Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej
Har lånat en speedmaster mk 2 av en polare som vill sälja och har några frågor? Vad anser ni värdet bör ligga, verkar spreta en del? Klockan är från 1969 naked men förefaller vara helt orginal vad jag kan se? Något annat att tänka på med just mk2?
Hej Tack för tips, lägger upp där med.Du kanske får mer hjälp här.
Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden
Hej hej, Möjligt att det inte finns något behov av denna tråd men jag tänkte att det känns lite tokigt att starta en ny tråd varje gång jag funderar över priset på en klocka. Jag kommer i a f återanvända tråden så kanske den borde heta "Den stora tråden där JiiWe frågar vad klockan är värd"...klocksnack.se
Den där har dock blivit fulpolerad, dvs. originalfinishen på boetten är borta och därmed så bör den ligga i lägre delen av prisspannetHej
Har lånat en speedmaster mk 2 av en polare som vill sälja och har några frågor? Vad anser ni värdet bör ligga, verkar spreta en del? Klockan är från 1969 naked men förefaller vara helt orginal vad jag kan se? Något annat att tänka på med just mk2?
En riktig slitvarg, oerhört tålig.Hej
Stort tack för svar och bra info, tar med mig detta. Snygga bilder!En riktig slitvarg, oerhört tålig.
Har använt min sen tidigt 70 tal.
Min är en 68 / 69 med mycket lågt serienr.
Helt orginal. Endast ett glasbyte under resan.
Min har den speciella kronan som var på dom tidigaste, men dom flesta är av naturliga skäl utbytta. Som ditt ex.
Länken på min är från den var ny : 1170.
Ändlänkar mot boett : 173.
Prisbilden har i många år varit låg i förhållande till kvalitet, men har gjort ett uppsving dom sista åren.
Man får väl skylla på ”Speedyfanatikerna” som i första hand vill bli stillade i sin vurm för ” Den så kallade månklockan”.
I min låda har Mk 2an alltid varit Nr.Ett !!
Lycka till i dina funderingar !
Tack för info, ja jag har lagt märke till att finishen inte är kvar.Den där har dock blivit fulpolerad, dvs. originalfinishen på boetten är borta och därmed så bör den ligga i lägre delen av prisspannet
Fortfarande långt kvar tills repor i herrarna @Chuck och @hepanter[/USE
[/QUOTE]
[QUOTE="Lord_tito88, post: 4790263, member: 18524"]
[ATTACH=full]2514750[/ATTACH]
Fortfarande långt kvar tills repor i herrarna [USER=453]@Chuck och @hepanter nivå.
Willard stör speedys wrist tid helt enkelt
Snygg!
Gillar det svarta bandet. Riktigt snyggt.
Det är mörkgrönt och inte jättebekvämt. Har försökt göra det mjukare med resultatet att det blev förstört, eller distressed som vissa kallar det.
Grymt snyggt band!!Utflykts speedy
Säger som poeten @Delgada här på forumetST i kortvecka är ju inte illa!
Ha en härlig en!
Grymt snyggt band!!
Börjar ju fasen bli lite schyssta använding spår på den nu
Ah, mitt standardsvar när folk undrar kring tid mellan service eller när man ska serva sin klocka brukar jag säga när den avviker från sitt normala beteende/upplevs annorlunda.En fråga! Kanske särskilt till @JoakimS, som är grym på det mekaniska.
De senaste gångerna jag dragit igång min Speedy, så har den inte tickat igång direkt. Jag kan dra upp den fullt, utan att sekunderna börjar ticka. Jag drar upp fullt, ställer tiden, och den står ändå still. Först när jag typ skakat den ett par gånger drar den igång.
Vad säger ni, är det dags för service? Aldrig varit såhär innan. Det är en ”005” köpt december 2017, utplockad januari 2018.
Ha en trevlig och snabb tisdag!
Tack för snabbt svar!Ah, mitt standardsvar när folk undrar kring tid mellan service eller när man ska serva sin klocka brukar jag säga när den avviker från sitt normala beteende/upplevs annorlunda.
Din klocka borde absolut gå igång innan den är fullt dragen med en lätt rörelse i sidled. Så jag skulle tro det är lite väl mycket friktion i verket, troligen torkade oljor eller något slitage nånstans eller skadad huvudfjäder.
Hur lång är gångreserven?