Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satt och kollade på möjliga ställen att va på (i sthlm) hittade "blue moon bar" fast det kändes inte riktigt rätt. Förslag?Ooohh ja!
Bra idé!
Just nästa är 25 december.. Men efter det har vi 24 januari!
Finns tydligen en bar & grill i Sthlm som heter Luna Rossa (röd måne), kanske kan vara nåt?Satt och kollade på möjliga ställen att va på (i sthlm) hittade "blue moon bar" fast det kändes inte riktigt rätt. Förslag?
Jag har haft min Speedy i snart 48 timmar nu och jag sitter redan och funderar på vad nästa inköp kan tänkas bli.Tur att man är en enkel man, som blir på bättre humör bara av att titta på sin Speedy..
Är dock helt fixerad av att skaffa en Casio Mudman mitt i glädjen över min nyköpta Omega.
Är jag onormal?
Är väl bara att skaffa en radhustrippel så svalnar klocksuget...Finns tydligen en bar & grill i Sthlm som heter Luna Rossa (röd måne), kanske kan vara nåt?
Jag har haft min Speedy i snart 48 timmar nu och jag sitter redan och funderar på vad nästa inköp kan tänkas bli.
Så svaret på din fråga är ja, men du är inte ensam.
Kan du garantera det?Är väl bara att skaffa en radhustrippel så svalnar klocksuget...
Hehe om du inte känt något sug på 48h efter att du köpt alla tre, räknas du som fullt frisk och kan således sunt planera ditt nästa inköpKan du garantera det?
Låter onekligen lovande!Finns tydligen en bar & grill i Sthlm som heter Luna Rossa (röd måne), kanske kan vara nåt?
Jag har haft min Speedy i snart 48 timmar nu och jag sitter redan och funderar på vad nästa inköp kan tänkas bli.
Så svaret på din fråga är ja, men du är inte ensam.
Så jäkla snygg! Grattis! Jag väntar på en från 85.Min första post, min nyinförskaffade Speedmaster Pro 145.022 från 1970:
Den såg verkligen välbevarad ut, riktigt tjusig.Bra grejer alltså. Klockan från 1971 och länken är visst en 90-talare
Asså det lädret passar så jäkla bra! Snyggt!Köpte precis lite bruna kläder till min Speedy. En öl nu så är jag uppe på hästen igen.
Tack! Aa, verkligen. Fick inspiration från just den här tråden för ett tag sen.Asså det lädret passar så jäkla bra! Snyggt!
Vart kan man köpa ett sådant viklås? Elegant!Tror att det var FilipF som i en annan tråd undrade om det gick att köra ett Rios läder med Omegas viklås.?.
Japp! Det funkar men det blev inte så bra. Bandet är för kort för min handled, och jag har tunna handleder....
Vart kan man köpa ett sådant viklås? Elegant!
Jupp, det va jag!Tror att det var FilipF som i en annan tråd undrade om det gick att köra ett Rios läder med Omegas viklås.?.
Japp! Det funkar men det blev inte så bra. Bandet är för kort för min handled, och jag har tunna handleder....
Nice!Bra grejer alltså. Klockan från 1971 och länken är visst en 90-talare
Jupp, det va jag!
Det är så jäkla snyggt. Men bra att veta att man behöver ett extra långt armband. Konstig..
Halloj!
Har för avsikt att köpa en speedy idag, men innan jag kliver in hos Rob. E så tänkte jag fråga lite snabbt:
- Jag kommer att köpa speedyn med länk, dock så trivs jag oftast bäst med läder. Sitter mycket vid skrivbordet och arbetar, vilket kan ge en del repor på länk/clasp.
Därför tänkte jag handla in ett läder-armband så fort som möjligt (kanske redan hos Rob E.). Vad skulle ni rekommendera? För att ge er en fingervisning så tycker jag att ett brunt racingband ser sjukt snyggt ut på en speedy. Svart alligator likaså, även brunt mocka.
Ska man köra på viktlås samtidigt? Eller känns klockan mer bekväm utan? Vad ligger priserna på respektive band + viktlås (original som ej original)?
Uppskattar all tips/hjälp jag kan få!
Di Modell Rallye. Sjuk skönt band. Ligger nog på runt 500:- Här är en lånad bild (min Speedy har länken på för tillfället.)Halloj!
Har för avsikt att köpa en speedy idag, men innan jag kliver in hos Rob. E så tänkte jag fråga lite snabbt:
- Jag kommer att köpa speedyn med länk, dock så trivs jag oftast bäst med läder. Sitter mycket vid skrivbordet och arbetar, vilket kan ge en del repor på länk/clasp.
Därför tänkte jag handla in ett läder-armband så fort som möjligt (kanske redan hos Rob E.). Vad skulle ni rekommendera? För att ge er en fingervisning så tycker jag att ett brunt racingband ser sjukt snyggt ut på en speedy. Svart alligator likaså, även brunt mocka.
Ska man köra på viktlås samtidigt? Eller känns klockan mer bekväm utan? Vad ligger priserna på respektive band + viktlås (original som ej original)?
Uppskattar all tips/hjälp jag kan få!
Snyggt!Speedytuesday!!! Idag blev det Omegas orginal gummi.
Vilken är radhus trippeln? Speedy,kanske en Sub? och vilken mer?Är väl bara att skaffa en radhustrippel så svalnar klocksuget...