Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, och det innebär den klassiska speedy tuesday!TISDAG! Och även dagen då jag troligtvis unnar mig min första speedy. Vad tycker ni om klockan med refnr: 32105000 kan även länka annonsen. http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Speedmaster_64577306.htm?ca=11&w=3
Är den värd sitt pris, någonting jag bör tänka på?
Mvh Robbin
Om man ska utgå ifrån www.omegawatches.com så hävdar de, mellan tummen och pekfingret, var 4-5 år beroende på klockans skickFlikar in här igen, hur ofta rekommenderar ni erfarna speedyägare att man servar sitt ur?
Har den börjat säljas?håller med. Den är ju trots allt rätt limiterad i utgåvan med. 1970 eller 1790 stycken så man blir rätt ensam om en ifall man skulle lyckas få tag på en. Har skrivit upp mig på några ställen som trodde sig kunna få in ett ex men jag är extremt skeptisk till det. Skadar dock inte att vara uppskriven.
@Dronten jag tror aldrig den kommer att sjunka under försäljningspris baserat på den efterfrågan som Omega haft på klockan. Både tråkigt och bra om du fattar vad jag menar.
Har den börjat säljas?
Okej!Den har sålts slut...
Okej!
Såg nu att den fanns på C24 för rena fantasipriser
TISDAG! Och även dagen då jag troligtvis unnar mig min första speedy. Vad tycker ni om klockan med refnr: 32105000 kan även länka annonsen. http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Speedmaster_64577306.htm?ca=11&w=3
Är den värd sitt pris, någonting jag bör tänka på?
Mvh Robbin
Någon som kan tipsa om var man hittar en bra precisionsmejsel, helst med fixerat mejselhuvud, till skruvarna på armbandet till nya Speedyn?
Jag lyckades skruva upp en skruv på ena sidan men den på motsvarande sida satt så pass hårt så mejselhuvudet först blev chippat sen när jag bytt ut själva huvudet så snurrade det bara runt och ville liksom inte fästa. Det var de här mejslarna jag använde då.
Har ni tips på var man kan hitta dem inom riket blir jag särskilt glad.
Bra tips, ska se om jag kan få till det på det sättet!I väntan på nya mejslar så tror jag att du kan byta länkbit ändå. Det räcker att skruva upp ena sidan och det verkar ha gått bra hos dig. Jag hade samma problem när jag skulle plocka bort länkbitar på min nya Speedy. Hade problem att skruva upp på båda sidor hos vissa av länkarna. Den "öppnade" sidan vinklade jag istället nedåt samtidigt som jag försiktigt skakade på länken. Då trillade pinnen som finns i länken ut och länken kunde avlägsnas. De sitter alltså löst innanför de två skruvarna i länken.
Däremot fick jag inte riktigt till länken som jag ville. Den är antingen lite för tight eller alldeles för lös. Verkar som att Omega inte tillhandahåller någon halvlänk, vilket gick att hitta till den tidigare modellen (den utan skruvar).
Min är påväg tillbaka från service. Han tyckte det borde räcka med 5år. Om man inte använder den dagligen 7år. Dock ingen rekommendation.Flikar in här igen, hur ofta rekommenderar ni erfarna speedyägare att man servar sitt ur?
Tackar ödmjukast för erbjudandet, ska dock kolla om jag inte kan få tag på nån mejsel själv för det kan vara bra att ha en till fler gånger.
Bergeon vet jag gör bra prylar sen förut, lite synd att mejseln inte ser ut att komma med fixerat skruvhuvud bara. Är lite rädd att det ska bli som med mejseln jag redan provat med (som dock är av sämre kvalité). Funderar ändå på en beställning från watch-tool.de så det kanske går att hitta nåt där.
Tack för tipset hur som helst!
Tycker jag känner igen märket så undrar om inte jag sprungit på det i mina senaste dagars letande. Vet du vad det är för storlek på mejseln?Jag använder en Wera mejsel modell finlir. Funkar fin fint för mig på den nya länken. Har för mig jag köpte den satsen billigt när jag köpte något elverktyg från Tyskland. Jag kan kolla om det är intressant för dig?
Den är 0,3x1,8 om den är optimal eller ej vet jag inte men den funkade fint för mig när jag plockade bort en länk härom veckan.Tycker jag känner igen märket så undrar om inte jag sprungit på det i mina senaste dagars letande. Vet du vad det är för storlek på mejseln?
Perfekt, tack! Ska googla runt lite och se om jag hittar på den modellen eller nån motsvarande.Den är 0,3x1,8 om den är optimal eller ej vet jag inte men den funkade fint för mig när jag plockade bort en länk härom veckan.
Månklockan helt klart. Vilken referens beror helt på budget, om du kan tänka dig begagnat/vintage mm. Finns ett gäng lyckade limited editions också men dessa har på senare tid blivit eftertraktade och således också dyra. Värt att tänka på är att du kan få en helt ny för 32k med lite flyt, ungefär samma kostnad som en från 1968 utan länk.Tjena alla "klocksnackare" behöver hjälp med några saker, är ute efter en Speedmaster men har svårt att välja, finns så många snygga. vilken är den snyggaste? mest prisvärda?
Tack på förhand
DD 145.0022 så klart. Härligt vit + guld + 80-talTjena alla "klocksnackare" behöver hjälp med några saker, är ute efter en Speedmaster men har svårt att välja, finns så många snygga. vilken är den snyggaste? mest prisvärda?
Tack på förhand
Månklockan helt klart. Vilken referens beror helt på budget, om du kan tänka dig begagnat/vintage mm. Finns ett gäng lyckade limited editions också men dessa har på senare tid blivit eftertraktade och således också dyra. Värt att tänka på är att du kan få en helt ny för 32k med lite flyt, ungefär samma kostnad som en från 1968 utan länk.
DD 145.0022 så klart. Härligt vit + guld + 80-tal
Ingen aning, men jag gissar på att den knappast är gratis... Den verkar ha varit gjord för den tyska marknaden i mitten av 80-talet.ja den var inte dum, vad ligger en sådan skönhet på i ca-pris?