• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

håller med. Den är ju trots allt rätt limiterad i utgåvan med. 1970 eller 1790 stycken så man blir rätt ensam om en ifall man skulle lyckas få tag på en. Har skrivit upp mig på några ställen som trodde sig kunna få in ett ex men jag är extremt skeptisk till det. Skadar dock inte att vara uppskriven.

@Dronten jag tror aldrig den kommer att sjunka under försäljningspris baserat på den efterfrågan som Omega haft på klockan. Både tråkigt och bra om du fattar vad jag menar. :)

håller med. Den är ju trots allt rätt limiterad i utgåvan med. 1970 eller 1790 stycken så man blir rätt ensam om en ifall man skulle lyckas få tag på en. Har skrivit upp mig på några ställen som trodde sig kunna få in ett ex men jag är extremt skeptisk till det. Skadar dock inte att vara uppskriven.

@Dronten jag tror aldrig den kommer att sjunka under försäljningspris baserat på den efterfrågan som Omega haft på klockan. Både tråkigt och bra om du fattar vad jag menar. :)
Vad listar den på? Inte helt oväntat att den är svår att få tag på då även den förra snoopy blev väldigt lyckad och sitter tryggt hos samlare runt om i världen. :)

Glömde nämna att jag handlade in ett Rally-band från Hirsch för någon dag sedan hos @ERIKSON URHANDEL

Grymt trevliga och lite mer personlig service jämfört med ex. Rob. E (enl. Mina erfarenheter). De bytte från länk till hirsch-lädret och bad mig att återkomma när jag än ville byta band, gratis. Har jobbet i närheten dessutom.

image.jpeg

image.jpeg

Någon som kan tipsa om var man hittar en bra precisionsmejsel, helst med fixerat mejselhuvud, till skruvarna på armbandet till nya Speedyn?
Jag lyckades skruva upp en skruv på ena sidan men den på motsvarande sida satt så pass hårt så mejselhuvudet först blev chippat sen när jag bytt ut själva huvudet så snurrade det bara runt och ville liksom inte fästa. Det var de här mejslarna jag använde då.
Har ni tips på var man kan hitta dem inom riket blir jag särskilt glad. :)

Någon som kan tipsa om var man hittar en bra precisionsmejsel, helst med fixerat mejselhuvud, till skruvarna på armbandet till nya Speedyn?
Jag lyckades skruva upp en skruv på ena sidan men den på motsvarande sida satt så pass hårt så mejselhuvudet först blev chippat sen när jag bytt ut själva huvudet så snurrade det bara runt och ville liksom inte fästa. Det var de här mejslarna jag använde då.

Om kvaliteten inte är jättenogrann så kolla in Kjell & Co eller Claes Ohlson. Prisvärda som passar perfekt till ditt användningsområde! :)

• Like
Reactions: Nic
Om kvaliteten inte är jättenogrann så kolla in Kjell & Co eller Claes Ohlson. Prisvärda som passar perfekt till ditt användningsområde! :)
Har kikat lite på Claes Ohlson utan att hitta nåt klockrent men Kjell & Co har jag inte tänkt på, tack. :)
Om nån sitter inne med info om skruvmåttet på Speedyns länkar kan det vara nyttigt med då det underlättar letandet.

Har kikat lite på Claes Ohlson utan att hitta nåt klockrent men Kjell & Co har jag inte tänkt på, tack. :)
Om nån sitter inne med info om skruvmåttet på Speedyns länkar kan det vara nyttigt med då det underlättar letandet.

Är det inte bara att gå till närmaste urmakare så fixar dom det säkert gratis=)

Är det inte bara att gå till närmaste urmakare så fixar dom det säkert gratis=)
Jag vill gärna ha verktygen så jag kan göra det själv för jag är lite osäker på hur många länkbitar som passar mig bäst. Fick hjälp med armbandet när jag köpte klockan hos Rob. Engström och tyckte den satt bra då men nu tycker jag den känns lite för slapp så jag vill ta bort en länkbit och ändra på microjusteringen istället.
Det är alltid roligare att kunna pyssla på egen hand tycker jag. :)

En ordentlig skruvmejsel är Bergeon 30080, men den kostar upp till 300:- beroende på var du köper den. Jag skulle satsa på eBay, men Verkmästarna har den:
http://www.verkmastarna.se/product.html/skruvmejsel-bergeon-30080?category_id=35

Vet inte vilken storlek som passar. 1.6mm kanske? Enklast är att mäta bredden med ett skjutmått. Vill du inte gå till en urmakare eller skaffa egen, så kan du få låna min.

En ordentlig skruvmejsel är Bergeon 30080, men den kostar upp till 300:- beroende på var du köper den. Jag skulle satsa på eBay, men Verkmästarna har den:
http://www.verkmastarna.se/product.html/skruvmejsel-bergeon-30080?category_id=35

Vet inte vilken storlek som passar. 1.6mm kanske? Enklast är att mäta bredden med ett skjutmått. Vill du inte gå till en urmakare eller skaffa egen, så kan du få låna min.
Tackar ödmjukast för erbjudandet, ska dock kolla om jag inte kan få tag på nån mejsel själv för det kan vara bra att ha en till fler gånger. :)
Bergeon vet jag gör bra prylar sen förut, lite synd att mejseln inte ser ut att komma med fixerat skruvhuvud bara. Är lite rädd att det ska bli som med mejseln jag redan provat med (som dock är av sämre kvalité). Funderar ändå på en beställning från watch-tool.de så det kanske går att hitta nåt där.
Tack för tipset hur som helst!

Tillbaka
Topp