Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar mer i stil medFinns inte så många tavlor egentligen, särskilt inte om man räknar bort de första referenserna.
Om du inte redan checkat:
http://chronomaddox.com/speedy_dial_details.html
Aha! Då är nog MWO lättast. Ska se om jag hittar en hemsida, har haft en förut.Menar mer i stil med
Tintin

Japan racing
Osv...
Vilka fler finns det?
Ooohh.. Låter spännandeAha! Då är nog MWO lättast. Ska se om jag hittar en hemsida, har haft en förut.
Grattis!!! Själv kan jag knappt slita mig från min
Har också funderat på den eller den helsvarta. Riktigt snygga. Frågan är om man säljer den?Har gått och blivit äckligt sugen på denna speedmastern. Har ju redan en 90talare.
Frågan är om andrahandsvärdet är mycket sämre på denna än den "riktiga"...
Man ska ju köpa den man gillar men vill ju inte heller göra en sjukt dålig affär.
Att man kilar stadigt hindrar inte att man kollar på modeller. Hon börjar ju bli lite till åren.@wundlander Ska du köpa speedy nu? Eller du kanske redan har en
Kollade du länken? Verkar vara kasst med bilder men referensnummer finns åtminstone till att googla medOoohh.. Låter spännande
Edit: fram med datorn!
När den börjar gå dåligt? . Var 5-10år, finns ingen skriven regel när ett urverk börjar sacka efter.Hur ofta behöver man serva en Speedmaster?
Kollade på alla ref. Nummer på google. En bra början till sammanställning men inte komplett tillexempel fanns inte den tin tin medKollade du länken? Verkar vara kasst med bilder men referensnummer finns åtminstone till att googla med
Alla senare än det som står på sidanKollade på alla ref. Nummer på google. En bra början till sammanställning men inte komplett tillexempel fanns inte den tin tin med
ref. 311.30.42.30.01.004
Så då undrar man vilka fler som inte finns med?
Jag blir inspirerad av detta, men sätter mitt mål till 10kg. Min fråga blir således, vilken Speedy skall jag köpa? Vill ha automat, 42mm och datum.Så sant som det är sagt, men vill inte köpa just nu, måste ju ha en morot för att gå ner 15kg till sommaren...
Om du frågor automat också så skulle jag föreslå ProJag blir inspirerad av detta, men sätter mitt mål till 10kg. Min fråga blir således, vilken Speedy skall jag köpa? Vill ha automat, 42mm och datum.
P.S: är inte helt säker på datum.
Vad heter den vita?Menar mer i stil med
Tintin

Japan racing
Osv...
Vilka fler finns det?
Hur ofta behöver man serva en Speedmaster?
Jag blir inspirerad av detta, men sätter mitt mål till 10kg. Min fråga blir således, vilken Speedy skall jag köpa? Vill ha automat, 42mm och datum.
P.S: är inte helt säker på datum.
Vad heter den vita?
Om du frågor automat också så skulle jag föreslå Pro
Kan tänka mig att frångå automat med efter att ha läst denna tråd. Vad rekommenderas om man inte vill köpa nytt. Gärna något som håller sig i värde.
Måste nog rekomendera Pron igen.
Dom har börjat gå upp i pris senaste åren.
Du borde kunna hitta en 80-90 talare för ca 22´ +/- några tusen beroende på skick och papper.
Jag har svårt att se att dom kommer går ner i värde..
Så länge man håller sig till klassikerna är det otroligt att man förlora på det.
Specialmodellerna är svårare att förutse vad som kommer hända.