Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om vi snackar bättre exemplar tror jag man får räkna med iaf 5k över det där va?Tja,
det beror på modellen.
En Speedmaster kommer faktiskt i olika varianter:
Sök armbandsur
På Chrono24 kan du hitta 572 829 lyxklockor: Klockor från klockmärken som Rolex, Omega, Breitling. Köp nya eller begagnade herrklockor och damklockor.www.chrono24.se
Priserna på bilden är faktiskt utanför EU, dvs utan moms och importskatt.Om vi snackar bättre exemplar tror jag man får räkna med iaf 5k över det där va?
Ja jag tänkte just det. Känns ju inte som om Omega fallit som andra märken på sistone, iaf inte de jag håller ögonen öppna för.Priserna på bilden är faktiskt utanför EU, dvs utan moms och importskatt.
Vill du ha en Speedmaster professional (Moon watch) i bra skick får du räkna med minst 50k inom EU.
Hej! Beror på utförande. En klassisk Moonwatch som billigast 45k. Vill du ha en Reduced kan du nog hitta en i OK skick för 25k.Tjena! Är ny här, både på forumet och klockvärlden, men går i tankar att köpa min första speedmaster. Vad är ett bra pris för en begagnad?
Tack på förhand
Sparky
Det ligger en fin speedmaster ute på tradera, utgångspris 42K, den är från 2005 och ser riktigt fin ut, ref 3570.50.00. Inget bud ännuHej! Beror på utförande. En klassisk Moonwatch som billigast 45k. Vill du ha en Reduced kan du nog hitta en i OK skick för 25
Är detta det nya lädret de kör ist för croco? Som man kan köpa safiren på?OEM läder och viklås. Kostar huggorm men sitter löjligt bra imo.
Är detta det nya lädret de kör ist för croco? Som man kan köpa safiren på?
Ser riktigt bra utOEM läder och viklås. Kostar huggorm men sitter löjligt bra imo.
Riktigt snyggt! Alltid tyckt omegas band är överprissatta relativt priset på klockan men med senaste årens prisökningar så börjar det kanske bli balans runt 7-8 för det där med lås eller?Stämmer! Personligen gillar jag detta bättre än croco. Inte lika dressat.
Riktigt snyggt! Alltid tyckt omegas band är överprissatta relativt priset på klockan men med senaste årens prisökningar så börjar det kanske bli balans runt 7-8 för det där med lås eller?
I bra skick, med cert och box är det bara att öppna plånkanDet ligger en fin speedmaster ute på tradera, utgångspris 42K, den är från 2005 och ser riktigt fin ut, ref 3570.50.00. Inget bud ännu
Såklart är det så. Jag tror jag betalade 4500+3500 för det sista alligator+viklås jag köpte så det är bara att gilla lägetHelt klart snordyrt och förmodligen extremt överprisat. List 7240 SEK. Men det är vad det är. Jag har inte den här hobbyn för att tjäna massa pengar
Hej, du kan börja här:Hej gänget!
Jag har aldrig haft en speedy med alltid varit nyfiken på dom. Och jag tror att jag har hittat rätt, (se bifogad bild). Vad finns det att säga om den? Någon som rentav har en över?
Sen blir jag inte riktigt klok på alla olika ”typer” av speedmasters, finns det någon bra sammanfattning? Vad är de olika typerna och deras karaktärsdrag?
Tack på förhand
Tack snälla!Hej, du kan börja här:
Fratello's Guide To Omega Speedmaster Watches
✓ Fratello's in-depth guide to all key Speedmaster references ✓ Including a selection of non-Moonwatch models ✓ Read it here! ✓www.fratellowatches.com
Men det har funnits så många varianter sedan 60-talet att det är svårt att ha koll på alla.
Mycket nöjd själv med min Speedmaster Reduced