• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Glad ST🚀 Min bruksspeedy 005 med ett nytt brunt läder med clasp från Omega.
IMG_3662.jpeg

Happy Speedy Tuesday :)

IMG_1468.jpeg

Hämtade ut min 145.0012-67 från service och relume tidigare idag, verkligen nöjd med Axels (Farfars Klocka, Stockholm). För er som undrar så är 145.0012-67 service/replacement caset för 145.012-67. Tavla, visare, krona och pushers är även de service/replacement. Den har ett 321-verk men serienumret är inte inom något Speedmaster intervall så det bör antingen vara ett service verk eller komma från t.ex. en Seamaster kronograf.

Happy Speedy Tuesday :)

IMG_1468.jpeg

Hämtade ut min 145.0012-67 från service och relume tidigare idag, verkligen nöjd med Axels (Farfars Klocka, Stockholm). För er som undrar så är 145.0012-67 service/replacement caset för 145.012-67. Tavla, visare, krona och pushers är även de service/replacement. Den har ett 321-verk men serienumret är inte inom något Speedmaster intervall så det bör antingen vara ett service verk eller komma från t.ex. en Seamaster kronograf.
Kollade upp urverkets serienummer igen, det är inom intervallet för 145.012-67/68 som Moonwatch Only anger: 24.006.xxx - 27.320.xxx Vilket medför att det rimligtvis bör ha suttit i en sådan klocka en gång i tiden. Köpte klockan på auktion hos Kaplans, i beskrivningen stod det att det var ett serviceverk. Hur som helst så är det ett legit 321-verk :)
P2120092.JPG

Tillbaka
Topp