Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej! Jag tycker att viklåset tillför ytterligare en dimension, det är snyggt enligt mig, man slipper flärpen, kanske också en känsla av omega originaldelar, delvis fåfänga maoNi som kör viklås på läder, vad är fördelen med det? Jag är inte anti utan bara nyfiken, aldrig provat
Fåfäng med orginaldelar går bra att vara även utan viklåsHej! Jag tycker att viklåset tillför ytterligare en dimension, det är snyggt enligt mig, man slipper flärpen, kanske också en känsla av omega originaldelar, delvis fåfänga mao
Det gör att lädret håller längre då det inte böjs lika mycket när man tar av/på. Sen ger det mer premiumkänsla än vad ett vanligt spänne gör.Ni som kör viklås på läder, vad är fördelen med det? Jag är inte anti utan bara nyfiken, aldrig provat
Fåfänga låter som en bra motivering! Jag får helt enkelt provaHej! Jag tycker att viklåset tillför ytterligare en dimension, det är snyggt enligt mig, man slipper flärpen, kanske också en känsla av omega originaldelar, delvis fåfänga mao
Snyggt, har vi myntat ett nytt speedy begreppKör en ”the American” fast det är onsdag…
Ja det vore kul , Speedy på svart kroko = en AmericanSnyggt, har vi myntat ett nytt speedy begrepp
Hej!Ja det vore kul , Speedy på svart kroko = en American
2020, med lite rabatt, gav jag 47k för en ny .005 hos Bergströms…..Kanske har tagits upp i tråden tidigare, isåfall, fel av mig. Men noterade att priset på en Omega Speedy med Hesalite glas går för ödmjuka 91,900 SEK numera. Hur många prisjusteringar har Omega gjort på Seedyn under de senaste 12 månaderna?
Det är något speciellt med speedy på svart läder fr a kroko, kommer ihåg när jag började drömma om en speedy så drogs jag till just detta utförande, men fokuserade ändock mer på modellen på länk eftersom det är ju det mer populära utförandetDet blir snyggt.
Jag tror det finns bilder på den mixen här i tråden om man skrollar liteNågon som har koll på ifall länken från Speedmaster .002 (safir 2021-) passar på en .005 (Hesalite -2020)? Bägge har ju 42 mm boett.
Har en .005 Hesalite och gillar länken från nya Safir, sugen på länkbyte
Den passar bra, dock verkar bandhornen på .005 vara något längre/lite annan vinkel, vilket gör att länken ”viker ner” strax innan bandhornen…Någon som har koll på ifall länken från Speedmaster .002 (safir 2021-) passar på en .005 (Hesalite -2020)? Bägge har ju 42 mm boett.
Har en .005 Hesalite och gillar länken från nya Safir, sugen på länkbyte
Stort tack för info/bekräftelse och bild! Ser vad du menar angående vinkeln på bandhornen, ser helt okej ut ändå tycker jag. Då är det bara att ge sig på jakt efter en länk nuDen passar bra, dock verkar bandhornen på .005 vara något längre/lite annan vinkel, vilket gör att länken ”viker ner” strax innan bandhornen…