• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Speedy Tuesday 🚀
IMG_5562.jpeg

Hej! Jag tycker att viklåset tillför ytterligare en dimension, det är snyggt enligt mig, man slipper flärpen, kanske också en känsla av omega originaldelar, delvis fåfänga mao 😎
Fåfäng med orginaldelar går bra att vara även utan viklås ;)
20230912_165532.jpg

Jag är också lite skeptisk men har aldrig provat. Skitsnyggt utan tvekan men ser ut att kännas klumpigt. Smidigt att slippa flärpen förstår jag också men det stör mig inte så mycket på läder men på Nato är det pilligt värre. Nato med viklås... 😜

Kanske har tagits upp i tråden tidigare, isåfall, fel av mig. Men noterade att priset på en Omega Speedy med Hesalite glas går för ödmjuka 91,900 SEK numera. Hur många prisjusteringar har Omega gjort på Seedyn under de senaste 12 månaderna?

Någon som har koll på ifall länken från Speedmaster .002 (safir 2021-) passar på en .005 (Hesalite -2020)? Bägge har ju 42 mm boett.
Har en .005 Hesalite och gillar länken från nya Safir, sugen på länkbyte 😊

Någon som har koll på ifall länken från Speedmaster .002 (safir 2021-) passar på en .005 (Hesalite -2020)? Bägge har ju 42 mm boett.
Har en .005 Hesalite och gillar länken från nya Safir, sugen på länkbyte 😊
Den passar bra, dock verkar bandhornen på .005 vara något längre/lite annan vinkel, vilket gör att länken ”viker ner” strax innan bandhornen…
IMG_5405.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp