeg
 
Märkligt att Omega har börjat höja sina priser så frekvent. Tror ni detta är hållbart?
Nej! De kommer att tappa kunder fr a till Tudor. Jag tror att de vill att en Speedmaster ska kosta som en Submariner, eller strax över, de anser att speedy är en bättre klocka än en sub. Jag gissar att de kommer att vara nöjd när en Speedmaster prof hesalite kostar runt 125 0000. De andra modellerna kommer att följa med upp. Men de har en katalog med många klockor som inte för tillfället är så heta. Så vem vet vart det slutar.
 
Nej! De kommer att tappa kunder fr a till Tudor. Jag tror att de vill att en Speedmaster ska kosta som en Submariner, eller strax över, de anser att speedy är en bättre klocka än en sub. Jag gissar att de kommer att vara nöjd när en Speedmaster prof hesalite kostar runt 125 0000. De andra modellerna kommer att följa med upp. Men de har en katalog med många klockor som inte för tillfället är så heta. Så vem vet vart det slutar.
Håller helt med. Rätt så tråkig utveckling att en ny speedy landar på 82 resp 94 och svårt att intala mig själv att den är värd dem pengarna. Inte riktigt kul men visst en ikonisk modell.
 
Jag tror att de vill att en Speedmaster ska kosta som en Submariner, eller strax över, de anser att speedy är en bättre klocka än en sub. Jag gissar att de kommer att vara nöjd när en Speedmaster prof hesalite kostar runt 125 0000. De andra modellerna kommer att följa med upp.
Samtidigt så kan man diskutera vad som gör Sub så pass mycket mer prisvärt mer än senaste ca 7-8 årens överhype?
Jag tycker att Omegas dykarmotsvarigheter är minst lika kvalitativa, om inte mer i vissa aspekter, som Rolex.
Full disclosure: har ägt massor med modeller från båda märken genom åren.

Håller helt med. Rätt så tråkig utveckling att en ny speedy landar på 82 resp 94 och svårt att intala mig själv att den är värd dem pengarna. Inte riktigt kul men visst en ikonisk modell.
Ja jo men så var det ju med Sub också. I övrigt se mitt svar ovan.



Jag tycker i övrigt att alla dessa prisuppgångar på mina favoritmärken är tråkigt för hobbyn i sig och lämnar kategorin det som för mig varit "working man luxury" under många år. Den delen får ersättas, som sagt, av Tudor och andra (bra) märken, men som ändå inte är samma sak för mig.
 
Hej,


Har en Speedy 3861, där helt plötsligt låset inte funkar, knapparna är stumma. Fick plocka bort en låssprint för att få av mig klockan...

Någon som varit med om något likande ? Och har en lösning på problemet?
 
Tillbaka
Topp