• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Månklockan helt klart. Vilken referens beror helt på budget, om du kan tänka dig begagnat/vintage mm. Finns ett gäng lyckade limited editions också men dessa har på senare tid blivit eftertraktade och således också dyra. Värt att tänka på är att du kan få en helt ny för 32k med lite flyt, ungefär samma kostnad som en från 1968 utan länk.

Går det att komma över en helt ny för 32 000 kr? :eek: Just nu säljer ju Jälmers en beg för det priset.

De har väl satt priset med tanke på att listpriset är 42400:- men det är fortfarande lite dyrt.. Just nu är väl uret.se billigast med sina 32700:- om man inte vill köra via chrono24 och tjäna några kronor till. Innan nyår hade Rob E en deal för ca:32000:-.
Det jag hade i tankarna, 32k hos AD är riktigt bra :)

@JagÄrTiden
Billigast med vintagekänsla blir någon 80-talare. Går säkert att få med länk osv för omkring 18-20k. Blir i princip roligare ju äldre de är, men då stiger även prislappen.

De har väl satt priset med tanke på att listpriset är 42400:- men det är fortfarande lite dyrt.. Just nu är väl uret.se billigast med sina 32700:- om man inte vill köra via chrono24 och tjäna några kronor till. Innan nyår hade Rob E en deal för ca:32000:-.

Jag hade missat att uret var så billiga, riktigt prisvärt :woot:

Hittade den här på tradera, vet inte så mycket om klockor så jag försökte googla men hittade bara klockor med samma namn fast annorlunda urtavlor, någon som vet om denna är äkta?

Bilagor

• image.png
    image.png
    68.2 KB · Visningar: 73
Någon som kan tipsa om var man hittar en bra precisionsmejsel, helst med fixerat mejselhuvud, till skruvarna på armbandet till nya Speedyn?
Jag lyckades skruva upp en skruv på ena sidan men den på motsvarande sida satt så pass hårt så mejselhuvudet först blev chippat sen när jag bytt ut själva huvudet så snurrade det bara runt och ville liksom inte fästa. Det var de här mejslarna jag använde då.
Har ni tips på var man kan hitta dem inom riket blir jag särskilt glad. :)
Fick hem denna från uhrenwerkzeuge24.de (finns även på ebay.de) i veckan och den fungerade perfekt när jag ändrade länken på frugans datejust. Mycket bra kontroll pga skaftets utformning minskar risken att slinta. Spetsar för länkskruvar mellan 1,0-1,6mm medföljer.
image.png

Fick hem denna från uhrenwerkzeuge24.de (finns även på ebay.de) i veckan och den fungerade perfekt när jag ändrade länken på frugans datejust. Mycket bra kontroll pga skaftets utformning minskar risken att slinta. Spetsar för länkskruvar mellan 1,0-1,6mm medföljer.
image.png
Bra tips, såg riktigt schysst ut. Nu har jag sedan ett par dagar tillbaka redan hunnit beställa en Bergeon 30080, på tidigare rekommendation från @n155e, från eBay i 1,6mm utförande så vi får se hur den klarar av uppgiften.

Hej alla klockälskare!
Jag är ny här på KS och hamnade här pga min svåger är en trogen klockälskare.
Fick en snygg Fortis Spacematic av min fru för några år sedan och nu är jag sugen på ett komplement till denna.
Har länge haft ett gott öga till Speedmastern och efter har läst här och sökt information så vet jag nu vad jag letar efter.
Vad kan vara bättre än en årsklocka 145.022 -74 på handleden!
Om det är någon som har en liggandes och behöver bli av med den så är jag helt klart intresserad. Skicket är viktigare än priset då jag ska leva länge med den.
Bjuder på en bild av min Fortis tills jag kan visa upp min Speedmaster...

Bilagor

• IMG_5040.JPG
    IMG_5040.JPG
    49.9 KB · Visningar: 85
  • Like
Reactions: PCB
Hej alla klockälskare!
Jag är ny här på KS och hamnade här pga min svåger är en trogen klockälskare.
Fick en snygg Fortis Spacematic av min fru för några år sedan och nu är jag sugen på ett komplement till denna.
Har länge haft ett gott öga till Speedmastern och efter har läst här och sökt information så vet jag nu vad jag letar efter.
Vad kan vara bättre än en årsklocka 145.022 -74 på handleden!
Om det är någon som har en liggandes och behöver bli av med den så är jag helt klart intresserad. Skicket är viktigare än priset då jag ska leva länge med den.
Bjuder på en bild av min Fortis tills jag kan visa upp min Speedmaster...
Välkommen till forumet och lycka till med jakten! Ser jag någon 74:a så hojtar jag till. :)

Tillbaka
Topp