• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Från morgonflyget
IMG_0636.jpeg
 
Hej!

Önskar råd om hur en Moonwatch ska underhållas/rengöras i vardagen? Särskild putsduk, borste, vatten på länk men ej i övrigt etc?

Är rookie på KS så hänvisa (+ förklara) hur jag gör inlägg i en mer anpassad tråd om det är aktuellt.

Tack.
Use it and abuse it in good health ❤️
När den blir smutsig så köper man en ny :)

Nä men skämt åt sida är den ny så kan du tvätta av den med mjuk tandborste o spola av den under kranen och länken brukar jag köra med ultraljudstvätten. Ingen fan av putsduk men det är min personliga åsikt
 
Hej!

Önskar råd om hur en Moonwatch ska underhållas/rengöras i vardagen? Särskild putsduk, borste, vatten på länk men ej i övrigt etc?

Är rookie på KS så hänvisa (+ förklara) hur jag gör inlägg i en mer anpassad tråd om det är aktuellt.

Tack.
Om vi talar putsduk som tex capecod dukar så skulle jag inte rekommendera dessa om man inte vet vad man gör. Om vi däremot talar microfiber duk så skulle jag säga ja, för att torka av klockan efter tvätt. Brukar personligen bara rensa klockan med handtvål och vatten. Tänk på att inte vrida på kronan eller trycka på pushers medan du sköljer/tvättar klockan.

Edit: polywatch får man inte glömma om du köpt varianten med plastglas.
 
Senast ändrad:
Om vi talar putsduk som tex capecod dukar så skulle jag inte rekommendera dessa om man inte vet vad man gör. Om vi däremot talar microfiber duk så skulle jag säga ja, för att torka av klockan efter tvätt. Brukar personligen bara rensa klockan med handtvål och vatten. Tänk på att inte vrida på kronan eller trycka på pushers medan du sköljer/tvättar klockan.

Edit: polywatch får man inte glömma om du köpt varianten med plastglas.
Tack.

Länken sköljer du i tvålvatten, tips på övriga klockan (5 ATM)?
 
Use it and abuse it in good health ❤️
När den blir smutsig så köper man en ny :)

Nä men skämt åt sida är den ny så kan du tvätta av den med mjuk tandborste o spola av den under kranen och länken brukar jag köra med ultraljudstvätten. Ingen fan av putsduk men det är min personliga åsikt
Hur mycket väta vågar man ge boetten på just Moonwatch (5ATM)?
 
Gjorde mig av med min gamla reduced för ett tag sedan med baktanken att uppgradera nån gång framöver. Passade så på att svänga förbi @ERIKSON URHANDEL under lunchen idag för att kolla in nya 3861.

Första gången jag testade 3861. Blev förvånad över hur mycket nya länken gör i verkligheten på den upplevda storleken.

Sagt och gjort, slutade med lite spontan shopping.

83D0B220-4FF3-4D0B-A99A-A1E36D269A12.jpeg

0C7B0F4B-9282-4EE8-B238-313F0A6B7A2E.jpeg

AA0C361C-AEC7-405F-A9D1-59B6401D4B55.jpeg

FC4C2995-A85C-41D0-B2A5-D71EE5F7A638.jpeg


Insåg efteråt att jag lyckats tajma in Speedy Tuesday galant! Så får önska alla en trevlig tisdag!
 
Gjorde mig av med min gamla reduced för ett tag sedan med baktanken att uppgradera nån gång framöver. Passade så på att svänga förbi @ERIKSON URHANDEL under lunchen idag för att kolla in nya 3861.

Första gången jag testade 3861. Blev förvånad över hur mycket nya länken gör i verkligheten på den upplevda storleken.

Sagt och gjort, slutade med lite spontan shopping.

83D0B220-4FF3-4D0B-A99A-A1E36D269A12.jpeg

0C7B0F4B-9282-4EE8-B238-313F0A6B7A2E.jpeg

AA0C361C-AEC7-405F-A9D1-59B6401D4B55.jpeg

FC4C2995-A85C-41D0-B2A5-D71EE5F7A638.jpeg


Insåg efteråt att jag lyckats tajma in Speedy Tuesday galant! Så får önska alla en trevlig tisdag!
Stort Grattis till din nya fina Omega!
 
Tillbaka
Topp