• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

God morgon, ha en fin ST!
DSC_3234.jpg

Fick tillbaka mig Speedy 005 från service för ett par veckor sedan, tog närmare 3(!!) månader. Fick kvitto på en fullständig mekanisk service.

Jag märker sedan att sekundvisaren är monterad fel… dvs nollställer inte mot 12-markeringen. Nu är klockan ivägskickad igen… hoppas på snabbare handläggning än tre månader denna gång😅 Tröttsamt!

Fick tillbaka mig Speedy 005 från service för ett par veckor sedan, tog närmare 3(!!) månader. Fick kvitto på en fullständig mekanisk service.

Jag märker sedan att sekundvisaren är monterad fel… dvs nollställer inte mot 12-markeringen. Nu är klockan ivägskickad igen… hoppas på snabbare handläggning än tre månader denna gång😅 Tröttsamt!
Hej!

Vart servade du den?

Tänkte att det är bra att veta?

Fråga: Jag har varit sugen på en speedy reduced en längre tid men skulle vilja ha en länk med on the fly adjustment.
Jag hade ett sådant Omega glidelock till min Speedy 005 en gång i tiden vilket funkade bra.
Så min fundering är, finns det en sådan lösning och lås till länken för reduced?
Vore tacksam för all hjälp och input :)

Tillbaka
Topp