Snabbtisdag framför datorn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken härlig patina din speedy fått! Är den till åren eller har den levt ett hårt liv?Trevlig tisdag!
Väntar fortfarande på länken, tar sin tid frakten men snart såTisdag Ha en snabb dag!
Ja, tog väl bortåt 3 veckor från order Tycker den är både snygg och fantastiskt skön, satte på originallänken en gång sen dess men bytte ganska raskt tillbaka. Den är snygg och skön den med men hur det nu är så önskar jag att den skulle haft lite mindre taper och bredare/större clasp (3861-länken).Väntar fortfarande på länken, tar sin tid frakten men snart så
Tack! Den är från 1969 så den har varit med om en hel delVilken härlig patina din speedy fått! Är den till åren eller har den levt ett hårt liv?
Hade en Speedy Reduced innan, sålde den för att skaffa en Speedy Pro. Saknar den ibland, den var charmig. Men samtidigt var det aldrig en "riktig" Speedy, det var ju månklockan jag ville ha.Ni som överväger att skaffa en Omega Speedmaster Reducer/Automatic. Kanske kan detta vara värt att se först? Vad tycker ni som äger/ägt en reduced? Någon urmakare med åsikter/erfarenheter?
Var befinner du dig? I Stockholm så rekommenderas Farfars klocka och i Göteborg skulle jag säga Pearlman och annars kan man skicka/resa till Simon Freese Watchmakers i England.Vart vänder man sig lämpligen för service av en vintage Speedmaster? Det gäller en 145.022 -69 som fortar sig nära en minut per dygn och där ena kronografknappen tar en stund på sig att återgå till yttre läge efter att man tryckt på den. Förutom detta är funktionen korrekt på alla sätt.
Farfars klocka hade jag helt glömt bort. Ska kontakta dem. Tack för tipset!Var befinner du dig? I Stockholm så rekommenderas Farfars klocka och i Göteborg skulle jag säga Pearlman och annars kan man skicka/resa till Simon Freese Watchmakers i England.
Köpte min 005 för 32k, Rob Engströms årliga mellandagsrea... uttagen januari 2018.Har Omega höjt priserna på Speedmaster igen (och övriga ur)? Det gjordes väl en höjning 1 feb och nu en till? Eller har det varit så ett tag?
Ja, vi är fler som handlat av Rob under deras julkampanjer. Vad gäller Speedy var den första en lätt beg (10 mån) 005 för 27,5 sent 2016 #detvarbättreförrKöpte min 005 för 32k, Rob Engströms årliga mellandagsrea... uttagen januari 2018.
Rek pris var då 42400kr, så på snart 6år så har dagens motsvarighet till 005 mer är fördubblats i pris. Reapriset nästan tredubblats! Sjukt!
35-40k tycker jag låter alldeles för dyrt. Om du har span här på Klocksnack lär du snarare kunna få tag på en för ca 25-30kÄr intresserad av en speedy reduced, vad skulle ni experter säga är en rimlig peng för fungerade klocka i fullset?
Chrono tycks ligga runt 35-40k fullset, med undantag såklart, medan man kan springa på billigare på andra ställen. Men är 35-40 rimligt?