• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

tror att @Sjuksyrran har haft en..
Rätta mig gärna om jag har fel, men hade inte han en till salu för några år sen? (Minns det för att jag va väldigt sugen på den då.. va inte ens medlem men satt och snokade)

Har fått hantera en Speedy Apollo XIII under en tid, behövde bytas fjäder, nytt mellanhjul och en motsten (tillhör en släkting). Vet inte riktigt hur jag känner för den, har liiiite svårt för loggan i sekund-subdial. Hur känner ni?
Nu kör jag dubbelt för att kontrollera tidsavikelse, än så länge så håller den sig väldigt bra :)
TQRxAzN.png

Har fått hantera en Speedy Apollo XIII under en tid, behövde bytas fjäder, nytt mellanhjul och en motsten (tillhör en släkting). Vet inte riktigt hur jag känner för den, har liiiite svårt för loggan i sekund-subdial. Hur känner ni?
Nu kör jag dubbelt för att kontrollera tidsavikelse, än så länge så håller den sig väldigt bra :)
TQRxAzN.png
Det är grymt charmigt med loggan! Om du redan har en utan loggan så varför tvekar du? ;) Fräckt!

Fråga; Passar gamla länkarna på den modernaste varianten av speedy pro? Jag tycker de gamla länkarna är snyggare och hade gärna provat någon :)

Ah, mycket bra :) vilken ref är det på länken du har? Jag hittade en 1450 hos gripenbro för 8k men spontant känns det inte riktigt som man vill hosta upp det :p
Det är 1171 med 633 ends. Grymt nöjd är jag. Original-länken gillade jag inte så mycket så innan körde jag enbart på läder. Men nu är det bara länk som gäller. Nuvarande länk är iofs rejält bökig att byta om man jämför med original..

Det vart ett besök till Rob förra fredagen och min julklapp inhandlades. Denna känns direkt som en keeper, kan inte slita blicken från den.
IMG_0754.JPG

Det slank även med ett Rally-band från Hirsch på jobbresan till Malmö nu i veckan.
IMG_0734.JPG

Jag postade ett gäng bilder i den stora paketöppningstråden för den som är intresserad.

Det vart ett besök till Rob förra fredagen och min julklapp inhandlades. Denna känns direkt som en keeper, kan inte slita blicken från den.
IMG_0754.JPG

Det slank även med ett Rally-band från Hirsch på jobbresan till Malmö nu i veckan.
IMG_0734.JPG

Jag postade ett gäng bilder i den stora paketöppningstråden för den som är intresserad.
Va kul! Grattis!!
Det är jäkligt kul att leka med banden till en Speedy.

Jag vill ha en reduced och jag vill ha det nu.
Haft en köpesannons ute ett litet tag men inget gensvar. Kollar C24 och hittar massor av intressanta objekt, men jag är inte så hemma på Omega eller Speedmaster (Reduced) för den delen heller för att veta vad som är ett bra köp. Vill ju gärna att den ska vara relativt nyservad också med tanke på det, vad jag har hört, saftiga servicepriset i Sverige.

Ingen här som vill bli av med sin Reduced lagom till jul? :rolleyes::happyhappy:

IMG_0754.JPG

IMG_0734.JPG

Grattis!! En av Speedyns stora fördelar är att den funkar med länk, nato, racingläder, mocka. iofs gör nästan alla kronografer det men Speedyn funkar ju även på rymddräktsvelcro så den vinner!! Undrar hur många Speedys Rob har sålt till KSare de senaste veckorna?!

Grattis!! En av Speedyns stora fördelar är att den funkar med länk, nato, racingläder, mocka. iofs gör nästan alla kronografer det men Speedyn funkar ju även på rymddräktsvelcro så den vinner!! Undrar hur många Speedys Rob har sålt till KSare de senaste veckorna?!
Haha, sen den här tråden startade verkar det ju vara en del! Plus deras rabatt gör ju att man överväger saken en gång till :)

Tillbaka
Topp