Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mums på den patinanRena måntemperaturen ute idag.
Nä, vad tråkigt! Tappade min i somras och fick reparera.Min 145.022 snabbade bara sig 1,5 s/dygn tills jag tappade den i kakelgolv. Nu drar den sig 5min/dygn så måste fixas
Kul att du är sugen på trevligaste klockan! Månklockan har ju sett nästan likadan ut i evigheter, men vissa saker skiljer sig lite. Så se till att du har rätt grejer för rätt år. Rätt tavla, rätt länk osv. Efter de första åren har det ju inte skett så många förändringar så borde inte vara så knepigt. Service för Speedy ligger runt 5000-6000 per femte till sjunde år, så ungefär en tusenlapp per år om du funderar över priset kontra när de servades sist. Dock kan det ju vara skönt om den är servad senaste året och då blev trycktestad. Annars är det mest att kolla så klockan inte är polerad alltför mycket.Rent av skadligt att följa denna tråd. Rätt sugen på att nappa på Robs erbjudande men efter att fördjupat mig lite i modellen har jag blivit sugen på den äldre versionen med tritium. Nu skiljer det inte så mycket mellan en ny och Beg så det påverkar till fördel för en ny. Det är min första klocka och ambitionen är att den ska gå i arv, tilltalas av tanken att patinan den hinner få tills dess kommer från mitt användande. Mycket som talar för en ny med andra ord men kan inte komma ifrån att den gulnade visaren och tavlan är sjukt snygg. Nåt man ska tänka på om man köper en äldre begagnad, mer än servicehistorik?
Snyggt band! Vart har du hittat det?
Tisdag idag!
Kul att du är sugen på trevligaste klockan! Månklockan har ju sett nästan likadan ut i evigheter, men vissa saker skiljer sig lite. Så se till att du har rätt grejer för rätt år. Rätt tavla, rätt länk osv. Efter de första åren har det ju inte skett så många förändringar så borde inte vara så knepigt. Service för Speedy ligger runt 5000-6000 per femte till sjunde år, så ungefär en tusenlapp per år om du funderar över priset kontra när de servades sist. Dock kan det ju vara skönt om den är servad senaste året och då blev trycktestad. Annars är det mest att kolla så klockan inte är polerad alltför mycket.
Bra val av arvklocka annars. Mycket prisvärd klocka för pengarna, har en rejäl historik, ser bra ut även när den är lite sliten, och har en storlek och design som är ganska tidlös. Tror nog att barnen/barnbarnen kommer bli glada!
@Inti : klart du ska ha en Speedy!
Det känns alltid lika tryggt när Ulla-Britt uttalar sig!Ulla-Britt har alltid rätt
Precis monterat ett NOS Omega 20mm Honey Brown Alligator Strap 98000063L
Vad tycks???
Snyggt band! Vart har du hittat det?
Ser riktigt grymt fint ut!@Denta det är ett Omega Honey Brown Alligator Strap 98000063L med deployant clasp som jag köpt på Chrono24.
La upp en annan bild i tråden för ett tag sen som blev ganska bra. se nedan
Rob kör 25% på Omega och Longines för KS-medlemmar under decemberVad är det för erbjudande Rob har på Speedmaster för tillfället?
Tack för svar! Hur blir man medlem i KS? Räcker inte som medlem på forumet gissar jag?Rob kör 25% på Omega och Longines för KS-medlemmar under december
Jo då, det är precis det det gör. KS=klocksnackTack för svar! Hur blir man medlem i KS? Räcker inte som medlem på forumet gissar jag?
Inte illa. Tackar ödmjukastJo då, det är precis det det gör. KS=klocksnack
Tacka inte mig, tacka RobInte illa. Tackar ödmjukast
Tackar Rob! Vad ligger priset på en Speedmaster Pro i dagsläget? Hittar bara länkar till Omegas hemsida via engströms ur.Tacka inte mig, tacka Rob