• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Speedyn ska faktiskt med mig i backen funderar på köra utanpå skidoverallen :D
Räcker Natot eller ska man köra mån bandet?
IMG_0471.JPG
Kör på velcro så vi andra får se hur det ser ut!

Speedyn ska faktiskt med mig i backen funderar på köra utanpå skidoverallen :D
Räcker Natot eller ska man köra mån bandet?
IMG_0471.JPG
Tycker det ser oerhört skumt ut att köra klocka utanpå jackan. Den fyller liksom ingen funktion och då känns det bara konstigt att ha den där. Men kör på om du är bekväm med det! :)

Jag har alltid haft dykare. Min nya Moonwatch är min första "mindre robusta" klocka i form av endast 50m.
Jag är van vid att alltid kunna duscha och även handtvätta mina klockor med tvål och vatten med lagom mycket gnugg runtom boetten och länken.

Pallar Speedyn detta eller riskerar jag att i längden tränga in vatten i klockan? Det är ju en sak att duscha (endast låta duschstrålarna träffa klockan) och att handtvätta klockan med tvål tänker jag.

Bjuder på en kvällsmysbild.
IMG_0645.JPG
Har inte kollat om någon svarat på detta redan.

Jag själv har handtvättat den med tvål och vatten i alla fall en gång i veckan, i ett helt år. Inga problem. Om inte den ens hade klarat av det så hade jag nog sålt klockan direkt.

Tycker det ser oerhört skumt ut att köra klocka utanpå jackan. Den fyller liksom ingen funktion och då känns det bara konstigt att ha den där. Men kör på om du är bekväm med det! :)

Det är inte så konstigt. Visserligen kör jag inte med min Speedy utanpå jackan.

Nu under vintertiden när man är ute i skog och mark så sitter oftast min Sinn U1 runt handleden utanpå jackan. Mycket smidigt och man slipper gräva fram klockan under lager av kläder. :)

Så jävla synd att pandan inte finns med showcase back :(
Köp ett baklock på bukten och be valfri urmakare montera.

Det blir ju franken men man kan alltid återställa det sen. Tror inte AD är så villiga att sälja ett baklock löst, det sägs ju att de håller på att börja strama upp tillgången på samma sätt som Rolex.

Tillbaka
Topp