• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Glad st :)
20231121_140305.jpg

Priserna på bilden är faktiskt utanför EU, dvs utan moms och importskatt.

Vill du ha en Speedmaster professional (Moon watch) i bra skick får du räkna med minst 50k inom EU.
Ja jag tänkte just det. Känns ju inte som om Omega fallit som andra märken på sistone, iaf inte de jag håller ögonen öppna för.

Helt klart snordyrt och förmodligen extremt överprisat. List 7240 SEK. Men det är vad det är. Jag har inte den här hobbyn för att tjäna massa pengar 😂
Såklart är det så. Jag tror jag betalade 4500+3500 för det sista alligator+viklås jag köpte så det är bara att gilla läget :D
Det var mest att jag nån gång hörde att patek tog ungefär samma för sina band och då kändes det, relativt sett, lite skevt om man utgår från priset på klockan det sitter på.

• Like
Reactions: pnt
Hej gänget!
Jag har aldrig haft en speedy med alltid varit nyfiken på dom. Och jag tror att jag har hittat rätt, (se bifogad bild). Vad finns det att säga om den? Någon som rentav har en över?

Sen blir jag inte riktigt klok på alla olika ”typer” av speedmasters, finns det någon bra sammanfattning? Vad är de olika typerna och deras karaktärsdrag?

Tack på förhand 🤗

Bilagor

• IMG_0127.jpeg
    IMG_0127.jpeg
    184.1 KB · Visningar: 15
Hej gänget!
Jag har aldrig haft en speedy med alltid varit nyfiken på dom. Och jag tror att jag har hittat rätt, (se bifogad bild). Vad finns det att säga om den? Någon som rentav har en över?

Sen blir jag inte riktigt klok på alla olika ”typer” av speedmasters, finns det någon bra sammanfattning? Vad är de olika typerna och deras karaktärsdrag?

Tack på förhand 🤗
Hej, du kan börja här:

Men det har funnits så många varianter sedan 60-talet att det är svårt att ha koll på alla.

Mycket nöjd själv med min Speedmaster Reduced

Bilagor

• IMG_0111.jpeg
    IMG_0111.jpeg
    445.5 KB · Visningar: 11
Tillbaka
Topp